Borstvoeding in het openbaar- NARE ERVARING MET C en A

daarin ben ik het met jullie eens.
ik doe het dus overal maar zorg dat niemand het ziet.
ik trek bv een jasje aan om het afteschermen. en daarom ben ik ook in het pashokje gaan zitten met gordijn dicht zodat niemand er last van heeft.
maar ik geef gewoon bv in een resturant maar zeker met discretie

Hoi,

Het woord discretie is inmiddels al enkele keren gevallen; ik vraag me af waar dit op is gebaseerd? Ik heb namelijk nog nooit een topic gelezen over iemand die een moeder zodanig heeft zien voeden, dat zij in een restaurant de borst pontificaal bloot gooide met tepelflashing en al, om vervolgens haar kind er heel opzichtig aan te schuiven!  En juist in dit topic geeft de moeder al aan, dat zij zeker weet dat er niks te zien was, dus waarom wordt er gelijk van het "ergste" scenario uitgegaan en wordt daar een oordeel op gebaseerd?

Een moeder die borstvoeding geeft in het openbaar, voedt al bijzonder discreet. Zij zal over het algemeen afgaan op de eerste hongersignalen van haar kind en hem dan aanleggen; niemand heeft dan ook maar iets in de gaten gehad. De baby ligt voor de moeder langs, waardoor een blote buik en borst uit het zicht is en de rest is gewoon met kleding bedekt; de baby  ligt gewoon lekker te drinken en geeft geen kik meer. Dit in tegenstelling tot wanneer er een flesje moet worden klaargemaakt; het kindje begint eerst te mopperen, dan te huilen en moet vervolgens nog wachten tot het flesje klaar is. Het halve restaurant heeft dan al meer dan eens in de richting van dat baby'tje (en de ouders of wie er dan ook mee loopt)  gekeken hoor. Wat denk je, zul je in zo'n geval  bij de C&A te horen krijgen dat men liever heeft dat je even ergens anders heen gaat met je baby, omdat men er aanstoot aan neemt?

En dan nog, je ziet een moeder die haar baby voedt, misschien zie je een klein stukje blote huid. Neem je ook aanstoot aan lammetjes die bij de ooi drinken, een veulen dat bij de merrie drinkt of een kalfje die bij de koe mag drinken (nog erg schraars, maar gelukkig een terugkerend beeld in Nederland)? Daar staat elke omstander namelijk vertederd naar te kijken en dat is net zo goed de natuur als het geven van borstvoeding (al dan niet in het openbaar). Het is dus niet de instelling van de voedende moeder die zou moeten veranderen, maar de instelling van de mensen die er zeer onterecht aanstoot aan nemen; die borsten zitten er namelijk om je kind mee te voeden, niets meer en niets minder!

Groetjes van Yvonne Z., mv Claudia

LaLinda en YvonneZ met jullie ben ik het eens. Bedankt voor jullie steunende reactie.

Het byzondere vind ik toch wel dat er toch zo verschillend over gedacht wordt.
Het is inderdaad de natuur die het zo mooi en perfect geregeld heeft.
Maar ik denk dat een stuk erotiek dat tegenwoordig met de borsten geassocieerd wordt, de gene en emoties veroorzaakt.
Jammer ,   dat sommige mensen daar tussen  hun oren andere 'dingen' mee laten spelen.

MilanMama

Nog wat:

Horecagelegenheden, winkels en openbaarvervoerbedrijven in schotland kunnen een boete van ca 3500 euro krijgen als zij moeders niet  toestaan hun kinderen borstvoeding te geven of met de fles te voeden.
Zelfs in het oerpreutse Amerika mag je een baby overal de borst geven: het staat zelf in de wet.
Nooit gedacht  dat ik Amerika op sommige punten nog beschaafder zou gaan vinden dan Nederland.  

MilanMama

Ik geef mijn kindje ook gewoon in het openbaar de borst.
Als iemand een laaguitgesneden topje aan heeft, of in het zwembad/aan het strand een bikini dan zie je meer borst dan als ik borstvoeding geef.
Daarom vind ik dat het best kan in het openbaar.

Groetjes,

Linda moeder van Rebecca 11 november2005

Ik wil toch nog even reageren op de opmerking dat borstvoeding met erotiek wordt geassocieerd... Nou.. sorry hoor maar dat heeft er niets mee te maken! Het gaat er gewoon om dat ik geen blote borst hoef te zien, in een gelegenheid waar dit niet gepast is. Heeft helemaal niets met erotiek te maken maar gewoon met discretie of zelfs normen en waarden. Mijn normen en waarden liggen blijkbaar iets anders dan die van jullie. Nu zeg ik niet dat jullie asociaal zijn of zoiets maar het is gewoon een feit dat sommige mensen hier niet graag naar kijken! Ik zag vandaag toevallig nog een vrouw borstvoeding geven. Je zag alleen het kindje drinken en je zag helemaal geen borst, kijk, dat zou ik nou ook zo doen. Je borst hoeft niet voor iedereen zichtbaar te zijn toch? Nogmaals, meningen verschillen. Helaas als het over bv gaat, voelt men zich snel aangevallen.Hier laat ik het bij. Iedereen veel geluk met de kleintjes.  

Groetjes F.

quote: F reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('20-06-2006 18:25:20'));

Je borst hoeft niet voor iedereen zichtbaar te zijn toch?  

Maar het staat toch ook nergens, dat ie wél zichtbaar was? In mijn ogen maak jij een probleem van iets, wat geen probleem is; het ging hier helemaal niet om een zichtbare borst, maar om het feit dat een moeder om drogredenen  werd verzocht uit het zicht te gaan zitten voeden. Als je het dan toch over normen en waarden hebt....

Groetjes van Yvonne Z., mv Claudia

hoi,

Het gaat er helemaal niet om of een moeder die bv geeft zich wel of niet snel voelt aangevallen.

In deze discussie wordt iemand het gevoel gegeven dat het niet goed is om je baby in het openbaar te voeden.
Of dat het zelfs onsmakelijk zou zijn.

Dit is gewoon een hele foute woordkeuze, en dat stoot mij ontzettend tegen de borst
(letterlijk..)

Alsof iedere moeder uitgebreid met de borsten bloot gaat zitten voeden.
Dit heb ik nog helemaal nooit gezien, laat staan zelf gedaan.

Maar ja, als de discussies weer oplaaien omtrent fles- en borstvoeding blijken er toch altijd 2 kampen te bestaan, en dat vind ik zo jammer.

groetjes Linda

Terug
Bovenaan