bevallingsverhalen

Oh ja,

Vergeten te zeggen dat Thomas zo groot (en vooral breed) was dat hij niet met z'n hoofd onderin de "trechter" tegen de wand aan drukte, waardoor er dus geen ontsluiting kwam. Hij bleef bovenin de trechter al hangen. Hij woog 9 pond en ik ben nogal smal gebouwd, dus dat lukt dan dus niet. De volgende keer laten ze me niet meer voor niks ploeteren en plannen een keizersnee als het weer zo'n grote baby is.
Ik weet niet of we wel een tweede willen, maar wie weet. Ik vind het wel moeilijk om te verkroppen dat ik niet "normaal" kan bevallen. Alsof ik gefaald heb, wat natuurlijk niet zo is, maar gevoelsmatig lastig te verwerken.

Groetjes,

Ida

hoi,

mijn bevalling ging heel snel het is de eerste. s' avonds een beetje gerommel maar dacht is weer vals alarm had al weken ervoor steeds voorween en daar kwam uiteindelijk niks van.
De verloskundige kwam s'nachts om 5 uur en toen had ik al een beetje ontsluiting maar nog niet genoeg (vond het toen allemaal nog wel meevallen   de pijn ) om kwart voor 7 kwam ze weer en om 7:12 uur is matthijs geboren had het nooit verwacht voor de eerste.
Alleen mijn man en de verloskundige waren erbij hoef er niet zoveel pottenkijkers bij te hebben. De bevalling zelf is mee heel erg meegevallen zou het zo weer doen maar ja het ging ook supersnel.
Ben thuis bevallen op de uitgerekende dag

groetjes maiko1984

Hoi,

ik was op 05-01-2007 uitgeteld, maar ben 1,5 week te vroeg bevallen.
OP TWEEDE KERSTDAG!
mijn ouders riepen al heel lang dat het met de kerst geboren zou worden.
Ik zei steeds dat ik niet van plan was zo hard te gaan werken met de kerst.
eerste kerstdag zijn we bij mijn ouders geweest en we gingen om rond half 1   's nachts bij hun weg.
toen werd ik om 3.50 uur wakker en voelde buikpijn.
Ik had al weken last van voorweeen en 9 van de 10 keer had ik daar 's nachts last van alleen deze wee voelde wat sterker.
ik had toch wel een voorgevoel dat dit het misschien was, want ik ben meteen naar beneden gegaan.
Ben toen aan de laptop gaan zitten om te kijken of ik in de tussentijd meer weeen zou krijgen.
Ik heb 2 uur!! beneden zitten twijfelen of het nu echt begonnen was. Stom natuurlijk want de weeen bleven maar op en aan komen. dat was met de voorweeen helemaal niet zo.
maar ik denk dat ik het niet "wilde" geloven dat het begonnen was. Ik moet zeggen dat ik wel bang was voor de bevalling, voor het onbekende. (was mijn eerste).
ik ben rond 6 uur mijn man wakker gaan maken en de kon ook niet meer slapen. rond 7.30 uur heb ik mijn ouders gebeld.
ben daarna op bed gaan liggen omdat de weeen toch wel heftiger werden. rond 10.30 uur heb ik mijn moeder gevraagt of ze wilde komen.
en ik heb mijn man rond 11.30 uur naar de verloskundige laten bellen. de weeen kwamen toen om het kwartier. ze was nog met een andere bevalling bezig en omdat het mijn eerste was was en niet zo'n haast bij.
om 13.30 uur kwamen de weeen om de 4 minuten. weer de verloskundige gebeld. de weeen waren toen ook behoorlijk heftig en ik had buik- en rugweeen. om 14.30 uur was de verloskundige er en toen had ze zoeist van: het zal wel 2 a 3 cm zijn. daar was ik zelf ook bang voor. Maar ik had 6 cm en we gingen meteen naar het ziekenhuis. mijn vliezen zijn rond 17.30 uur gebroken. om 17.45 uur mocht ik persen, maar dit dufde ik helemaal niet. ik deed het dus helemaal niet goed en da had de verloskundige heel goed door, haha. rond 18.00 uur moest ik het wel goed doen, kon het niet meer tegenhouden. uiteindelijk is na 1,5 uur persen en een knip onze dochter geboren.
wat een speciaal moment is dat: zo'n mensje uit je zien komen.
als ik daar aan terug denk krijg ik nog steeds een brok in mijn keel. wat een emotioneel moment.

uiteindelijke conclusie: het was heftig maar zeker de moeite waard en we willen zeker nog een kindje.

(sorry voor het lange verhaal haha)

mejon
bevallen 26-12-2006

hallo,

dit was mijn 2e bevalling ik was 13-11 uitgerekend en was 16-11 s'middags bij de verloskundige, mijn bloeddruk begon te stijgen en ik voelde me al een paar dagen helemaal niet lekker, ik vroeg haar of zij me wou strippen omdat ik het gevoel had dat het niet helemaal goed ging in mijn buik, ze vond het wel wat vroeg (was pas 3 dgn over de datum) maar ze zei dat het moedergevoel heel sterk was en als ik het niet helemaal vertrouwde dan wou ze dat best doen, dus idd gestript en daarna(16.15) begon het meteen al wel wat te rommelen, maar na mijn idee waren dat echt geen weeen, maar nadat ik sávonds mijn zus aan de tel. had en die zei dat ik best eens weeen kon hebben, zjn we de tijd gaan bijhouden en de "krampjes"kwamen netjes om de 5 min. dus toch maar de verloskundige gebeld tegen 19.00, ze was er tegen 20.00 en toen bleek ik 5 cm. ontsluiting te hebben, ik wou graag in het ziekenhuis bevallen dus we konden meteen vertrekken, in het zieken huis hebben ze de vliezen gebroken en bleek dat de kleine in het vruchtwater had gepoept, dus toen gingen ze zijn hartslag in de gaten houden, en dat ging niet goed, ze horen een hartslag van tussen de 100 en 150 te hebben tijdens een wee en bij mij zakte hij af na 25-30, gelukkig had ik vrij snel daarna 10 cm. ontsluiting, om 23.55 mocht ik gaan persen en ik maakte nog een grapje met de verloskundige dat ik het die dag niet meer ging redden, maar na 4 min. persen was hij dr en deed het meteen gelukkig hartstikke goed! En we hadden een zoon gekregen na onze meid nu ook een jongen erbij!

dit was wel mijn laatste zwangerschap, ik ben zo verschrikkelijk bang geweest tijdens de bevalling om hem te verliezen dat ik dat nooit meer mee wil maken, maar we zijn hartstikke gelukkig en trots op ons 2 wondertjes!!

groetjes susanne

Erg leuk die verhalen zo te lezen......
Mijn bevalling heeft 75 lange uren geduurd, de ontsluiting wou niet vlotten namelijk.
Na 1,5 uur persen nog geen moeder......De gyneacoloog werd erbij geroepen en na 3 mislukte pogingen met de vacuumpomp is mijn prachtige dochter uiteindelijk geboren met een tangverlossing......een heftig maar prachtige ervaring ondanks dat het zo lang geduurd heeft.

Groetjes Loetje

hoi hoi

ik vind het ook prachtig om die verhalen te lezen
hoe kan   het allemaal zo verschillend verlopen he
de ene mama heeft haar kindje is 4 uur een een andere mama achter 20 uur
ik vond het heel leuk om de verhalen van anderen te lezen
en nu  zie ik dat mijn bevalling eingelijk wel meeviel
maar ik zou het zeker opnieuw doen
groetjes
tess

Mijn bevallingsverhaal er ook nog maar even bij dan;
Het was ook mijn tweede bevalling en de eerste ging vrij vlot, dus verwachtten ze dat het nu helemaal snel zou gaan.
Ik had heel de dag al een beetje een rare buik. 's Avonds rond 23.00 kwamen de weeën echt regelmatig. Netjes een uur gewacht en toen nog getwijfeld of ik moest bellen of niet. Toch maar de verloskundige gebeld, ik wilde thuis bevallen.
Zij was er binnen 20 minuten, gevoeld en ik had al 9 cm! Met spoed de kraamhulp gebeld en alles klaar gezet. Ineens kreeg ik persdrang, dus weer op bed, ze voelde en zij dat ik een beetje mee mocht persen, zodat de vliezen zouden breken. Ik pers, vliezen breken, bruin vruchtwater, ze voelt en roept; "Shit, het ligt in stuit! Je moet NU naar het ziekenhuis!"
Grote paniek natuurlijk, dus met volledige ontsluiting en flinke persdrang in de auto en naar het ziekenhuis.
Daar aangekomen is na 2 minuten (!!) persen, met het kontje voorop,  mijn kleine Chloë geboren.
Het heeft wel even geduurd voor ik het allemaal een plekje heb kunnen geven.
Sil

hoi hoi

ik was 17 oktober uitgeteld  maar mijn dochtertje is 8 dagen later geboren de 25e oktober
ik ben in het ziekenhuis bevallen dat wou ik zelf mijn dochterjes was er binnen anderhalve uur snel he. savonds om 8 uur begonnen de ween en om half 1 was ze er. na de bavalling was ik ook meteen alles vergeten de pijn en zo en ik heb ook niet in het kraambed gelegen ik had wel hechtingen maar daar heb ik geen last van gehad, dus zoals veel mensen ook altijd tegen mij zeggen ik heb er niks mee geleden mijn buik kriebelt nu alweer naar een tweede haha.   groetjes marielle mama van alicia

Terug
Bovenaan