borst of flesvoeding

Hoi

Ik heb onze dochter 5 maanden gevoed en toen was ik compleet uitgeput, ik wou het toen heel graag omdat ik met een spoedks bevallen ben en het gevoel had dat ik gefaalt had en zo kon ik toch nog iets goed maken voor mijn gevoel. Na 2 dagen klooien en kolven lukte het ineens en dat was super! Wel kreeg ze na 7 week de laatste voeding een fv omdat ik het niet meer trok die gebroken nachten en daar sliep ze gelijk op door.

Deze keer (ben nu 30,2) ga ik het weer proberen maar ik weet wel dat als het niet zo makkelijk gaat als bij Luna ik switch, vind het onzin om bv met pijn en moeite te geven. De flesvoeding van tegenwoordig is ook goed dus waarom zou je doorknokken tegen beter weten in.

hoi dames

Leuk om te lezen hoor die verschillende verhalen

groetjes

Hi,

Ik zelf kies voor flesvoeding, heb ik toch een prettiger idee bij. En achter bv sta ik niet volledig achter.

Gr mickey (32 wk)

hallo dames

leuk onderwerp!
Ikzelf ga borstvoeding "proberen" te geven!
Waarom proberen, das heel simpel, dit is mn eerste
uk... Ik ga voor zowieso 6mnd borstvoeding!
Binnenkort ga ik naar een special avond voor mensen die
borstvoeding geven en willen geven.
Daar kun je ervaringen en vragen uitdelen.
Vindt het spannend om borstvoeding te geven en ga er 100% voor

Groetjes
Hanna

26wk 4dg  

Succes voor alle anderen!!!

Hallo,
Ik ben er nog niet helemaal uit of het nu flessen of borstvoeding wordt. Ik vraag me af stel ik kies voor borstvoeding maar ga na 6 weken werken en  wil dan dus overstappen naar flessenvoeding kan dat ?

Groetjes Mamke

Hoi,
Ik ben van plan om weer borstvoeding te geven. als het dan gaat om gemakzucht....dat hebje altijd bij de hand. Het is alleen bij de opvang van de kindjes wat lastiger, dat moet je goed plannen.
Ik heb mijn zoontje tot 6maanden vrijwel volledig BV gegeven, daarna nog 3 voedingen per dag. De laatste maanden 2 voedingen per dag en toen ik zwanger werd van nummer 2 werd het al snel alleen de ochtendvoeding. Max heeft 54 weken BV gehad en had daarna wel moeite om er afscheid van te nemen. Hij voelde een soort van heimwee naar mij. Als ik smane met hem ging douchen bijvoorbeeld, dan probeerde hij altijd nog even wat te eten. Dat moch natuurlijk van mij niet.
Ik was nog geen week gestopt met bv of Max kreeg een aanval van astma. Hi jhad daarvoor niets gehad. Gelukkig ging het snel over.
Dit tweede kindje wil ik proberen diezelfde weerstand mee te geven als ik aanMax heb gedaan. Maar de uitvalmoet nog goedmaken of dat wel luikt. Het feit dat het bij de eerste is gelukt wil niet zeggen dat het bij de tweede ook lukt.
Ik vind trouwens wel dat iedereeen gewoon zijn eigen keuzes moet maken hoor!
Doei!!
Patricia

Hoi,
Vergeet ik nog iets..Mamke: Ik zou dat wel in overleg doen met het consutatiebureau. Zeker als je al zo snel weer gaat werken. Het kan wel hoor... Ik zelf ben vorig jaar na 15 weken weer gaan werken en heb toen op mijn werkt gekolfd. Ik zorgde er voor dat ik ook een voorraadje melk in de vriezer had, zodat Max niets tekort kwam. En voor de zekerheid gaf ik aan de oppas ook altijd wat poedermelk mee.
Doei
Patricia

Wat een leuke discussie!
Ik zie ook hier dat de meeste vrouwen toch borstvoeding (proberen te gaan) geven. Ik denk daar zelf heel anders over: al voordat ik zwanger werd, wist ik: ik ga flesvoeding geven. Ik zie de borstvoeding helemaal niet zitten. Aan mijn lijf geen polonaise heb ik wel eens geroepen.
Gelukkig heb in een tijdje terug een boekje gelezen en daar werd heel stellig in gezegd: Laat je niet aanpraten dat je een slechte moeder bent, als je kiest voor flesvoeding! En dat ga ik me dan ook niet laten doen. Want ik hoor toch wel veel reacties in mijn eigen omgeving dat mensen het raar vinden dat ik geen borstvoeding ga geven. Dat is de beste voeding voor je kindje en je krijgt er dan zo'n goede band mee. Ook flesvoeding is tegenwoordig heel erg goed en na drie maanden moet je het toch gaan bijvoeden omdat borstvoeding niet meer voldoende stoffen bevat (dat heb ik tenminste gelezen) en die band met mijn kindje komt er toch wel, maar dan op een andere manier. Kan het met de flesgeven ook tegen mijn blote buik leggen... en wat te denken van babymassage?

Ik vind het grappig te lezen dat er nog meer vrouwen voor flesvoeding kiezen. Een beetje een opluchting ook

Terug
Bovenaan