Bevalling en voorbereiding

Ziekenhuis heeft ook mijn voorkeur. Ik zou bij de eerste poliklinisch bevallen maar dat werd medisch omdat hij in het vruchtwater had gepoept, dus ik was blij dat ik al in het ziekenhuis was, anders moet je alsnog terwijl in de auto zitten wel het laatste is wat je wilt als je weeën hebt. Ik ga nu weer poliklinisch en misschien wordt het wel weer medisch, we zien wel. Maar thuis is echt mijn laatste noodgreep.
Heeft iedereen zijn vluchtkoffertje trouwens al klaar staan ?

hihihihi, vluchtkoffertje.. daar ben ik nog neiet aan begonnen, dacht dat t vroeg genoeg was als ik met verlof ga, dat duurt nog 6 weken dus heb nog ff...

merk wel dat ik nog wel kleertjes maat 50-56 moet bijhalen.. heb nu nog maar 2 of 3 setjes..

Hoi,
wij zijn nog niet echt met de voorbereidingen bezig. Doe wel aan zwangersschapsyoga en daar krijg je veel tips over de bevalling, weeeen etc. Wij zijn ook naar een bijeenkomst in het ziekenhuis geweest en daar krijg je ook de nodige tips. in je koffertje ook een 2 euro munt stoppen ivm het karretje waar je als zwangere in komt te zitten.
Eerst wou ik ook in het ziekenhuis bevallen maar als je geen medische indicatie hebt moet je eerst zoveel cm ontsluiting hebben. Dat zie ik dus niet zitten midden in de weeeen in de auto te stappen. grote kans dat alles stilstaat en je in het ziekenhuis overnieuw moet beginnen. Ik laat alles op zijn beloop en ga thuis bevallen.
over 4 weken gaat mijn verlof in dan maar es het koffertje klaarmaken en telefoonlijst.
Succes allemaal
grt jolanda

Hoi,
wij zijn nog niet echt met de voorbereidingen bezig. Doe wel aan zwangersschapsyoga en daar krijg je veel tips over de bevalling, weeeen etc. Wij zijn ook naar een bijeenkomst in het ziekenhuis geweest en daar krijg je ook de nodige tips. in je koffertje ook een 2 euro munt stoppen ivm het karretje waar je als zwangere in komt te zitten.
Eerst wou ik ook in het ziekenhuis bevallen maar als je geen medische indicatie hebt moet je eerst zoveel cm ontsluiting hebben. Dat zie ik dus niet zitten midden in de weeeen in de auto te stappen. grote kans dat alles stilstaat en je in het ziekenhuis overnieuw moet beginnen. Ik laat alles op zijn beloop en ga thuis bevallen.
over 4 weken gaat mijn verlof in dan maar es het koffertje klaarmaken en telefoonlijst.
Succes allemaal
grt jolanda

Ja, dat van die 2 euromunt had ik ook te horen gekregen. Dus die moeten we zeker niet vergeten. Ik woon vlakbij het ziekenhuis dus de kans dat we stil komen te staan is voor ons vrij klein. Ik weet eigenlijk niet meer met hoeveel cm ik vorige keer naar het ziekenhuis mocht. Ga je met de tweede bevalling met hetzelfde aantal cm naar het ziekenhuis als bij de eerste bevalling of ga je al eerder omdat de tweede vaak sneller komt (zeggen ze) ? Weet iemand dat ?

ooh Jolanda wat een goede tip van die 2 euro. Daar heb ik dus echt niet aan gedacht.

Hoi Bibi

Mijn kraamverzorgster werkte ook al heel lang in de kraamzorg en die had ook nog nooit een bevalling op de baarkruk meegemaakt...Het zal dus wel niet alledaags zijn...Ach zo herinneren ze me voor altijd hahahaha....Kraamverzorgster vond het heel bijzonder om mee te maken, grappig om dat te horen. Wie weet beval ik straks ook gewoon op bed, als mijn pers weeën krachtig genoeg zijn moet dat geen probleem zijn maar ja dat waren ze   bij de 1e dus niet...We wachten rustig af haha...
(goede tip van die 2 euro munt!!! zal ik in de tas doen!)
Liefs Jess

Jess, hoe moet ik me dat nou voorstellen ? Een baarkruk, bedoel ik ? Ik heb er eigenlijk nooit 1 gezien. Want ik denk zo, als jij dan zit, dan moet de vk toch op de grond gaan liggen om erbij te kunnen  of zie ik dat nu helemaal verkeerd ?
Lijkt me wel handig omdat de zwaartekracht meehelpt.

Terug
Bovenaan