bij gyn geweest

hey moon

ben ook eens benieuwd dan of ze maandag kunnen zien of je een eisprong gaat heben of gehad hebt (op welke dag van je cyclus zit je dan)?
en ja wachten is inderdaad het ergste wat er is he!
Maar ik denk dat ik in de loop der jaren toch een beetje geduldiger ben geworden!
(of toch niet) hangt een beetje van de dag af he denk ik
alweer een spannende week voor ons he jullie maandag wij woensdag en ben benieuwd wanneer saarj meer weet!
Nou succes met wachten en tot gauw

dikke knuffel   (en een portie geduld) haha

Ik zit maandag op de 12de dag van m 'n cyclus.
Toen ik belde voor die afspraak heb ik nog gevraagd hoe ik moest tellen, want ik werd pas 's avonds ongesteld, maar daar zeiden ze dat die dag dan gewoon nog meeteld.

Saarj, ben zo benieuwd hoe het met je gaat.......

groet, Moon

hey moon

weet niet hoe laat je hebt gebeld maar mij hebben ze toen uitgelegt dat als je voor 6 uur sávonds ongi word je dat als de volgende dag moet tellen!!
snap je het nog ??? voorb maandag na 6 uur ongi telt dan als dag dinsdag!!
ben ook benieuwd na saarj heb ook al gekeken bij als zwa worden langer duurt maar ook daar is ze niet geweest!!
Afwachten dus maar, volgens mij doet het forum weer raar??

groetjes en dikke knuffel

Hoi meiden,
Ben vanmorgen voor de cyclus-echo geweest, en heb eindelijk weer eens wat goed nieuws te brengen.   Er was bloed bij mij geprikt vorige week, en de hormonen zijn goed.
Ook hadden ze de vorige keer toen ik bij de gyn was een uitstrijkje gemaakt i.v.m. baarmoederhalskanker, ook voor een algemeen bevolkingsonderzoek, en ook dat blijkt goed te zijn. Verder was de uitslag van onderzoek naar chlamidia (volgens mij, of in ieder geval een geslachtsziekte) positief (heb ik dus niet:) Tot slot was ook de uitslag van het zaadonderzoek positief  hier was ik wel het meest opgelucht over, gezien jou verhaal, Saarj. hoewel er ook dan nog mogelijkheden zijn...
Het lijkt misschien raar, maar ik ben opgelucht dat het "probleem" niet bij mijn man ligt, maar bij mij. Ik kan het niet zo goed omschrijven, maar ik zou het gewoon heeel erg vinden als het wel bij hem zou liggen, en hij zich daar dan zo rot door zou voelen, dus niet eens dat ik het hem dan kwalijk zou nemen ofzo...hoe zou ik dat ook ooit kunnen!??!?
Op de inwendige echo waren in beide eierstokken kleine vochtzakjes te zien, en links zat volgens haar een "mooie".    Nu moet ik donderdag weer terugkomen zodat we kunnen kijken of er vochtzakjes aan het groeien zijn, en zich dus evt klaarmaken om te springen.  
Deze vrouwe was trouwens veel fijner dan de vorige keer zoals ik helemaal bovenaan beschreven heb toen ik dit topic opende.   Zij vertelde wat de bedoeling was, en het hoe, wat en waarom, en vroeg me tenminste of ik al eens een inwendige echo had gehad, zij begrijpt dat het een inbreuk is op je privacy, zeker als het de eerste keer zou zijn, en liet dat ook merken, wat geruststellend werkte.   Dit hadden ze de vorige keer allemaal niet (goed) gedaan.

Nou, donderdag dus weer voor de echo, ben benieuwd of ze groeien,
Ik heb nog gevraagd hoe het verder zou gaan als er bijv. geen groei en eisprong komt. Ze antwoorde dat het uiteindelijke doel van alles in de eerste instantie is om de cyclus zo regelmatig te laten worden, en als dat op dit moment dus niet zo is, dat het dan in overleg met ons eventueel door toedienen van hormonen geholpen kan worden.
Ik wist natuurlijk, ook door dit forum, al wel wat over hormoonbehandelingen, maar om het haar zo te horen vertellen, zorgt bij mij nu toch wel eventjes voor hoop dat het goed gaat komen.    

Hoe is het met jullie????
groet, Moon

Hai Meiden,

Ben inderdaad even niet geweest. ik had even wat tijd nodig.
Het is helaas toch allemaal anders uitgepakt dan verwacht.
Ben op zaterdag naar de gyn geweest voor een FM. maar het was gewoon klote. donderdag had de gyn een eitje gezien van 17 mm. en  op zaterdag  zag ze helemaal niets! een eitje kan toch niet van 17   mm ineens binnen 2 dagen rijp en gesprongen zijn. ze snapte er zelf ook niets van. nu gaan ze maandag nog een keer meten. maar verder niets doen.
Ik ben op maandag nog terug geweest. om voor de zekerheid nog even te laten kijken.maar  ze hebben mijn eisprong dus echt gemist!
er zaten veel kleine eitjes, maar de grote rijpe is echt gesprongen. waarschijnlijk vrijdag al. we hebben ook niet kunnen klussen ( 1 keer maar, op zondag, veel te laat natuurlijk)) omdat we dus moesten wachten voor maandag. en het deed nog zo'n pijn, dat ik dus ook niet meer wilde.
zal nog wel door de kijkoperatie komen. alles is nog erg gevoelig.
een maand weggegooid. mijn cyclus is nu de weg een beetje kwijt. ik hoop dat alles de volgende ronde weer normaal is.
nu de eerste dag van de menstruatie weer bellen, en dan beginnen we weer van voor af aan. Ik verwacht op de 25 ste de RD. maar ik weet nu helemaal niet meer hoe het zit.
Het is dus gewoon een weggegooide maand. ze hebben ons dus heel blij gemaakt, maar nog erger teleurgesteld.

De IUI doen ze inderdaad gewoon met een slangetje. de zaadjes worden geconcentreerd, zodat ze alleen de beste overhoyuden. en die worden 1,5 uur later rechtsstreeks in de baarmoeder gezet. Om dat ze het bij mij in de gewone cylcus doen zonder hormonen. gebruiken ze dus ook mijn eigen eisprong. kan dan dus gewoon op mijn NOD testen.

maar ja.............. dat duurt nu dus weer even.

en hoe gaat het bij jullie???

liefs Saar

Hoi Saarj,
Ooh wat kl#te zeg, ik had al zo 'n vermoeden dat er iets niet klopte toen je niet meteen weer hier wat schreef, echt balen  dat jullie nu weer een maand moeten wachten.   Hopelijk blijft je cyclus wel goed, dan kunnen jullie het volgende maand weer opnieuw proberen, en kunnen jullie het een beetje naast jullie neer leggen, dit is natuurlijk dikke pech, heel vervelend, maar het is in ieder geval niet iets waardoor alles nu stilgelegd wordt omdat het ineens niet meer kan ofzo, toch??
Ik zou zeggen probeer positief te blijven (al is dat soms erg moeilijk, ik weet het)  en  ga voor de volle  tweehonderd procent voor komende maand!!!
Succes   en laat weer wat van je horen,
veel liefs,   Moon  

Hey meiden,
Shit zeg!! dat de web-site weer zo vervelend doet, hopelijk pakt 'ie het berichtje dat ik nu typ wel meteen, anders ben ik voor niks aan het typen!!

P3 hoe is het ermee?? jullie hebben van de week de uitslag gekregen, toch?
Ben heel benieuwd...
Zelf ben ik donderdag weer geweest voor de tweede cyclus-echo om te kijken of m 'n eitjes gegroeid waren, nou...niet dus  maar dat had ik eigenlijk al wel verwacht.
Nu moet ik zondag!!!! terugkomen voor nog een laatste echo om nog één keer te kijken of er niet toch 1 groeit, maar ik denk dat dit vergeefse moeite is.
Ik moest trouwens meteen aan jou denken..Saarj, dat bij jullie de eisprong gemist was omdat je maandags pas terug moest komen...kun je bij jullie niet in het weekend terecht dan?? lijkt me wel zo goed om dit wel te kunnen, zeker voor de behandeling die  jij moet ondergaan, de eisprong wacht het weekend immers niet af...
Ik weet niet wat na zondag dan de volgende stap gaat zijn, want ik begreep dat ze nog wat test willen doen op het moment dat de eisprong net is geweest, zoals een bloedtest op het progestrongehalte en een onderzoek naar het baarmoederslijmvlies, om te kijken of deze misschien niet "agressief" is en de zaadcellen dood op het moment dat die er mee in aanraking komen.   Deze onderzoeken kunnen dus deze maand niet plaatsvinden, maar er kan wel een soort van conclusie worden getrokken dat mijn eisprong onregelmatig is, en dat kan met hormonen verholpen worden, maar of ze dat nu dit jaar nog willen doen vraag ik me af, ach, ik hoor het zondag wel..
hoop snel weer wat van jullie te lezen...als de web-site tenminste weer normaal doet,
Groet, Moon

Hai meiden,

De RD hebben zich in middels gemeld, gisteren zijn ze gekomen.
heb meteen naar de gyn gebeld en voor maandagmorgen 3 dec een afsprkaa gemaakt.
de vorige keer hebben ze donderdags, zaterdags en maandags keken. maar zaterdag was er nix meer te vinden.
ben benieuwd hoe het deze ronde gaat lopen. als ze het deze keer dus maar niets missen.
Vanavond een feestje. ga dus es lekker een wijntje pakken.
het is al zolang gelden dat ik iets van alcohol gehad heb.
dus het mag wel een keer toch!
wat spanned voor je Moon, ze houden het bij jou dus ook goed in de gaten allemaal.
wat zou het toch fijn zijn dat ook een van ons es een keer goed nieuws heeft.
ik gun het alle meiden hier.
maar ik word echt stapel gek van meiden die meteen zwanger zijn!

het was vorige week erg grappig, ik kon er gelukkig om lachen!
het ging gewoon nergens over. er kwam een man ( van 25 ) bij mij thuis, om iets te maken. ik ken hem dus helemaal niet goed, en zijn vriendin ( van 19 ) al helemaal niet.ging ie in geuren en kleuren vertellen dat ze sinds 4 weken gestopt waren met de pil, en dat ze al 3 zwangerschapstesten gedaan hadden. ze waren allemaal negatief, maar ze wisten zeker dat het gelukt was ( ze was nog niet overtijd!!) en ze hadden het al tegen hun ouders verteld! ook ging hij vertellen dat als hij moest preseteren het niet lukte!! ha ha , dit is toch niet helemaal normaal of wel!!!
ik moet zeggen toen wij hadden besloten om er voor te gaan. hebben we ons echt niet zo gek laten maken.
het is toch leuk om het een "geheimpje"te houden!
om er samen van te genieten.
ik heb me echt dood gelachen toen mijn man thuis kwam. en ik zijn verhaal vertelde.

echt onvoorstelbaar!

moon, succes morgen!
groetjes Saar

Terug
Bovenaan