Bevalling en voorbereiding

Neuh, ze doen er zeker niet moeilijk over hoor! gelukkig niet, dat zou wat zijn. maar goed...het zal maar ineens heel snel gaan ofzo dat je niet meer naar het ziekenhuis ofzo komt haha. Zie je ik zit me al druk te maken om iets wat over ongeveer 10 weken pas komt.

We hebben gisteren op de zwangerschapsgym het puffen geoefend. Dat hele "altijd is kortjakje ziek" werkt niet voor mij hoor!!! Geef mij maar korte pufjes!

Klopt, Weekee, wat mij betreft kan Kortjakje ook de boom in, hahaha.
Ik weet nog van mijn yogacursus bij de vorige zwangerschap, daar gebruikten ze iets anders wat mij bij de bavalling wel geholpen heeft. Dat zijn ook korte pufjes op de tekst "deze wee komt nooit meer terug". Zeg hem in gedachten tijdens je pufjes en het werkt prima (tenminste voor mij dan)

Ik was dit onderwerp even vergeten. Thanks voor de tip. Ik ben benieuwd of ik echt met dat puffen bezig ben tijdens de bevalling...haha ik vergeet vast hoe ik met puffen ofzo lol.

Dat puffen gaat eigenlijk helemaal vanzelf,  vind ik. Je puft automatisch, al is het alleen al omdat je die ....weeën zat bent . Wij hadden pas trouwens een open dag in het ziekenhuis over zwangerschap en bevalling. Dat was toch wel interressant,  je ziet waar je terecht gaat komen tijdens de bevalling en het neemt een hoop vragen weg. Je weet dan een beetje wat je te wachten staat. Is dit eigenlijk bij alle ziekenhuizen zo ? Of hebben jullie hier niks over gehoord ?

Daar had mijn moeder het ook al over. Dat deden ze "vroeger" namelijk standaard. Nu schijnt het niet zo gewoon meer te zijn, aangezien veel meer mensen kiezen voor een thuisbevalling. Ik weet wel dat je naar het ziekenhuis kunt om te kijken, maar dat gaan we niet doen denk ik. Ik zie wel...straks krijg ik een medische indicatie en moet ik toch ineens naar een andere kamer.

Hoi hoi

Nu de bevalling dichterbij komt ben ik er in gedachte wel meer mee bezig maar verder eigenlijk niet. Heb mijn wensen al wel bij de vk aangegeven.
Van mijn 1e ben ik op de baarkruk bevallen wat een verademing vond ik dat toen!! (mijn persweeën waren niet zo krachtig dus dan is het erg fijn als de zwaartekrachtr mee werkt). Dus na ruim 90 minuten persen konden we onze dochter in de armen sluiten! Ze zeggen dat een 2e sneller gaat maar ik ga nergens vanuit....Ben van de 1e thuis bevallen en hoop dat deze keer weer te mogen mee maken...En ik heb de baarkruk ook weer aangevraagd hahaha....Was geen probleem en mocht ik het op het moment niet willen ook geen probleem...En het kan ook zijn dat ze me er niet op laat of afhaalt omdat een 2e meestal sneller komt bestaat de kans dat ik enorm uit scheur (bij de 1e helemaal niet) of dat de baby "gelanceerd" word, moet je ook niet hebben natuurlijk!
Kraampakket heb ik al heel lang geleden binnen gekregen en daar zit alles in wat er nodig is voor de thuisbevalling...En ik zal van het weekend de ziekenhuistas eens klaar gaan zetten voor als.....Als het allemaal een beetje lekker loopt is volgende week ein-de-lijk onze slaapkamer klaar en hoef ik niet meer 2 trappen op...Want tjonge het word wel zwaarder hoor allemaal, daar had ik bij de 1e geen last van...
Nou ik stop maar eens mijn verhaal is nu wel lang genoeg!

Liefs Jess, mama van Yara(2) en 33 wk zwanger van onze tweede

Goh, je bent echt de eerste waarvan ik hoor dat ze ook echt op de baarkruk bevallen zijn. Ik was vorige week in het ziekenhuis voor een open dag "bevallen" en daar zeiden ze ook dat ze nog nooit iemand hadden gehad die echt op de  baarkruk bevallen was (en zij werkte er 13 jaar). Wel dat de bevalling begon op de baarkruk, maar de uitdrijving nog nooit. Ik heb eigenlijk geen idee of het mij wat lijkt, ik ben van de eerste gewoon in bed bevallen en dat ging eigenlijk prima. Dus nu maar weer.  

Ik wil eigenlijk wel graag in t ziekenhuis bevallen. Lekker alles bij de hand en daarna meteen weer terug naar huis als t goed is. daar gaan we wel vanuit natuurlijk.

Mijn man vindt het ook fijner dus daar zijn we het helemaal over eens.

Ik wil er wel voor zorgen dat ik alles in huis heb voor t geval alles zo snel of onverwacht gaat dat t thuis wel kan maar als t even mee zit gewoon bij ons in t ziekenhuis.

Terug
Bovenaan