Borstvoeding in het openbaar- NARE ERVARING MET C en A

Nouja zeg. Wat is er nu ongepast aan je kindje voeden in het openbaar? Je eet zelf toch ook in het openbaar? Ik ken niemand die even met een broodje in een pashokje gaat zitten, waarom zou een baby die borstvoeding krijgt dat dan wel moeten?

En wat is er zo erg aan een stukje blote huid? Je ziet toch ook hoofden, armen, benen en wat al niet meer?

En de opmerking van die verkoper in de   c&a over die culturen: ik woon in een wijk met aardig wat cultuurtjes door elkaar heen. En al die verschillende cultuurtjes met kindjes komen bij het cb. Ik heb al een aantal keer gevoed bij het cb, en niemand die het erg vind hoor.

Gewoon lekker voeden in het openbaar, en laat die mensend ie er niet tegen kunnen maar lekker moeilijk doen met hun tekortkomingen.

Hallo!

Misschien ben ik bevooroordeeld, omdat ik mijn zoon van 9 maanden nog borstvoeding geef. Maar toch even het volgende: Ik stond gister in een boekhandel voor de kassa. Recht tegen over de kassa staan de tijdschriften  met  op de cover grote borsten die  recht op je afkomen.  Ik ben daar niet door geschokt, maar ik hoor ook nooit iemand vragen of het even kan worden afgedekt als zij binnen komen. Dit is dus geaccepteerd, want in alles supermarkten zijn deze bladen ook te koop en duidelijk zichtbaar. Ik hoor hier niemand over klagen, maar ohoh als je dan je kindje voedt zijn er wel mensen geschokt. Waarom toch, zo iets natuurlijks! Raken mensen dan opgewonden van een bloot stukje huid en kunnen ze er niet tegen? In winkels draai je toch ookje hoofd om als je die bladen niet wilt zien? Om over de tv nog maar te zwijgen! Die zet je dan toch ook uit als het niet bevalt?

Ik hoop dat iedereen met veel plezier en liefde zijn baby/peuter/kleuter zelf kan voeden! Het is voor mij een ervaring die ik nooit zal vergeten. Wat voel ik me trots dat mijn mannetje zo groot is geworden door mijn melk.
Dames laat je niet van de wijs brengen, geniet ervan, waar jij of je baby ook wil!!

Debora

ik vind bv iets intiems maar iets natuurlijks. ik vind het prachtig om te zien als een moeder haar kind voedt van een afstandje, maar ik wil niets zien van tepels en borsten.
ik heb het zelf overal gegeven, maar dan wel zo dat er niets te zien viel. en lukte dat niet, dan deed ik een grote omslag doek om ons beide heen. lekker prive in het openbaar en mijn zoontje dronk ook nog rustiger. ik zocht in de stad juist vaak pashokjes op.
er zijn heel veel plekjes te vinden in het openbare leven, waar je toch een beetje prive kunt voeden. hoe natuurlij khet ook is, je hoeft er een ander niet mee lastig te vallen.
en wat te denken van vrouwen die het zien, zelf geen bv hebben kunnen geven of zelfs een kind hebben kunnen krijgen en er heel verdrietig door worden.
ik ben het wat dat betreft erg eens met f en bren.

groetjes
greet

quote: greet2 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('29-07-2006 12:30:35'));

hoe natuurlij khet ook is, je hoeft er een ander niet mee lastig te vallen.
en wat te denken van vrouwen die het zien, zelf geen bv hebben kunnen geven of zelfs een kind hebben kunnen krijgen en er heel verdrietig door worden.

Waar zou je iemand mee lastig vallen dan, als je je kind zit te voeden? Je zit niet in de weg, je bént niet tot last!

Inderdaad, je kunt best rekening met elkaar houden, maar dat laatste vind ik wel erg ver gaan. Hoe doe je dat dan, als je in het openbaar iemand in een rolstoel tegenkomt? Zorg je dan, dat je uit het zicht bent zodat je die persoon niet verdrietig maakt omdat jij wel kunt lopen en hij of zij niet? En dan is die rolstoel nog te zien; de pijn van een niet geslaagde bv-periode of zelfs ongewilde  kinderloosheid zit aan de binnenkant, die kun je van de buitenkant niet zien. Je zult dus nooit met iedereen rekening kunnen houden. Maar met één totaal van jou afhankelijk  persoontje wel en dat is je baby. En als hij honger heeft, moet hij toch gewoon gevoed kunnen worden, waar jullie ook zijn!

Groetjes van Yvonne Z., mv Claudia

Pffff,
hoe kan borstvoeding nou ooit door iedereen geaccepteerd of liever gewaardeerd worden als de moeders er soms al zo preuts op reageren, laat staan onze mannelijke medemens.
Ik vind het echt belachelijk dat mensen het niet goed vinden dat een kind de borst krijgt.
Zelfs al scherm je het niet af dan zie je nauwelijks iets omdat de baby er voor ligt. Al die meiden met naveltruitjes en lage broeken met strings er boven uit worden de winkel toch ook niet uitgezet! Dat vind ik ook niet altijd smakelijk.

Zoooooooooo wat een discussie zeg!!!
Al dat bloot op tv moet wel kunnen en topless op het strand ook, zonder dat het een functie heeft. Waarom zou een stukje blote borst niet kunnen terwijl dat functioneel is omdat er iemand honger heeft. Persoonlijk vind ik het een stuk irritanter dat moeders hun kindje laten krijsen omdat ze niet in het openbaar willen voeden dan dat ze dat gewoon wel doen en het kindje stil en tevreden is. Een baby heeft die voeding nodig om te overleven!!! Laten we eerst dat bloot maar eens van de tv en het strand halen en dan gaan zeuren over borstvoedende vrouwen. En volgens mij ging het in eerste instantie niet eens om een blote borst  maar om het principe dat een vrouw voed in het openbaar zonder dat je er iets van ziet. Nou ja, ieder zijn eigen mening maar ik ben blij dat ik gelijk voeding bij de hand heb als mijn dochter honger heeft. Ik gun iedereen dat gemak!!!
Mar

Deze discussie past wel in de nieuwe discussie die Jonge Gezinnen zelf heeft opgestart.
Borstvoeding in het OpenBaar
Waarom niet?   Ik baal ervan dat ik die nare ervaring als startende borstvoedende moeder heb meegemaakt.
Ik was er echt van streek van, dit had ik niet verwacht in ons land. En zeker niet bij een zaak als C&A op deze manier!!
Nog steeds kan ik er kwaad en verdrietig om worden.

MilanMama

inmiddels ben ik na   4maanden borst   over op de fles na alle tevredenheid. Een fles mag ik zelfs in het gangpad van De Karwei geven. Niemand die er iets over zegt, integendeel!

Van de BV 3 minutenacte die van iemand op dit forum getipt kreeg:
de volgende reactie:

Geachte mevrouw Goeman,

Allereerst willen we u bedanken voor uw bezoek aan http://www.bv3minutenactie.nl/ . Via de site heeft u C&A genomineerd voor een actiebrief.

Inderdaad verwacht je niet van een moderne kledingzaak als C&A, die volgens de internetsite klantvriendelijkheid zeer hoog in het vaandel heeft staan, dat zij een voedende moeder aanspreken op zoiets natuurlijks als het voeden van haar kind; dit is dan ook iets, wat u zeker niet hoeft te accepteren.

Helaas vermeldt C&A op haar site niets over een eventuele service richting moeders en baby’s en we hebben wel feitelijke informatie nodig om een brief goed te kunnen onderbouwen. Dat is de reden, dat we als actieteam geen mogelijkheden zien om hierop te reageren met een actiebrief; we hopen dat u hiervoor begrip hebt.

Natuurlijk kunt u altijd op persoonlijke titel een klachtenbrief sturen naar C&A; zij mogen immers best weten dat u ontzettend teleurgesteld bent over de manier waarop u door het personeel bent behandeld.

We hopen u met deze mail voldoende te hebben geïnformeerd en nodigen u graag uit de actiesite vaker te bezoeken; we zullen regelmatig nieuwe brieven plaatsen!

Met vriendelijke groet,

Het actieteam

Terug
Bovenaan