Borstvoeding in het openbaar- NARE ERVARING MET C en A

Ik heb een nare ervaring met C en A.
Een moderne kledingzaak zou je zeggen?

Ik heb onlangs in CenA op de Beurstraverse (koopgoot) Rotterdam mijn zoontje van een paar weken de borst gegeven.
Ik zat bij de paskamers op de herenafdeling (was dat het probleem??) Ik weet heel zeker dat men niets kon zien.
De afdelingsverkoper kwam naar me toe, of ik in een paskamer wilde gaan zitten, want er waren mensen die er aanstoot aan gaven. Mede door cultuurverschillen??? volgens zijn zeggen.
IK VOELDE ME VERNEDERD. Natuurlijk laat ik me niet in een paskamer duwen om zoiets 'natuurlijks' als mijn baby borstvoeding te geven.
IK WAS ZO VERBOUWEREERD DAT IK NIET VEEL KON UITBRENGEN.
MAAR IK HAD EEN VRESELIJKE KATER....
-----------CenA BEDANKT!!-------------
Ik heb daarna mijn spontaniteit wel een beetje verloren om zonder 'angst' voor geirriteerde mensen te gaan zitten.
Eerlijk gezegd heb ik het nooit meer gedaan zelf. :-(

Hai,

De cultuurverschillen kan ik mij idd voorstellen. Andere culturen zijn op zich vaak beter voorgelicht over borstvoeding dan de onze.... maar de heren van die culturen worden een beetje afgeschermd van de lichamelijke geneugten zullen we maar zeggen....

Ik voed eigenlijk gewoon overal, hou echter wel rekening met de andere culturen. De vrouwen reageren zonder uitzondering positief, zeker als je ook nog eens zo gaat zitten dat hun echtgenoten niets ervan zien. De echtgenoten kijken dan trouwens ook heel respectvol de andere kant uit.

Het gaat vaak om het gebaar....

Op een overvol terrasje voed ik gewoon zoals het mij uitkomt, met een lichte verontschuldigende blik naar onze medebewoners... Bij autochtone nederlanders doe ik dat trouwens niet, dan "verontschuldig" ik me nergens voor.... (is dit ook discriminerend???)

Borstvoeding is compleet natuurlijk en zo ga ik er ook mee om. Als ik echter merk dat mensen er wel heel erg veel problemen mee hebben, draai ik mijn stoel zo dat ik hun blikken gewoonweg niet meer zie. Vaak echter hebben ze niet eens door dat ik aan het voeden ben. En op het strand zien ze vaak nog meer bloots....

Groetjes enne... laat je niet kisten!
Nynke

hoi,

ik heb totaal geen schroom met bv geven doe het overal en nergens.
maar dat ik een keer in de ca was ook op de herenafdl en mijn zoontje wilde drinken ben ik gewoon in een pashokje gaan zitten lijkt me voor je zelf ook lekkerder je kunt het gordijntje  dicht schuiven. het is misschien niet zo vriendelijk gevraagd door de verkoper maar ik snap het wel, niet het arrgument hoor want dat slaat nergens op. en het is toch niet erg om in een pashokje te zitten?  

hoi,

Hier maak ik me waarschijnlijk helemaal niet populair mee maar ik vind persoonlijk niet dat je voeding zomaar overal kunt geven. Natuurlijk wel letterlijk maar ik vind het gewoon niet gepast om zomaar overal je borst tevoorschijn te halen en te gaan voeden.. hoe natuurlijk dit misschien ook mogen zijn.. (feit is toch dat we al ver van de natuur verwijderd zijn in veel dingen). Sommige vrouwen doen het heel discreet en dan zie je de borst helemaal niet.. ik kan me niet voorstellen dat mensen daar moeite mee hebben maar gewoon de hele borst open en bloot en voeden maar, vind ik persoonlijk niet echt smakelijk om te zien (sorry... maar meningen verschillen nou eenmaal).

De C&A heeft trouwens ook hele goede dingen.. laatst sloeg een vrouw haar kind en toen werd ze de zaak uit gezet omdat de C&A dit niet toestond in haar zaak. Kijk, dat vind ik echte klasse!

Groetjes F.

hoi,

Ik kan me helemaal voorstellen hoe je je voelt, alsof je met iets smerigs bezig bent.
Verschrikkelijk om te lezen!
Ik kan bovenstaande reaktie ook absoluut niet begrijpen, dat het er onsmakelijk uit zou zien...
Niet te geloven!
Eh, waar komen de baby's ook alweer vandaan?
Alles is tegenwoordig op tv te zien, en dan zou het voeden van je eigen vlees en bloed in het openbaar  vies  zijn om naar te kijken?!

Ik denk dat dit oordeel van iemand afkomt die zelf nog nooit borstvoeding heeft gegeven.
Dan zou je namelijk nooit zoiets zeggen.

Ik voel mij persoonlijk natuurlijk niet aangevallen, maar zo'n opmerking komt echt keihard aan.

En mama van Milan, je kunt je klacht melden bij onderstaande link;

http://www.bv3minutenactie.nl/

Blijf vooral genieten van die intieme momenten met je kindje!

Linda

Jammer dat je het meteen zo zwaar op vat.. ik geef gewoon mijn mening en volgens mij op een hele normale manier. Ik zeg alleen dat wat voor jullie geldt, dat het voor jullie heel normaal is om overal borstvoeding te geven, dat dat niet voor iedereen geldt. Zoals voor mij dus. Ik ben ook stapelgek op mijn dochter maar dat staat helemaal los van bovenstaande... Je beschrijft het zelf als intieme momenten.. en dat is dus precies van ik bedoel.. zo intiem dat het voor een ander onprettig kan zijn om dat te zien.  

Groet F. (moeder van Mandy.. die overigens met flesvoeding helemaal niets te kort komt ... maar goed.. dat is weer een HELE andere discussie..).

reactie van F

hoi,

Hier maak ik me waarschijnlijk helemaal niet populair mee maar ik vind persoonlijk niet dat je voeding zomaar overal kunt geven. Natuurlijk wel letterlijk maar ik vind het gewoon niet gepast om zomaar overal je borst tevoorschijn te halen en te gaan voeden.. hoe natuurlijk dit misschien ook mogen zijn.. (feit is toch dat we al ver van de natuur verwijderd zijn in veel dingen). Sommige vrouwen doen het heel discreet en dan zie je de borst helemaal niet.. ik kan me niet voorstellen dat mensen daar moeite mee hebben maar gewoon de hele borst open en bloot en voeden maar, vind ik persoonlijk niet echt smakelijk om te zien (sorry... maar meningen verschillen nou eenmaal).

De C&A heeft trouwens ook hele goede dingen.. laatst sloeg een vrouw haar kind en toen werd ze de zaak uit gezet omdat de C&A dit niet toestond in haar zaak. Kijk, dat vind ik echte klasse!

Groetjes F.

Ik moet me toch bij jou aansluiten!
Zoals je in je laatste stukje schreef, dat het een intiem moment is tussen moeder en kind, ben ik helemaal met je eens! Ik vind dan ook idd dat andere mensen zich er wel is aan kunnen storen. Er zijn ook zeker mensen die half naakt gewoon ergens in een eetgelegenheid gaan zitten.. nou vind ik dat wel enigszins ongepast. Als je het gewoon discreet doet vind ik dat geen probleem. Want je kan in principe ook afkolven en dat is nog veel makkelijker. Ach ieder heeft er een eigen mening over en   ik zal net als jou F mezelf hier niet echt geliefd mee maken. Doe wat je zelf het beste vind.

Groetjes Bren. Een moeder die WEL bv heeft gegeven.

Hoi Bren,

Het is inderdaad precies zoals jij het ook zegt, het gaat om discretie. Nogmaals.. vrouwen die hun kind zo de borst geven dat je nauwelijks borst ziet, vind ik natuurlijk totaal niet erg om te zien maar als de borst helemaal zichtbaar is, vind ik het gewoon niet gepast en ik heb het gevoel dat ik iets zie wat ik niet moet zien.. vanwege de borst maar ook vanwege het intieme wat borstvoeding is. Als vrouwen die topless van het strand aflopen en naast me op het terras gaan zitten, vind ik dat ook totaal niet gepast.. maarja... zo heeft iedereen zijn eigen mening. Ik had overigens graag bv gegeven maar het mocht niet i.v.m. medicijnen en ookal weet ik niet wat het is, ik zou het gewoon nooit zo open en bloot doen en ik weet dat er genoeg vrouwen zijn die er ook zo over denken en tja, die mening zie je wat minder op deze forums maar mag best gegeven worden toch?!

Groetjes F.

Terug
Bovenaan