bevallingsverhalen

Inderdaad mooi om te lezen hoe al die bevallingen zo anders zijn!

Bij mij ging het erg snel, te snel!

Die dag (ik was 38.5 week zwanger) had ik nog gepoetst, zelfs de ramen boven nog even gewassen (jaja erg belangrijk als je moet bevallenhaha) maar ik heb de hele dag niks gevoeld.
S'avonds is mijn vriend gaan werken, hij had nachtdienst.
Ik kreeg nog bezoek, een goede vriendin an mij en haar vriend. Die gingen rond 23.30 naar huis en ik heb nog even tv gekeken.
Toen ben ik gaan douchen en wilde ik naar bed gaan maar kreeg in 1 keer pijn in mijn rug (echt niet aan rug weeen gedacht want het was meer een soort zeurderig gevoel, een beetje zoals ik wel eens had als ik ongesteld was).
Ik vond het wel raar dat het kwam opzetten en ook weer wegging dus ik begon toch te twijfelen (het was toen 1.30 uur). Toch maar de vk gebeld (ook omdat ik helemaal alleen was, werd een beetje zenuwachtig) en die is toch maar komen kijken.
Ze was om 1.45 hier en ik had toch 1 cm ontsluiting.
Vk moest weer weg, had een bevalling in het zkh en vond het een goed idee om toch mijn vriend te bellen zodat ik niet alleen was. Maaar zei ze nog, ik verwacht dat het ergens morgen rond de middag/avond geboren word want het is echt nog het begin.
Ik moest wel, als het snachts nog zou gebeuren, naar het zkh omdat ze daar dus ook bezig was met een bevalling.

Nou, de vk ging weg en ik heb mijn vriend gebeld en hij zou meteen komen (is ongeveer een half uur rijden)
Ik ben weer onder de douche gaan staan omdat de vk gezegt had dat dat een beetje zou verlichten, en zodra ik onder de douche stond dacht ik dat ik gek werd!
De weeen werden zooo   ontzettend heftig en hielden niet meer op. Ik kon niks meer, alleen maar schreeuwen van de pijn (en paniek!). Ik kon er ook niet meer uit komen om te bellen ofzo, ik was echt heel ver weg, niet meer helder.
Toen mijn vriend thuiskwam schrok die zich rot (een half uur van te voren had ik hem nog redelijk rustig gebeld!).
Hij heeft me uit de douche gehaald (ik moest weg daar, wilde liggen, draaide helemaal door) en op ons bed gelegd.
Ik ging liggen, kreeg persdrang en kon het niet tegen houden. Ik voelde toen hoe ik het hoofdje eruit perste...
Mijn vriend meteen de vk gebeld, en die is als een gek naar ons toe gereden vanuit het zkh en heeft mij door de telefoon toegesproken. Niet dat dat veel uitmaakte, want ik was helemaal in mezelf gekeerd en heb daar niets van meegekregen, alleen maar geschreeuwd dat ik het hoofdje voelde.
De vk was om 3.05 bij ons, heeft me naar de andere kant van het bed getild, de vliezen doorgeprikt (die zaten nog om het hoofdje!) en mijn dochter opgevangen om 3.09!
Omdat het zo snel was gegaan en ik "maar wat gedaan had" was ik fling ingescheurd.
De vk heeft mijn dochtertje in een badcape gewikkeld en is mij gaan hechten. Hier heeft ze bijna 2 uur over gedaan. Ik had bijna geen verdoving dus voelde alles.
Toen was er ook nog geen kraamhulp te krijgen dus die kwam pas later..

Super snel dus!
Als ik zeg dat ik in 1,5 uur ben bevallen zeggen de meeste mensen: ooh heerlijk he!
Maar ik had er echt wel een paar uur langer over willen doen. Dit was veel te snel, veel te plotseling, en vooral dat ik alleen was vond ik heel eng. Toen het hoofdje er was, was ik echt in paniek omdat er geen vk naast me stond.
Mijn vriend rende maar van boven naar beneden naar de deur (gewoon uit zenuwen) en ik heb alleen maar geschreeuwd en gehuild.
De eerste week na de bevalling is echt een roes geweest voor mij, ik heb echt maar heel weinig daarvan meegekregen. Dat vind ik heel jammer!
Mijn ouders zijn bijvoorbeeld meteen gekomen, en ik weet dat ze hier geweest zijn maar ik heb me door mijn vriend moeten laten vertellen wat ze allemaal zeiden en hoe ze reageerden enzo.

Ik heb echt een hele tijd geroepen: vreselijk! noooit meer!!!
Maaaar ik zou het toch echt zo weer doen voor ons mooie meisje hoor
Alhoewel ik nu wel bang zou zijn voor een eventuele volgende bevalling...maar goed als het daar nog eens van komt zien we dat dan wel weer!

Sorrie voor mijn lange verhaal, maar als ik eenmaal over mijn bevalling begin...hahaha...

Ooooooeeeeps  ik zie nu pas hoe lang mijn verhaal echt is.....

Sorrie  X 4dec

Hoi !!
Leuk al die verhalene... dan doe ik ook nog even mee!!

ben benieuwd hoe jullie de bevalling hebben ervaren?
Opdat moment?? keihard K*T... nu, vind ik het "wel gaan"
hoe lang duurde het?
Vanaf dat mijn vliezen gebroken waren 16 uur, vanaf volledige ontsluiting 40 minuten
wie was er bij?
Mijn man, mijn schoonzusje (tevens kraamverzorgster) verloskundige, gyneacoloog en 2 zusters
viel het mee of tegen?
Het viel erg tegen, maar komt ook door de verkeerde ligging (ik leg uiteindelijk het hele verhaal neer )
wat dacht je ervoor, tijdens en er na?
Toen mijn water brak stond ik te huppelen, tijdens dacht ik DIT NOOIT MEER!!!
En erna... dit doe ik zo weer!!
het eerste moment met de kleine?
Totaal overrompeld van de emoties en geluk
thuis of in het ziekenhuis?
Thuis begonnen en geeindigd in het ziekenhuis.

Nou... volgens de "kenners" was mijn bevalling snel, maar wel "from hell"
Op 3 oktober 15.00 s'middags zijn mijn vliezen gebroken, ik stond te huppelen op de gang! want het ging gebeuren!! mijn man met de dweil achter mij aan...
Doe vroeg; En voel je al wat?? nee, ik voelde helemaal niets!! Geen druk, geen onderbuik krampjes, helemaal niets!! (is ook normaal, wist ik veel)
S'avonds lekker chinees laten komen, nog via de web-cam bij mijn schoonzus op "visite" geweest, die was jarig.
Er kwamen toevallig nog 2 vrienden even langs een bakkie doen... en uiteindelijk zijn we maar naar bed gegaan. Mijn man heeft toen nog een paar uurtjes slaap kunnen pakken, ik was te hyper om te kunnen slapen. Met notitieblok en pen naast het bed, ben ik TV gaan kijken.

Om 1.30 s'nachts heb ik mijn man wakker gemaakt, ik had al het eea opgeschreven.. maar er klopte echt niets van.. weeen om de 6 min. duurde 30 sec. weeen om de 9 min. duurde 40 sec. Zo wisselde zich dat steeds af... Mijn man moest van mij de VK bellen, en mijn schoonzus... Ze zou ook bij mij kramen, maar ik had haar nu om haar nodig, en niet om haar "kunde"
De VK vond het wat vroeg, en stuurde een leerling langs om mij gerust te stellen.
Die was er met 10 minuten, en zei: je mag in je handen klappen als je 2 a 3 cm heb, dit is je 1e loopt zo een vaart niet ( 1cm per uur met REGELMATIGE 5 min.  weeen) en die regelmaat had ik dus niet... Ze voelde en ik had 4 cm ontsluiting.... ze zei over 30 min. voel ik nog een keer, je zal zien dat het niet snel gaat.
Na die 30 min. voelde ze dus en ik had 7 (!!!!) cm ontsluiting!! ging wel erg rap zo!!

Toen werd ze rood in haar gezicht... uhhhh ik weet het niet zeker maarruhh... ik voel TEENTJES!!!!
WAAAAAAHHHHHH..... owwww neeeee!!! dan schrik je wel kan ik je vertellen!
De vk kwam snel langs, want zij was immers leerling... De vk stond snel voor de deur, en die leerling had gelijk... een volledige stuit ligging!! (ondertussen 9 cm ontsluiting)
Als de donder naar het ziekenhuis gereden....

Daar aangekomen kreeg ik de optie; natuurlijk bevallen of via keizersnee.
Ik heb mijn verloskundige laten kiezen, natuurlijke werd het...
Toen ik eenmaal mocht meepersen, had ik spijt gekregen... Ik had geen idee hoe erg een volledige stuit kon zijn. Is mss maar goed dat ik dit van te voren niet wist... anders had ik echt voor KS gekozen...

Maar goed, waar ik dus ook niet bij stil stond is dat; met een stuit, je elke cm er ZELF moet uitpersen en geen indalingsweeen van het hoofdje heb gehad...
Tijdens het persen lopen vloeken als een bootwerker!! hahaha luchtte wel op.
In mijn idee lag ik daar al uuuuuuuren... maar volgens de zusters naderhand (en ik geloofde er niets van) is dit voor een "normale" (1e)bevalling al rap, en voor een stuitertje hadden ze het nog nooit zo snel gezien.. met 40 min. persen was ze eruit..

Mijn hart sprong wel 10x over toen ze op mijn buik/borst werd gelegd... zo intens... zo mooi... En... ik zou zo alles over doen... 't is waar.. je weet wel dat je pijn heb gehad.. maar het maakt zoveel 'goed'... je krijgt er zoveel voor terug.. *zucht*

Groetjes Debby mv B'Elanna geboren 04-10-2006 (uitgerekend op 05-10-2006)

Ook een lang verhaal

Denken jullie ook nog zo vaak terug aan de bevalling?
Bij mij is de bevalling al geregeld de revue gepasseerd.......
Ondanks dat het allemaal ellendig lang geduurd heeft en dat de gyneacoloog bij mij net een slager was valt dat allemaal in het niet bij toen ze mijn dochter bij mij op m ´n buik legde.....Heerlijk moment vond ik dat.

Groetjes Loetje

Hoi,

Ik was 14 november uitgerekend en had al een maand last van hoge bloeddruk, kon echt niets meer en was het dus he-le-maal zat. En ja hoor, 14 november om 6 voor 12 's nachts de eerste wee... toch? En toen braken de vliezen... of had ik in mijn broek geplast en was ik nu ook nog eens zo incontinent als een lekkende kraan.
Dus ik naar boven, vriend wakker gemaakt en het bleken de vliezen te zijn, want er kwam nog meer water, en nog meer water, en nog meer...
De weeen waren ook redelijk op gang gekomen en we zaten beneden even koffie te drinken. Dat wil zeggen, mijn vriend dronk koffie en ik stond aan de trapleuning te hangen om de weeen op te vangen. Tot vriendlief na het tweede kopje zegt 'nou, ik denk dat ik nog maar wat ga rusten.' Okay, dit is niet de tijd om hem ernstig lichamelijk letsel toe te brengen, misschien heb ik hem later nog nodig... Dus ik vraag voorzichtig 'waarom denk je dat'. En hij antwoord doodleuk dat ze dat bij de verloskundige en bij de cursus toch hadden gezegd. Nou, ik dacht het niet.

Aangezien ik in het ziekenhuis moest bevallen zijn we daar redelijk snel naar toe gegaan. Heerlijk, midden in de nacht tegen de muur van het ziekenhuis weeen opvangen terwijl mijn vriend een parkeerplaats zoekt. Vervolgens natuurlijk verdwalen in een groot ziekenhuis terwijl ik onder een berg tassen en baby-accessoires in de rolstoel zit te kreperen. Moeten we die lift hebben? Nee, die zit dicht. Waar is dan die ander?

Uiteindelijk zijn we toch op de kraamafdeling aangekomen en toen stopte de weeen. Gelukkig kwamen ze snel weer op gang (ik zag me al weer terug in de auto zitten naar huis). Na 3.5 uur weeen kwamen de persweeen en binnen een kwartier was mijn meisje er.

Het was heel heftig, heel intens en ik moet zeggen dat ik het (na alle horror verhalen) ook wel mee vond vallen. Ik had twee weken later een hele erge buikgriep, en dat vond ik een stuk erger!

Groetjes, KT

Ik denk nog steeds wel af en toe terug aan de bevalling ja, en als ik erover praat of nadenk krijg ik echt kippenvel. Voor mij is de bevalling  best een gevoelig onderwerp.
Ik had dat helemaal niet zo , dat ik het een mooi moment vond toen ze op mijn buik werd gelegt . Ik was alleen maar met mezelf bezig en was heel afwezig. Daar heb ik me nog vaak schuldig over gevoeld, want ik ben een paar weken na de bevalling (toen ik uit die roes was zeg maar) pas begonnen met ECHT te genieten en te beseffen wat we eigenlijk hadden..
Heel vreemd dat het zo gegaan is, maar goed. Het is niet anders! Nu geniet ik 200% van ons meisje!

Hoi 4 dec,

Had ik ook hoor! Gelukkig had mijn schoonzus me al gewaarschuwd. Het kan namelijk zo zijn dat je zoveel adrenaline in je lijf hebt dat je eerst een beetje tot rust moet komen. Vooral als je persweeen heel snel zijn gegaan heb je daar last van. Het is niets om je schuldig over te voelen is gewoon een lichamelijk ding waar heel veel moeders 'last' van hebben.

Groetjes, KT

Je hoeft je daar denk ik echt niet schuldig over te voelen, iedereen ervaart dat anders.
En het is toch ook allemaal super heftig!
Vooral als je zo ´n snelle bevalling hebt gehad, is het denk ik ontzettend heftig als je ineens een kindje op je buik hebt liggen, normaal heb je de tijd om naar dat moment toe te gaan zal maar zeggen, maar als het zo vlug gaat sla je dat over en ben je denk ik met stomheid geslagen.

Terug
Bovenaan