Bijna Stoppen met de pil!!

Ik kan ook haast niet wachten Nancy ben er misschien ook wel teveel mee bezig hahah
Ik wilde vroeger al jong moeder worden, dat komt denk ik ook omdat ik zelf een jonge moeder heb (ze is 40 en ik 20) ze kreeg mij toen ze bijna 20 was en ik vind het heel fijn om een jonge moeder te hebben!
Maar nog even een paar weekjes wachten omdat (gebeurd waarschijnlijk niet maar is mogelijk) als ik meteen zwanger ben we niet op vakantie kunnen (die dus al geboekt is).

Maar leuk om een keer met meiden te kletsen die er ook voor gekozen hebben jong moeder te worden!

Ik heb ook altijd al jong moeder willen worden..
En wat toevallig.. De reden dat wij nog wachten heeft ook te doen met een vakantie.
We gaan namelijk naar de Dominicaanse republiek, op huwelijksreis  en nu las ik dat zwanger zijn en reizen toch wat risico's met zich mee brengt.
Vandaar dat we besloten hebben nog even te wachten.
Ik ga er niet vanuit dat het meteen raak is maar het zou kunnen, en als er dan iets
mis gaat in een vreemd land.. Je weet ook niet precies hoe de medische voorzieningen zijn..

Maar heb jij ook dat mensen wel s zo kunnen reageren van, begint zij weer??
Ik probeer me er nog niet teveel mee bezig te houden omdat wel nog niet daadwerkelijk
begonnen zijn maar ik kan het niet helpen dat ik er heel de dag aan denk..

groetjes

Ja ik krijg erg veel te horen dat ik nog zo jong ben en nog moet 'genieten' van het leven, alsof je dat niet kan doen als je een kind heb :s
ik respecteer vrouwen die ervoor kiezen op latere leeftijd moeder te worden maar ik ben nou eenmaal niet zo ;)
ik ga in september op vakantie dus bij mij is het meer dat ik dan niet hoogzwanger in griekeland rondloop, en ja het kan idd fout gaan op je vakantiebestemming maarja als je met je kinderen op vakantie gaat en er gaat iets mis met je kind moet je daar ook naar het ziekenhuis ;) maar ik snap wel dat je dat eng vind omdat de eerste 3 maanden natuurlijk veel mis kan gaan.

Ja ach, mijn vriend wil er nu perse mee wachten tot mei omdat hij zoiets heeft van ik wil niet dat mocht je zwanger zijn en er zou iets mis gaan jij of het kind risico lopen.
Voor mij is het meer aftellen totdat we eindelijk gaan beginnen.. :)

En dat mensen zeggen dat je moet 'genieten'.
Sommigen hebben de ambitie om eerst nog heel veel dingen te doen voordat ze aan kinderen beginnen. Een wereldreis maken ofzo..
Ik heb dat niet zo, voor mij is huisje boompje beestje het geluk :)

Maar hoe zit dat met jou?
Ben je al begonnen met folium slikken??
Of moet je nog stoppen met de pil?

Groetjes,

Hoi hoi
Ik herken mezelf in heel veel wat jullie schrijven.
Ik ben van mening als je er samen achterstaan dat het er niet zoveel toe doet of je 20,25 of 30 bent, natuurlijk hoe ouder je bent hoe meer risico een zwangerschap met zich meebrengt. Zelf ben ik 24 en wij gaan "er" dit jaar ook voor.
Sommigen mensen uit m'n omgeving zeggen inderdaad dat ik nog zo jong ben met een heel leven voor me enzo, maar tsja... Als je vanbinnen voelt dat je er klaar voor bent dan is dat volgens mij ook zo.
ff een tip: het is belangrijk om al te beginnen met het slikken van foliumzuur voordat je stopt met de pil (of ander anticonceptie middel) omdat het inwerken van foliumzuur een aantal weken in beslag neemt (volgens de gynaecoloog) om zo de kans op een neuralebuisdefect bij de baby zo klein mogelijk te maken. Je weet tenslotte nooit precies wanneer je zwanger raakt.
Succes meiden!

hey meid..

Nou maak je maar niet druk daarom hoor.. ik ben zelf 22 jaar en heb een relatie van 7 jaar en woon vanaf novemer 2007 samen met me vriend en ben 4 feb. gestopt met de pil om te proberen om zwanger te worden. Mijn vriend en ik staan er zelf voor 100 % achter, maar toen ik stopte werd ik erg onzeker over de reacties van mijn schoon familie. van mijn familie weet ik dat ze er niet moeilijk over doen. Maar de familie van me vriend.. pfff wat lag ik daar wakker van.. Maar heb toen een goed gesprek gehad met mijn schoonzus en toen besefte ik eigenlijk dat ik me druk maakte over een ander en dat wij dit willen of een ander dit nu leuk vind of niet.. dus even grof gezegd heb ik er schijt aan wat een ander denkt..( volgende week moet ik eigenlijk ongi worden dus ik ben benieuwd.. het zou wel heel snel zijn maar ja je weet maar nooit he..
Ik hoop voor jou en je vriend ook het allerbeste meid! en dat je gauw zwanger mag worden!!!!

Groetjes Berkje4

hey meliss..

Ik wilde nog even wat kwijt..
Vind het erg fijn om hier op dit forum te praten met meiden die ook rond deze leeftijd zwanger willen worden.. Ik denk mocht het zover zijn dat je het iedereen mag vertellen mijn vriendinnen ook wel zullen zeggen van .. oh je bent nog zo jong.. maar als wij gelukkig zijn en een zullen zorgen voor een goede toekomst voor het kind is het toch goed? ik bedoel iemand van 33 jaar zal het ook niet altijd goed doen hoor.. en dat is geen kritiek voor meiden die ouder zijn hoor..echt niet.. vind het fijn om daar met jullie over te praten..

Berkje4

Terug
Bovenaan