Bevalling en voorbereiding

Nu het dichterbij komt denk ik er wel meer over na.
Zo was bij onze oudste alleen de huisarts aanwezig. Op dat moment was dat wel oke hoor. We belden hem toen ik 10 cm ontsluiting had en toen moest de kraamhulp nog gebeld worden. Het gevolg was dat mijn man heel veel moest doen en ik op het moment dat ik moest persen aan het regelen was haha (is de kruik warm? zijn de kleertjes om de kruik? ipv van hoe krijg ik dat kind eruit?)
Wel vond ik het prettig en intiem om het met weinig mensen om mijn bed te doen, en had ik ook zo iets van: Als het zo kan, waarom dan meer mensen.

Toen ik van de tweede moest bevallen vroeg de vk me of er een (afstudeer)stagiaire bij mocht zijn. Ik zat al in de weeën, dacht van te voren altijd dat ik het niet wilde maar had ook niet echt een reden om nee te zeggen. Zij moest het immers ook leren? Dus die afstudeerstagiaire heeft mijn bevalling gedaan, manlief zat aan de ene kant van het hoofdeinde, de verloskundige aan de andere kant, en op het moment dat ik mocht persen kwam de kraamverzorgster ook nog binnen (en ik maar denken, wie belt er nu op dit moment aan?). Het voordeel was, dat de vk de deur kon open doen voor de kraamverzorgster en ook de foto's kon maken toen onze dochter er eenmaal was. Mijn man hoefde minder te doen, kon er helemaal voor mij zijn. Dat vond ik wel erg prettig.

Ik hoop dat er nu ook genoeg mensen om mijn bed staan. Eén grote wens heb ik nog wel, dat ik deze keer zelf mijn kindje mag aanpakken, dat lijkt me echt helemaal gaaf.

Het is inderdaad wel fijn als je je zelf nergens zorgen om hoeft te maken, alhoewel het geen schouwspel hoeft te worden, haha. Ik heb nog niks gehoord van de kraamzorg, maar dat komt binnenkort vast wel. Ik moet echt wat gaan doen, ik heb echt nog bijna niks gedaan

Ach bibi, dat komt vast wel goed

Hier zijn we ook nog niet klaar hoor. het probleem is alleen dat het allemaal kleine dingen zijn die nog gedaan/gekocht moeten worden.

hoi hoi,

Morgen gaan we nog even shoppen voor de laatste dingetjes en dan zijn we zover klaar! Woensdag komen ze van de kraamzorg voor het gesprek, ja dacht idd al Weekee dat ze alleen even wat dingen doornemen, is ook niet verkeerd, heb hier wel allemaal lijstjes liggen maar ben echt een zeef en aan manlief heb ik ook niet veel die beseft niet dat het over 10 weken al zover is! (klinkt heel erg dichtbij he dames???)
Verder ben ik nog steeds niet echt bezig met de bevalling, hoop alleen zo dat ik gewoon thuis kan bevallen...............
Zo even bloed laten prikken voor mijn rhesus bloedgroep en we mogen dan maandag weer naar de vk jippie jippie!

liefs Daantje

Ja, ik ben toch maar eens wat actie gaan ondernemen en heb net één en ander gekocht, zoals een topmatrasje en onderlakens enzo en een wipstoel want die hadden we niet. Dus we komen al in de buurt, ik had natuurlijk nog heel veel, dus ik moet dit weekend even de kasten induiken en alles weer wassen en klaarleggen.

@Daan  : Het gaat inderdaad snel, hè. Ik mag dan nog weliswaar 12 weken maar het gaat wel vlot. Ik hoop trouwens juist niet dat ik thuis hoef te bevallen, haha, moet er niet aan denken. Leuk dat iedereen daar zo zijn eigen kijk op heeft, hè.

Groetjes
Bibi

@ Bibi: tja dat is het vaak he. je moet EVEN de kast induiken, maar soms heb je daar even geen zin in  Het scheelt natuurlijk dat jullie ngo wat dingen hebben van jullie vorige beeb. Als je eenmaal bezig bent, denk ik dat je het wel meevalt allemaal.

Ook IK hoop juist dat ik niet thuis hoef te bevallen. Wij willen graag poliklinisch bevallen. Ik ken de hele discussie van "thuis bevallen is tegenwoordig net zo veilig" etc wel. Maar ik voel me er gewoon prettiger bij als ik in het ziekenhuis ben. Mocht er dan wat misgaan dan ben ik op de plek van bestemming haha.

Nog drie keer zwangerschapsgym. Morgen nog en dan volgende week en dan is 13 oktober de laatste avond en tevens de partneravond. Lijkt me echt erg leuk.

quote: Weekee reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('28-09-2008 16:28:10'));

Ook IK hoop juist dat ik niet thuis hoef te bevallen. Wij willen graag poliklinisch bevallen. Ik ken de hele discussie van "thuis bevallen is tegenwoordig net zo veilig" etc wel. Maar ik voel me er gewoon prettiger bij als ik in het ziekenhuis ben. Mocht er dan wat misgaan dan ben ik op de plek van bestemming haha.

doen ze daar zo moeilijk over dan? Je moet je toch een beetje veilig en prettig voelen tijdens de bevalling (voorzover prettig voelen al mogelijk is).

Nou, de kast ben ik dus nog steeds niet ingedoken . Maar daar ga ik deze week wel aan beginnen.
Ik vind thuisbevallen  ook echt geen optie, Weekee, alleen in uiterste nood. Ik vind het ook een stuk veiliger om poliklinisch te bevallen, ik heb dat gezien bij mijn eerste bevalling (die begon poliklinisch en eindigde in medisch), mijn zoontje had toen direct zuurstof nodig en heeft dat ook gehad, dus dat is goed gegaan, maar ja, wat als je thuis bent, hoe ga je dat oplossen ??? En naar het ziekenhuis rijden kost in zo'n geval kostbare minuten, moet er niet aan denken.
En dan de puinhoop, we hebben lichte vloerbedekking in de slaapkamer en dat willen we graag zo houden . Er lag  bij mijn bevalling bij de nageboorte meer troep op de grond als op bed, dus ja......  

Terug
Bovenaan