• Geef jouw mening zodat we Ouders van Nu kunnen blijven verbeteren! Het onderzoek is anoniem en het invullen van de vragenlijst kost ongeveer 7 tot 10 minuten. Onder de deelnemers verloten we 5 Bol.com cadeaubonnen t.w.v. 25 euro. Vul hier de vragenlijst in. Alvast bedankt voor de moeite om deel te nemen!

Bloeding 3dpo

Hé!
ik heb net even alle pagina's terug zitten lezen. @danielle ik herken al je klachten en merk inderdaad ook dat het mij erg onzeker maakt. Afgelopen donderdag positieve ovulatietest en sinds gisteravond oud bloedverlies, maar wel zodanig veel dat ik een tampon of inlegkruisje gebruik.
Vorige cyclus de huisarts gebeld met de vraag of dit normaal is. Omdat mijn menstruatie ook vaak al wel na een week aanbreekt. Kreeg helaas een belletje van de assistente die aangaf dat we eerst een jaar moeten proberen en dat ook met korte LF je zwanger kan raken. Snap dus heel goed dat je je niet gehoord voelt. Misschien goed om even een fysieke afspraak bij je huisarts te maken en je zorgen te uiten. Hoe lang zijn jullie al aan het proberen?

Heel fijn om te lezen dat er ook goede ervaringen zijn, dat geeft hoop en steun! Ga me ook even verdiepen in de supplementen. Dank voor alle tips en verhalen!
 
Hoi SLG, wat vervelend dat je hetzelfde probleem hebt! Ik heb volgende week een telefonische afspraak met de gyneacoloog. Dan mag ik m'n zegje doen en dan beoordeelt hij of ik inderdaad mag bloedprikken. Lekker omslachtig allemaal.. maar je moet soms helaas 'vervelend' zijn om iets voor elkaar te krijgen. Als je het niet vertrouwd, toch net zo lang blijven bellen tot ze een afspraak met je maken, al is het maar zodat zij van je 'gezeur' af zijn.
Wij proberen nu toch wel zo'n 1.5 à 2 jaar. In augustus 2021 gestopt met de pil, maar daarvoor ook zo'n half jaar tot een jaar geprobeerd. 
 
@SLG; nog een toevoeging, dat mijn LF niet eens echt kort is. Want mijn menstruatie begint pas echt 14 tot 17 dagen na de eisprong. Dan breekt het pas door. Maar de lichtere bloeding (spotting) begint al vanaf 3dpo en dan 1,5 week lang in meer of mindere mate.
Vandaag 7dpo, hele dag nog wat lichte bruinig afscheiding bij afvegen. Inlegkruisje was niet eens nodig. Vanavond helaas toch weer iets meer helderrode bloeding erbij. Niet zo'n heftige bloeding als op 5dpo maar toch wel weer inlegkruisje nodig nu. 
 
Hé Danielle, ja idd die LF is dan wel netjes inderdaad. Maar ik snap je gevoel over dat bloedverlies wel hoor. Gewoon goed je zorgen uiten bij de gym! Gezien de tijd dat jullie bezig zijn zouden aanvullende onderzoeken niet gek zijn toch? Bedoel je met daarvoor bij eerdere zwangerschap? Ben heel benieuwd naar je gesprek met de gyn.
 
Mijn menstruatie is altijd vrij licht dus soms is het nog lastig te ontdekken wanneer het nou echt begint. Maar vaak al na een dag of 8... en na bijna een jaar nog geen positieve test gehad... 
 
Hey SLG, we hebben inderdaad al onderzoeken gedaan. Bij mijn vriend is zaadonderzoek gedaan. De hoeveelheid is goed en de beweeglijkheid ook. Dus dat is fijn! Bij mij hebben ze alleen een echo gemaakt. Baarmoeder en eierstokken zagen er goed uit, behalve dan dat er op mn linkereierstokken 2 kleine cysten zitten. Volgens de gyneacoloog zit dit een zwangerschap ook niet in de weg, maar krijg ik voorlopig elk half jaar een echo om te kijken of ze gegroeid zijn. Verder loopt er dus niets meer en is er ook niets gedaan.. naar mijn gevoel nog echt te weinig. De gyneacoloog zei ook dat we nu dus komend half jaar weer 'zelf' moeten proberen. Volgende stap is dan eileiders doorspoelen. Maar ik heb gewoon niet het gevoel dat het daaraan ligt, maar aan mijn hormonen. Als mijn lichaam op 3dpo al baarmoederslijmvlies begint af te stoten, hoe kan er dan een eitje nestelen? Dus daar probeer ik wel echt onderzoek naar te laten doen. 
Ik heb geen eerdere zwangerschap gehad. Tussendoor tijdelijk gestopt vanwege komst van een hond, nieuwe baan enz, waardoor ik kinderen op een wat lager pitje wilde zetten. Ik ben nu ook 'pas' 28 dus we hadden ook nooit haast. Maar als het na zo'n lange tijd toch nog niet gelukt is, ga je wel twijfelen aan jezelf. 
Oooh ik herken het ook zo goed dat je niet weet wanneer je menstruatie precies begint! Je weet dan ook niet wanneer 'dag 1' is. Ik hoor dan wel eens mensen zeggen 'wanneer je echt heldere bloeding hebt'. Maarja soms dan heb ik dat en denk ik dus dat het dag 1 is.. maar is her de volgende dag weer gestopt! Ik weet het nu doordat ik eerst heel lang bloed, dan stopt de bloeding (denk ik dat de menstruatie voorbij is) en dan krijg ik pas heeel veel buikpijn en pas een dag later begin ik nog eens flink te bloeden. Dat is dan dag 1 bij mij. En dat duurt dan maar 2 dagen ofzo. Een menstruatie van 2 dagen dus.. klinkt ideaal. Maar niet als de bloeding al 1,5 week gaande is.. 
 
Herken echt helemaal wat je zegt met die 'menstruatie' bloedingen! Zo frustrerend inderdaad. Zit er nu middenin. 


Fijn dat er al een aantal dingen zijn afgestreept maar als het nog steeds niet lukt en je dus ook al een tijd met anti conceptie gestopt bent snap ik dat je graag verdere onderzoeken wilt of misschien toch verdere hulp! Ondanks dat de gynaecoloog zegt dat de cystes geen kwaad kunnen komt er geen zwangerschap dus misschien dan toch een andere reden? 


Ik ben zelf 29, dus denk ergens ook wel dat we nog voldoende tijd hebben maar toch heb ik inderdaad ook elke maand dezelfde vraag: hoe kan een eitje zich ooit nestelen als ik al na 3-4 dagen na een positieve ovulatietest begin te bloeden. Nog 1 cyclus afwachten en anders ga ik toch weer naar de huisarts om daar mijn zorgen te uiten. 


probeer nu wel goede vitamines te nemen voldoende te onstpannen, hopelijk heeft het effect.
 
Heb gebeld met de arts. We hebben afgesproken dat als ik ongesteld ben, ik mag bellen en op dag 3 bloed laat prikken. Ik word vandaag/morgen ongesteld dus al lekker vlot! Daarna krijg ik rond mijn ovulatie een echo om mijn eisprong in beeld te brengen. Na de eisprong weer bloedprikken om de progesteronwaarden te bepalen. Blij dat het nu zoden aan de dijk zet! 
 
Even een update in dit topic. Afgelopen weken is mijn cyclus gemonitord. Heb meerdere cysten, maar dat blijkt geen probleem te zijn. Gister een positieve ovulatietest gehad. Vandaag weer echo gehad en toen bevestigde de arts dat ik inderdaad een ovulatie heb gehad. Echter is er niet 1 eitje gesprongen, maar 2! Dat was best verrassend, volgens de arts komt dat maar weinig voor. Omdat ik nog jong ben, geen medicatie slik en meerlingen niet voorkomen in mijn familie. Gisterochtend seks gehad. Volgende week bloedprikken om de hormoonwaarden te bepalen. Over 2 weken testen en er staat alvast een belafspraak over 2 weken met de gyneacoloog over wat het vervolg zal zijn. Als de test over 2 weken positief is, hoeft die afspraak uiteraard niet door te gaan. Fingers crossed.. 
 
Terug
Bovenaan