Bijna 23 en kinderwens, wie ook?

Heej,

Tis wel leuk om te bedenken hoe je het gaat vertellen en hoe je familie zal reageren. Gelukkig weet ik dat dat wel positief zal zijn. Misschien een paar jaloerse opmerkingen of meningen, die verwacht ik wel binnen onze families van een aantal mensen. Maar tja, je kan het niet ongedaan maken (gewoonlijk dan) en mensen zullen toch moeten wennen aan het idee dat er een kindje komt. En eerlijk gezegd zijn we waarschijnlijk apetrots en is jaloezie alleen maar een bevestiging van de gelukkige situatie!

Wat spannend Bloemetje, van die geheime doos! Hahah, wel een stress-situatie lijkt me! Denk je dat je paps iets vermoedt?
Ennuh, wat betreft de frietpan:Smakelijk eten! Als je je vitaminen slikt krijg je  toch wel genoeg binnen. Morgen weer ff balansen dan! :p

Liefs
Druifje

Hoi hoi!

Hier ben ik weer! Heb een paar daagjes alleen maar mee gelezen maar ben er weer!
Ik ben sinds een jaar gestopt met de pil, omdat ik me niet fijn voelde bij al die hormonen. We hebben toen ff intensief geklust, maar door verhuizing etc is het er toen ff wat bij ingeschoten om op te letten welke dagen het meest positief was etc.
Dus nu gaan we er sinds een maand weer tegenaan ;)
Ik moet ong volgend weekend ongi worden, dus erg spannend. Mijn vriendin is 22 en die heeft in februari een kindje gekregen, bij haar was het na een maand al raak dus ik hoop dat het bij mij ook snel raak is!

Groetjes!

hoi,

druifje, ja hij vermoed het, hij zei een kleindkind, komt dat er, ik zeg nou pa, dat kan toch niet in een doos, haha, zou niet lekker zijn he voor dat kind, dus daarna gesprek ff op ander spoor gezet, hij is een uur aan het vissen geweest naar wat het is. hahahahaha. echt grappig, dus van hem weet ik nu wel dat hij het fijn zal vinden .
mijn moeder weet ik nog steeds niet hoe ze zou reageren, ben enkel voor haar reactie beetje 'bang'. nou ja bang, ik weet echt heel niet hoe ze zal reageren, maar waarschijnlijk maak ik me druk om niets.
ik hoop dat het snel lukt, en zit steeds meer te denken om thuis te willen zijn bij mijn kind en thuiswerk ofzo te gaan doen, maar ja, daar heb je niet veel zekerheid mee. maar wil zo graag bij mn wondertje zijn, ga het daar straks maar eens even over hebben met vriendlief, ik wil er best zuiniger voor gaan leven.

liefs x

Hey dames,
het is inmiddels alweer een tijdje terug dat ik tijd heb gehad om mee te babbelen. Helaas denkt vriendlief er nog steeds hetzelfde over en zelfs nog erger. Dit weekend hebben wij 5 jaar en waren lekker in CenterParcs, dus vond het het juiste moment om het weer eens aan te stippen. Nu gaf hij aan misschien wel NOOIT kinderen te willen....

Het heeft mij heel erg pijn gedaan en weet nog niet wat ik ermee moet. Hij vindt het poepmachines, dure dingen en zoals hij zelf zegt "als je het zat ben kun je het niet op marktplaats zetten".  
Ik heb besloten mij erop dit moment maar even niet druk over te maken, ik moet namelijk nog 3 weken stage lopen en dat is ontzettend zwaar. Als dit er ook nog bij komt dan lukt het zeker niet. Daarna ga ik erover nadenken, hoe nu verder...

Want ik wil heel graag kinderen, maar wil mijn vriendje ook niet kwijt. Ik wens jullie succes met klussen en mocht het zover zijn. Dan breng ik jullie op de hoogte.

Muckje

hoi muckje,
wat balen dat jou vriend hier zo over denkt, en je hiermee zo kwetst, zeker om het op die manier te verwoorden.
ik hoop dat jullie hier samen uitkomen, misschien vragen waarom hij er zo over denkt? vragen of hij op een rustige manier en lieve manier kan uitleggen waarom hij het niet wil. en hem vertellen dat dit jou heel erg heeft gekwetst, of weet ie dat?

meisje, heel veel succes, en als je wil praten, we zijn er voor je.

liefs

Hai Muckje!

Mijn mond viel serieus open toen ik je berichtje las. Dat is best wel een beetje bot wanneer hij weet dat jij wel kinderen wil. Ik kan me helemaal voorstellen dat je je gekwetst en rot voelt! Misschien ziet hij de betekenis er nog niet van in? Dat het 'iets' van jullie samen is, dat het jullie liefde voor elkaar toont als het ware?! Ik weet niet hoe oud je vriend is? Het kan zijn dat hij emotioneel nog niet zo ver is als jij. Of dat hij ook echt geen kinderen wil...dat kan natuurlijk altijd. Mannen kennende zijn ze niet erg makkelijk in praten over kinderen willen en krijgen! Je leest vaak berichtjes over mannen die er niks over zeggen, af en toe wat mompelend antwoorden of heel direct afwijzen. Dat kan wel hard aankomen.
Ik denk dat je je vriend een beetje moet inschatten, voor zover dat mogelijk is. En inderdaad, wat Bloemetje zegt, vragen of hij in gewone taal kan uitleggen wat hij tegen een kindje/ baby's heeft.
Gaan jullie wel eens om met kleine kinderen? Hoe is hij daar dan mee? Ik denk dat je uit zijn houding tegenover het kind dan wel op kan maken hoe hij er tegenaan kijkt...?!

Nou meid, heel veel succes met je stage nog ff. Gewoon volhouden, dit nog even 3 weekjes achter een deurtje  stoppen en daarna toch maar eens vragen. Kies dan een goed moment uit en gooi er gewoon uit dat je bent geschrokken van zn opmerking, omdat jij wel graag kinderen wilt.

Veel liefs
Druifje

Hey allemaal,

Het is weer even terug dat ik op het forum was....
maar ik ben er weer...

Muckje,Ik vind het shocking dat hij zo praatte tegen jou, heb je enig idee waar dit vandaan komt?Valt er echt niet met hem te praten.
Best heavy als je al 5 jaar met elkaar gaat
Ik wens je veel sterkte en hoop dat jullie er alsnog uit komen!

Ik moet nu wachten of ik ongesteld ga worden volgende week (denk ik in ieder geval) aangezien in niet meer aan de pil ben.Ik weet niet precies wanneer ik ongesteld moet worden.
Vorige maand had ik ongesteld moeten worden tussen16-23 mei.Dus ik ga er vanuit dat het deze keer weer zo is??

Groetjes
xx

Terug
Bovenaan