Weet je wat het is? We moeten onszelf eens wat meer in onze kinderen verplaatsen. Als wij nog baby's waren, zouden wij het dan leuk vinden als onze moeders ruzie zouden maken op een forum over onze voeding? Zouden wij het leuk vinden als andere moeders onze eigen moeder zouden vertellen dat ze het anders moet doen met de voeding? Nee toch? We zouden het veel leuker vinden als onze moeders plezier hadden met elkaar, en op een leuke manier contact hadden! En ervaringen met elkaar zouden delen!
Ik ben pro-bv. Ik vind ook wel dat je niet te makkelijk moet denken dat het niet gaat lukken als je zwanger bent van je eerste kindje, omdat je gewoon nog niet weet hoe het allemaal gaat als je baby er is. Maar dan is het anders natuurlijk als je medische beperkingen hebt waardoor het je veel te moeilijk word gemaakt om zelf te voeden of je het helemaal niet zou kunnen. Als, laten we zeggen, je 'gezond en normaal' bent ( en dat bedoel ik niet zo hard als het misschien overkomt ) zou je het altijd kunnen proberen en dan altijd nog kunnen stoppen als het niet gaat. Niet de eerste dag of de eerste week, want de eerste weken kunnen best heel zwaar zijn, maar dat maken de meeste meders door. Ook de moeders die hun kindje 2 jaar lang voeden hebben erg moeten wennen de eerste weken. Maar waar ieders grens ligt is verschillend, en niet iedereen is hetzelfde, dus kan niemand vanaf een forum zeggen hoe iemand is en hoe haar situatie is. Meningen kunnen verteld worden, en dat zijn geen aanvallen, je moet dat niet als aanvallen zien! Je zit veilig achter een computer en volledig anoniem, dus waarom zouden wij ons iets aantrekken van wat een ander zegt? We kunnen er wat van leren en we kunnen het negeren. En dat is zo fijn aan een forum, je kunt je mening kwijt en niemand hoeft zich persoonlijk aangevallen te voelen want je beslist toch uiteindelijk zelf!