Hoi meiden,
Ben vanmorgen voor de cyclus-echo geweest, en heb eindelijk weer eens wat goed nieuws te brengen. Er was bloed bij mij geprikt vorige week, en de hormonen zijn goed.
Ook hadden ze de vorige keer toen ik bij de gyn was een uitstrijkje gemaakt i.v.m. baarmoederhalskanker, ook voor een algemeen bevolkingsonderzoek, en ook dat blijkt goed te zijn. Verder was de uitslag van onderzoek naar chlamidia (volgens mij, of in ieder geval een geslachtsziekte) positief (heb ik dus niet

Tot slot was ook de uitslag van het zaadonderzoek positief hier was ik wel het meest opgelucht over, gezien jou verhaal, Saarj. hoewel er ook dan nog mogelijkheden zijn...
Het lijkt misschien raar, maar ik ben opgelucht dat het "probleem" niet bij mijn man ligt, maar bij mij. Ik kan het niet zo goed omschrijven, maar ik zou het gewoon heeel erg vinden als het wel bij hem zou liggen, en hij zich daar dan zo rot door zou voelen, dus niet eens dat ik het hem dan kwalijk zou nemen ofzo...hoe zou ik dat ook ooit kunnen!??!?
Op de inwendige echo waren in beide eierstokken kleine vochtzakjes te zien, en links zat volgens haar een "mooie". Nu moet ik donderdag weer terugkomen zodat we kunnen kijken of er vochtzakjes aan het groeien zijn, en zich dus evt klaarmaken om te springen.
Deze vrouwe was trouwens veel fijner dan de vorige keer zoals ik helemaal bovenaan beschreven heb toen ik dit topic opende. Zij vertelde wat de bedoeling was, en het hoe, wat en waarom, en vroeg me tenminste of ik al eens een inwendige echo had gehad, zij begrijpt dat het een inbreuk is op je privacy, zeker als het de eerste keer zou zijn, en liet dat ook merken, wat geruststellend werkte. Dit hadden ze de vorige keer allemaal niet (goed) gedaan.
Nou, donderdag dus weer voor de echo, ben benieuwd of ze groeien,
Ik heb nog gevraagd hoe het verder zou gaan als er bijv. geen groei en eisprong komt. Ze antwoorde dat het uiteindelijke doel van alles in de eerste instantie is om de cyclus zo regelmatig te laten worden, en als dat op dit moment dus niet zo is, dat het dan in overleg met ons eventueel door toedienen van hormonen geholpen kan worden.
Ik wist natuurlijk, ook door dit forum, al wel wat over hormoonbehandelingen, maar om het haar zo te horen vertellen, zorgt bij mij nu toch wel eventjes voor hoop dat het goed gaat komen.
Hoe is het met jullie????
groet, Moon