Borstvoeding in het openbaar- NARE ERVARING MET C en A

ik heb ook een keer een opmerking gehad toen ik mijn dochtertje zat te voeden.
Niet heel direct maar het was vorig jaar zomer, ik was aan het winkelen en ze kreeg honger.
Ik bestelde ergens wat te drinken en voedde haar meteen.
Ik ga altijd wel een beetje uit het zicht zitten maar ik verstop mezelf zeker niet, ik ben er trots op dat ik haar kan voeden en schaam me nergens voor.
Er zat een groepje (wat oudere) mannen aan een tafeltje verderop en ik hoorde ze smoezen met elkaar "nou dat deed je vroeger niet, stel dat mijn moeder dat gedaan zou hebben" enz.
Maar ja vroeger zaten de vrouwen met nog 5 andere kinderen thuis en kwamen nergens.
Ik heb me toen voorgenomen dat als ik een voedende moeder zie zitten ik even vriendelijk glimlach en haar mijn goedkeuring geef, voor zover ze dat nodig heeft.
Ik heb inmiddels een zoontje van 4 maanden erbij en ook hem geef ik voeding waar dat moet en nodig is.
Als ze het aanstootgevend is kijken ze toch lekker allemaal een andere kant op, dat zegt meer over hen dan over ons.

Borstvoeding geven is het mooiste wat er is.
Maar het is zeker niet het makkelijkste, wat wel beweerd wordt.
Je staat er  als moeder veelal alleen voor. Een flesje kan ook door een ander gegeven worden. Je moet met je kindje ergens gaan zitten om te  voeden.  
Voeden gaat op verzoek van het kindje. Dus  het kan gewoon gebeuren dat je even de deur uit bent.  
WAAROM IS ER NOG EEN SOORT TABOE ???

Momenteel wordt borstvoeding als de beste voeding gezien en het wordt gestimuleerd vanuit het Voedingscentrum en alle media. Er mag geen reclame voor flesvoeding gemaakt worden of geadverteerd met voeding van 0-6 maanden!

Wat ik niet begrijp is dat het zo iets natuurlijks is en dat er mensen zijn die er moeite mee hebben om ernaar te kijken.
IK GELOOF DAT HET ECHT MET EEN VERKEERDE ASSOCIATIE MET BORSTEN in onze maatschappij te maken heeft.

ALLE RESPECT VOOR MOEDERS DIE BORSTVOEDING GEVEN !

Ja hallo mede moeders!

MilanMama... ik snap dat het je heel hoog zit allemaal hoor.. maar ondertussen ben je zelf al overgestapt op flesvoeding, en is het niet is een keer tijd om het te laten rusten?
Ik bedoel.. jij hebt je punt gemaakt, net als zovelen die hier op gereageerd hebben..

Bren.

Ik heb het in Oostenrijk ook een keer meegemaakt ik zat te voeden op het trras in de zon. Een oude man de eigenaar van het café in lederhosen kwam mij vertellen dat dat niet mocht. IK heb vervolgens zijn vrouw erop aangesproken. Hij kreeg toch op z'n donder! Nu staan oudere Oostenrijkers bekend om hun beperkte indvriendelijkheid in de bergen, maar ik was behoorlijk pissig. Mijn man vraagt nu ook overal of ik mag voeden, en ik vind dat hij dat moet laten. Als iemand een opmerking heeft dan heb ik mijn woordje wel klaar. Maar ik heb verder alleen maar vertederde blikken gekregen als ik in het openbaar voed.
Mijn moeder heeft het ook meegemaakt toen ze mij in een restaurant voedde Dit was tijdens een familie reunie, en de vrouw die ie opmerking maakte heeft het geweten. Mijn grootouders en ooms en tantes zijn met borden en al het toilet ingelopen en toen ze vroeg wat ze gingen doen hebben ze gezegd: "ow ik dacht dat hier op het toilet werd gegeten aangezien onze zus, dochter haar kind daar te eten moet geven".

quote: bren reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('14-09-2006 20:29:25'));

Ja hallo mede moeders!

MilanMama... ik snap dat het je heel hoog zit allemaal hoor.. maar ondertussen ben je zelf al overgestapt op flesvoeding, en is het niet is een keer tijd om het te laten rusten?
Ik bedoel.. jij hebt je punt gemaakt, net als zovelen die hier op gereageerd hebben..

Bren.

Nou Bren en alle mede moeders,

Als jij het niet erg vind, vind ik het prettig om deze discussie zo nu en dan levendig te houden!
Ookal groeit Milan inmiddels heel goed op met de fles! Hij heeft toch gelukkig nog 4 maanden borstvoeding meegekregen.
Borstvoeding is het mooiste wat er is en ik vind het belangrijk dat jonge, nieuwe  moeders deze discussie kunnen volgen en er ook weerbaarder van worden.
Bij mij was het de onervarenheid die me van slag bracht.
Inmiddels zal het me niet meer gebeuren als ik hopelijk nog een 2e kindje mag krijgen!

Dus Bren, het gaat me niet meer om mijn eigen punt te maken, want bij mij is het wel gesleten inmiddels.

IK WIL HIERMEE BORSTVOEDENDE MOEDERS BEMOEDIGEN DAT ZE WEERBAAR ZIJN IN HET OPENBAAR. Iedereen kan overkomen wat mij overkwam.
En het is niet leuk, maar door je eigen reactie kan je je dan toch goed blijven voelen.

Succes mama's  
MilanMama

Terug
Bovenaan