Bewustwording Borstvoeding, 3 minuten actie!

Hoi mamma's,

Ik kan me jullie reacties heel goed voorstellen. Iedereen heeft het recht om zijn/haar keuzes te maken. Het is wel belangrijk dat je die keuzes kunt maken op basis van de juiste informatie en vooral op het gebied van borstvoeding ontbreekt het daar helaas maar al te vaak aan. De 3 minuten actie is dus pertinent NIET opgestart om moeders te 'bekeren' (dat hoeft ook helemaal niet, want moeders zijn prima in staat om eigen keuzes te maken) of om met vingertjes te wijzen. De insteek van de actie is borstvoeding op een positieve manier onder de aandacht te brengen (m.n. bij bedrijven en instellingen) om zo een stukje bewustwording te creëren. Denk bijvoorbeeld aan een internetsite die 'informatie' over borstvoeding geeft, waarmee je eerder je borstvoeding om zeep helpt dan dat je er profijt van zou hebben. Of de politieke partijen; moeders hebben het recht om te kolven onder werktijd, maar veel werkgevers werken daar dus niet aan mee. Die moeders die dat wél graag willen, worden zo gedwongen tot een keuze die ze niet in gedachten hadden. De keuzevrijheid van die moeders wordt hen op die manier ontnomen. Dáár willen we de aspecten van borstvoeding bij onder de aandacht brengen en díe acties kun je steunen door je naam en emailadres via de actiesite door te geven.

Ook op dit forum komen weer moeders naar voren, die zo graag borstvoeding wilden geven, maar het met pijn in hun hart moesten opgeven. Heel vaak blijkt, dat deze moeders niet konden rekenen op goede begeleiding  de juiste informatie en steun en dat is vreselijk jammer. Gelukkig wordt er hard gewerkt door meerdere organisaties om dit recht te zetten; maar ja, een slecht borstvoedingsbeleid gooi je niet zomaar even om....   Ik kan me voorstellen dat je er een machteloos gevoel aan overhoudt. Daar zou je iets mee kunnen doen door de actie te ondersteunen. We hopen veel positieve resultaten te bereiken; daar kunnen we dan weer kracht uit putten!

Groetjes van Yvonne Z., mv Claudia

 
Hoi hoi

Een paar dagen weggeweest en ik zie een hoop e-mail berichten

Ook dat Yvonne Z de volgende mening over mij heeft
- ik zou mijn kind niet willen trootsen omdat dat een hoop heisa is
- ik zou simpel zijn
- etc etc

Nou een mooie mening heb jij Yvonne Z ...

Ik geloof eerder dat iedereen wel weet dat jij simpel bent, want hoe durf jij zo over iemand een mening te geven terwijl je niets weet. Dat zijn van die mensen die iets 'weten" en dan daar gelijk een mening over hebben. Weet je hoe ik die mensen noem: ZEIKERDS.  Dus de pot op met jouw verhaal en laat iedereen in zijn waarde. Beslis niet voor anderen en GET A LIFE

Gr. Jeannette
 
quote: JLI reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('03-12-2005 15:50:47'));

Hoi hoi

Een paar dagen weggeweest en ik zie een hoop e-mail berichten

Ook dat Yvonne Z de volgende mening over mij heeft
- ik zou mijn kind niet willen trootsen omdat dat een hoop heisa is
- ik zou simpel zijn
- etc etc

Nou een mooie mening heb jij Yvonne Z ...

Ik geloof eerder dat iedereen wel weet dat jij simpel bent, want hoe durf jij zo over iemand een mening te geven terwijl je niets weet. Dat zijn van die mensen die iets 'weten" en dan daar gelijk een mening over hebben. Weet je hoe ik die mensen noem: ZEIKERDS.  Dus de pot op met jouw verhaal en laat iedereen in zijn waarde. Beslis niet voor anderen en GET A LIFE

Gr. Jeannette



Ehm even goed kijken welke namen er bij welke berichten staan, Jeanette.... Je bent iemand aan het quoten, maar zet mijn naam erbij als zijnde degene die dat heeft geschreven en dát is dus niet zo!

Ik zou het fijn vinden als je je bericht wilt rectificeren.

Groetjes van Yvonne Z., mv Claudia

 

JAAAA   laten we lekker ruzie gaan maken. Ik vind het eigenlijk wel een beetje kinderachtig worden hoor nu! Laten we iedereen in zn waarde laten en zn eigen keuzes laen maken. Ik mag aannemen dat we daar oud genoeg voor zijn.
Moeders alsjullieblieft houd hier mee op!!! Ik denk dat ik niet de enige ben die er zo over denkt...(mag ik hopen).



 

Er worden hier geen keuzes gemaakt voor anderen, hoogstens worden er ogen geopend. Iedereen mag hier zijn mening zeggen en als je je aangevallen of beoordeld  voelt zegt dat meer over jezelf dan over een ander. Bovendien gaat het hier alleen over moeders die sowieso geen borstvoeding willen geven  en het nooit hebben geprobeerd. Ik denk dat iedereen het wel met me eens is dat je het eerst moet proberen voordat je kan oordelen. En zo is het met alles in het leven, maar we mogen het niet zeggen omdat er anders iemand misschien 'gekwetst' word! En ik vind wel dat iedereen hier zich erg snel aangevallen voelt.
 
Zo bedoelde ik het helemaal niet hoor. het gaat er mij nu alleen om dat men elkaar zwart zit te maken om de keuzes die ze maken. Daar erger ik me wel aan ja. Op die manier zijn er mensen die hun mening niet meer durven geven omdat ze aangevallen worden en daar is dit forum niet voor bedoeld. Je moet hier juist dat kunnen zeggen wat je vind zonder dat je een zeikerd genoemd wordt.

Ik wilde het even recht trekken en het was heus niet kwaad bedoeld tegenover iedereen die hier gereageerd heeft.
 
Hallo,

Volgens mij is Yvonne Z dit mailtje begonnen met de beste bedoelingen en laat ze voor zover ik heb kunnen lezen iedreen in zijn waarde.
Er zijn mensen die hier bezig zijn hun mening anderen op te dringen waaronder elisabeth 40. Ik vind nog steeds dat jij niet mag oordelen of iemand fout/goed is. Want steeds maar weer is dat wat ik opmaak uit jou mailtjes. Iemand is pas goed als zij eerst borstvoeding heeft geprobeerd, de rest is fout. Denk je daarbij wel eens aan moeders die om wat voor reden dan ook (bijv. medisch) geen borstvoeding mogen geven. Misschien willen ze wel maar mogen ze niet. Wat voor schuldgevoel praat jij ze dan aan, want je laat jezelf erg ongenuanceerd uit over bv. Daarbij zeg je dan ook nog eens dat de verhitte mailtjes van vrouwen komen die geen bv geven maar de fles. Dit kan je niet weten. Ikzelf heb ook al eens eerder gereageerd, ook enigszins verhit,  omdat ik  vind dat je niet mag oordelen. Ikzelf  ben wel met bv begonnen, heb ondervonden hoe moeilijk het is en toch doorgezet totdat ik na 3,5 maand moest stoppen omdat het lichamelijk met mij niet meer goed ging.  
Ik vind er trouwens niks mis mee dat er een (verhitte) discussie plaatsvind, maar ik denk wel dat sommige mensen eerst na moeten denken voordat ze iets zeggen (schrijven in dit geval).  
Nogmaals iedreen maakt zijn eigen keuze en die moeten we respecteren. Trouwens ook jammer dat je het allemaal zo brengt elisabeth 40 want ik denk dat je er juist meer mensen tegen je  overtuiging mee haalt dan mensen voor.......

Groeten Hannie  
 
Terug
Bovenaan