• Geef jouw mening zodat we Ouders van Nu kunnen blijven verbeteren! Het onderzoek is anoniem en het invullen van de vragenlijst kost ongeveer 7 tot 10 minuten. Onder de deelnemers verloten we 5 Bol.com cadeaubonnen t.w.v. 25 euro. Vul hier de vragenlijst in. Alvast bedankt voor de moeite om deel te nemen!

Bloeding 3dpo

Hoi Danielle,
 
Ik heb helaas precies hetzelfde als jou, maar dan vaak met bruine afscheiding en af en toe bloed met afvegen. Zou graag met je in contact komen om af en toe lekker te sparren en ongegeneerd elkaar te spreken zonder dat al je vrienden weten hoe of wat. Zou jij hier interesse in hebben? Zou alleen niet weten hoe wij in contact kunnen komen. Ben net nieuw op ouders van nu!
groetjes, bo 
 
Hallo dames, ik maak nu hetzelfde mee als jou Danielle :( heb je een update ? Is het bij jou gelukt om zwanger te worden ? En wisten ze uiteindelijk wat de oorzaak was ?
 
Even een update in dit topic. Afgelopen weken is mijn cyclus gemonitord. Heb meerdere cysten, maar dat blijkt geen probleem te zijn. Gister een positieve ovulatietest gehad. Vandaag weer echo gehad en toen bevestigde de arts dat ik inderdaad een ovulatie heb gehad. Echter is er niet 1 eitje gesprongen, maar 2! Dat was best verrassend, volgens de arts komt dat maar weinig voor. Omdat ik nog jong ben, geen medicatie slik en meerlingen niet voorkomen in mijn familie. Gisterochtend seks gehad. Volgende week bloedprikken om de hormoonwaarden te bepalen. Over 2 weken testen en er staat alvast een belafspraak over 2 weken met de gyneacoloog over wat het vervolg zal zijn. Als de test over 2 weken positief is, hoeft die afspraak uiteraard niet door te gaan. Fingers crossed..
Ik ben geen dokter natuurlijk, maar kan het zijn dat je PCOS hebt? Dit was bij mij namelijk vastgesteld.

Als je een hormonale disbalans hebt, worden er op het ene moment in je cyclus teveel hormonen aangemaakt en op een later moment te weinig. Je eicellen hebben een bepaalde hoeveelheid hormonen nodig om tot volwaardig te kunnen groeien. Als dit te weinig is, hou je een cyste achter. En zonder eisprong geen menstruatie.

Het doen van ovulatietesten heeft weinig nut, want die zullen waarschijnlijk je hele cyclus hierdoor (vals) positief zijn. En mochten ze wel oplopen en aflopen, weet je nooit of er voldoende hormonen worden aangemaakt voor een daadwerkelijke eisprong. Het ene houdt het andere in stand zegmaar.

Ik heb zelf jarenlang in een fertiliteitsbehandeling gezeten. Heel veel clomid gekregen om eisprong en op te wekken. En ook Gonal F gekregen. Helaas werkten geen van deze voldoende er gebeurde niets.

De gynaecoloog had op het laatst nog het idee om te gaan over stimuleren voor een IVF behandeling. Mijn partner zag dat helaas niet zitten. Hij vond dat ik erg veel last had van de bijwerkingen van alle medicatie en was er helemaal klaar mee. Hierdoor is de behandeling stop gezet.

Het aparte is dat ik een paar maanden na het stoppen spontaan zwanger bent geraakt. Maar omdat ik jarenlange controles heb gehad en jarenlang geen enkele eisprong, had ik geen reden meer om aan te nemen dat het toch ineens zou gebeuren. Ik kwam er hierdoor pas met 24 of 25 weken achter dat ik zwanger was.

Tijdens een zwangerschap zijn je hormonen (tijdelijk) in balans, anders kan de baby niet groeien. Ik ben hierdoor ontzettend veel afgevallen ipv aangekomen. De gynaecoloog vertelde dat een bevalling een soort reset van je lichaam oplevert. En daar heeft zij gelijk in gehad, na mijn bevalling leek het over te zijn en menstrueerde ik weer normaal. Helaas veranderde dat na een paar maanden weer.

Tijdens de corona periode werd er veel gezegd dat de astra zeneca vaccinatie invloed kan hebben op je menstruatie/cyclus. Dat heeft het bij mij ook gehad, maar dan in positieve zin. Alles lijkt weer naar behoren te werken

Maar ja, toen had mijn partner zich al laten steriliseren, omdat hij geen kinderen meer wilde.

Ik kon hem niet dwingen, alleen zijn keuze respecteren. Wel heb ik hem duidelijk gezegd dat als hij geen kinderen meer wilde, hij daar dan maar zelf voor moest zorgen dat dat niet gebeurde en ik dat niet ook nog eens voor hem ging doen. En dat heeft hij dus gedaan.

Sterkte met de hele situatie! Zo'n behandeling is niet niks. Ik kan me nog herinneren dat er tijden waren dat ik drie keer per week naar de gynaecoloog mocht om inwendige echo's te laten maken. Dat kan mentaal erg belastend worden.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan