Hallo,
Ik heb deze discussie net gelezen, en ik vind dat iedereen gewoon moet doen waar jij je het lekkerste bijvoelt. Natuurlijk weet Ãedereen dat borstvoeding meestal (behalve als je rookt en drinkt) het allerbeste voor je kindje is. Maar als jij er onzeker van wordt, of je voelt je er onprettig bij, of het lukt niet, doe het dan gewoon niet. Flesvoeding is ook prima hoor! Ik heb mijn dochtertje 3 maanden borstvoeding gegeven, puur omdat ik wist dat dat het beste voor haar was, maar ik werd er wel ontzettend onzeker van. Mijn dochtertje huilde de hele dag door, en dan dacht ik dat het aan mijn voeding lag; misschien had ze wel niet genoeg? Dus ik was de hele dag bezig met voeden, achteraf heel slecht, want daardoor kreeg ze extra buikkrampjes... Als ik ergens op visite ging, had ik erg veel moeite om dat tussen de mensen te doen. Dus meestal vroeg ik dan of ik ergens in een aparte kamer kon voeden. Ze dronk echter zó lang, dat ik meestal pas anderhalf uur later weer bij de visite aanschoof. Ik vond het dus verre van ideaal, maar inderdaad wél het beste voor mijn kind. Achteraf ben ik best trots, want het waren 3 lange maanden. Bij ons volgende kindje zou ik het zeker weer doen, maar als hij/zij ook zoveel huilt, dan stap ik eerder over op flesvoeding, en als het juist een tevreden baby is, dan zou ik zeker een half jaar willen voeden.
Kortom, ik maak me niet druk om mensen die het niet eens proberen. Ik bedoel, laat ieder in zijn waarde en doe gewoon wat jij de beste oplossing vindt.
Groetjes Fiona