• Geef jouw mening zodat we Ouders van Nu kunnen blijven verbeteren! Het onderzoek is anoniem en het invullen van de vragenlijst kost ongeveer 7 tot 10 minuten. Onder de deelnemers verloten we 5 Bol.com cadeaubonnen t.w.v. 25 euro. Vul hier de vragenlijst in. Alvast bedankt voor de moeite om deel te nemen!

Bloeding 3dpo

Danielleeeex

New member
Elke maand krijg ik al een heeel lichte bloeding vanaf 3dpo. Echt elke maand. Mijn menstruatie zet pas echt door 1,5 week later. Dus als je daarnaar kijkt is mijn lf helemaal niet zo kort.
De gynaecoloog zei ook dat die lichte bloeding geen invloed heeft op een evt zwangerschap. Toch zit het me niet lekker. Bloed is iets wat je niet wil zien als je zwanger wil worden en mij gebeurt het dus elke keer al na 3 dagen na ovulatie. Voor mijn gevoel is dan dus ook de kans weer verkeken. Tot nu toe was ik elke keer dus ook niet zwanger.

Herkent iemand dit? Tips wat zou kunnen helpen, supplementen, iets anders.. ?
 
Ik ben heel veel aan het Googlen geweest en zag dus dat het kan komen door progesteron tekort. Daardoor wordt innestelen dus ook moeilijker. Mijn hormoonwaarden zijn helemaal niet onderzocht bij de gyneacoloog. Heb nu over 2 weken telefonische afspraak met de gyneacoloog en wil toch graag dat dit daarna onderzocht wordt. 
 
Wat naar dat je dit iedere keer weer hebt. ? ik heb hier zelf geen last van, maar het kan inderdaad je progesteron zijn. Ik heb deze ronde, gecontroleerd door het zkh, afgelopen dinsdag mijn eisprong gehad en mag komende dinsdag progesteron bloed laten prikken voor progesteron. Heel benieuwd wat daar uit komt! Hopelijk willen ze dat bij jou ook een ronde doen... 
 
Heel vervelend en helaas ook herkenbaar. Ik heb hetzelfde gehad: vlak na mijn eisprong begon ik bloed te verliezen wat niet stopte totdat ik ongesteld werd. Soms was het zoveel bloed dat ik me afvroeg of het een vroege menstruatie was. Maar als dat mijn menstruatie echt doorbrak, herkende ik nog wel het verschil, maar het was dus soms echt wel veel bloed.
De gynaecoloog zei dat het voor een eventuele zwangerschap niet uit zou maken, en zag gedurende deze bloeding op de echo ook nog gewoon goed opgebouwd baarmoederslijmvlies. Toch heb ik een progesteron kuur gekregen en was ik 2 maanden later zwanger. Dus voor mijn gevoel heeft die progesteron kuur wel degelijk geholpen!
Hopelijk kan de gynaecoloog jou ook verder helpen!
 
Ik heb dus verder geen bloedonderzoek gehad, maar heb het voorgeschreven gekregen op basis van de klachten. Wat ik trouwens ook ben gaan slikken, is agnus castus. Kan je bij Holland & Barrett kopen. Dat werd ook door mijn gynaecoloog aangeraden. Vooral als je eerst wil kijken of je het op een natuurlijke manier op kan lossen en niet direct aan de hormonen hoeft. Dus daar zou je alvast mee kunnen beginnen en kijken of het wat doet.
Succes! 
 
Dank voor de reacties en voor je ervaring Tesssa! Ik ga morgen gelijk agnus castus halen. Bloedverlies is op dit moment nog wel heel minimaal, maar het is wel elke maand hetzelfde liedje. Fijn ook om te lezen dat je je herkent, en toch ook zwanger bent geworden uiteindelijk. Voor mijn gevoel is deze maand alweer verkeken door de (lichte) bloeding maar wat ik heb gelezen kan ik dus nog steeds zwanger zijn. Al heb ik er gelijk wel een hard hoofd in.. 
 
Ja, ik snap dat je de hoop voor deze maand alweer opgegeven hebt. Zo voelde het voor mij ook. Volgens de gynaecoloog dus niet nodig om de hoop op te geven, maar ik geloofde dat dus ook niet zo. Ik kan er uiteindelijk niet zoveel over zeggen omdat ik dus zwanger ben geworden terwijl ik progesteron gebruikte. Maar wie weet was dat ook zonder extra progesteron gebeurd? Of de invloed van de agnus castus?
Als je agnus castus gaat gebruiken, moet je er wel op letten dat je stopt zodra je een positieve zwangerschapstest hebt.
Succes! 
 
Thanks Tesssa! Ik ga morgen gelijk beginnen met slikken. Ik ben nu pas op 3dpo dus als er een bevruchting is, dan is de evt innesteling pas op z'n vroegst over 2 dagen ongeveer. Dus denk wel de moeite waard om voor deze maand nog te proberen! :) 
 
Terug
Bovenaan