Bloedverlies

Ohh Yvonne heel veel sterkte met dit verlies. Mijn tweede zwangerschap draaide ook vrij vroeg uit op een miskraam en ik was echt verdrietig... Je bent eerst zo blij en dan gebeurd er zo iets. Ze zeggen dat je na een miskraam juist vruchtbaarder ben. Of dat waar is weet ik niet maar in mijn geval klopte het wel, want die maand daarop was ik gelijk weer zwanger en alles is toen gewoon goed gegaan. En ben toen bevallen van een lief jongetje die nu al weer 4 is. Ik heb daarna nooit meer een miskraam gehad gelukkig. Ik heb ook gehoord dat als een vruchtje wordt afgestoten er waarscheinlijk ook iets mis meer was. Dat was voor mij wel een beetje een troost... Maar het blijft verdrietig.

Heel veel sterkte Sanne
 
ja de kans is iets groter, omdat er ook stellen zijn waarvan 1 van hen een chromosomen fout heeft... dan loopt het steeds of vaak uit op een miskraam. maar dit komt maar heel weinig voor. Als jullie allebei gezond zijn is je kans weer net zo groot als voor die tijd hoor. Laat je niet bang maken. Bijna alle vrouwen maken wel een miskraam mee en 99% daarvan raakt binnen een jaar gezond zwanger en krijgt een gezond kindje...
Pas na een tweede miskraam kun je bloedonderzoek laten doen om te checken of het met jullie chromosomen goed zit. Ga daar niet vanuit. De volgende keer zal het heus goed gaan.

Meid, veel sterkte ermee... ik weet hoe rot het is en hoe leeg je je voelt. Geef het de tijd en huil er om! Stop het niet weg en laat je niet uit het veld slaan door goedbedoelde opmerkingen van mensen die nooit een miskraam hebben meegemaakt. Die kunnen soms zo fout zijn! het is niet niks en het doet ontzettend veel verdriet! Je bent wel je kindje verloren, je hoop en je blijdschap is in één klap omgeslagen naar intens verdriet. Zo intens dat je het nog niet kan bevatten, dat het echt zo is.

Dikke knuffel
 
Terug
Bovenaan