Borstvoeding mama's??

Hallo!

Ik heb een vraag over borstvoeding. Mijn kleine man van bijna 7weken oud komt overdags iedere x om de 2uur, met de nachtvoedingen erbij zit hij op ongeveer 10voedingen per dag. Is dat niet een beetje veel? Ik vind het ook best pittig hoor om de 2 uur voeden!! (oja hij weegt 5600gram, dus hij heeft zoveel niet persee nodig)

Ben nu wel al 2 weken begonnen met rust en regelmaat (wakker worden -eten-kroelen -samen spelen -alleen spelen -bij vermoeidheidssignalen naar bed), dan is hij gemiddeld een uurtje wakker en slaapt hij een uurtje. Nu heb ik sinds vandaag de puckababy in de hoop dat hij wat langer gaat slapen (hij maaide zichzelf wakker in zijn slaap). Iemand anders nog tips of ideeen, of gaat het bij meer kleintjes zo, dan ben ik weer gerustgesteld!!

Ik heb nog een vraag. Zijn hoofdje zit ook helemaal onder de pukkeltjes, de dokter gaf aan dat het door de hormoonsverandering komt en niet geeft. Het is nu alleen al 2weken!!! En het ziet er niet veel beter uit!!! Heeft hier iemand misschien ervaring mee??

Ik moet zeggen dat ik soms best onzeker wordt van al deze kleine dingetjes (het is ook mijn eerste kindje) en zelfs het idee heb om over te stappen op de fles, maar dat wil mijn moederhart niet!!!!

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen en/of een beetje kunnen oppeppen en geruststellen!!

Alvast bedankt

Groetjes Linda
 
Hoi Linda,

Ik herken veel in je verhaal. Ik heb ook bv gegeven en mijn zoontje kwam vaak! voor voeding. Toen heb ik eens contact opgenomen met een lactaciet kundige. Die heeft eens goed gekeken en merkte op dat hij helemaal niet slikte. Hij deed dus alsof hij dronk, en dronk alleen het nodige, maar lag vervolgens nep te drinken! haha. Hij kreeg alleen de voormelk binnen, daar raak je neit echt vol van. Zo had hij dus ook weer snel honger. Ze heeft me toen geholpen met aanleggen, opmerken wanneer hij nep drinkt, en een ritme opbouwen. Daarna heb ik nog 4 maanden gevoed!

Wij hebben heel veel baad gehad bij de puckababy! Heerlijk! Wel even doorzetten, want sommige kindjes moeten echt wennen.

En die pukkels zijn inderdaad hormonen van jou, die door je bv bij je kindje terecht komen! Helemaal niet erg, en gaat echt over. Lekker veel naar buiten met dit weer! Kan het goed drogen!

Ik hoop dat je wat hebt aan mijn verhaal! In iedergeval succes ermee!

Groetjes Liff
 
Hoi Linda,

Om de 2 uur voeden lijkt me ook wel vrij heftig.
Je ben dan erg beperkt om even weg te gaan of dingen voor jezelf te doen.
Wordt hij na 2 uur echt huilend wakker omdat hij honger heeft? Of kan je het bijv ook rekken met een speentje? of nog even laten liggen/huilen zodat hij misschien weer in slaap valt?
En drinkt hij wel genoeg? nou is dat natuurlijk erg moeilijk te meten als je borstvoeding geeft maar misschien drinkt hij wel te kort/te weinig zodat hij weer sneller honger heeft.
Als je vragen hebt zou je ze altijd aan het consultatieburo of lactatiekundige kunnen stellen.
Borstvoeding geven is natuurlijk altijd het beste en het is natuurlijk fijn als je het vol kan blijven houden.
Maar het moet ook leuk blijven!
succes ermee!
 
Hoi Linda,

Om de 2 uur voeden lijkt me ook wel vrij heftig.
Je ben dan erg beperkt om even weg te gaan of dingen voor jezelf te doen.
Wordt hij na 2 uur echt huilend wakker omdat hij honger heeft? Of kan je het bijv ook rekken met een speentje? of nog even laten liggen/huilen zodat hij misschien weer in slaap valt?
En drinkt hij wel genoeg? nou is dat natuurlijk erg moeilijk te meten als je borstvoeding geeft maar misschien drinkt hij wel te kort/te weinig zodat hij weer sneller honger heeft.
Als je vragen hebt zou je ze altijd aan het consultatieburo of lactatiekundige kunnen stellen.
Borstvoeding geven is natuurlijk altijd het beste en het is natuurlijk fijn als je het vol kan blijven houden.
Maar het moet ook leuk blijven!
succes ermee!
 
Hoi Linda,

je mag met bv natuurlijk zo vaak voeden als je kindje erom vraagt, maar als je het lastig vindt, zou ik inderdaad eens contact opnemen met een lactatie-kundige, die kan je wellicht verder helpen. Ik heb daar erg veel aan gehad.
Als je gevoel zegt dat je gewoon bv wil blijven geven, moet je dat zeker doen. Dat is toch het beste voor je kindje.
 
Hallo!

Bedankt voor jullie reacties! Ik ga morgen de lactatiekundige bellen en een consult aanvragen, misschien drinkt die kleine idd niet genoeg of goed. Het is idd best zwaar om de 2 uur voeden, ik zou dat echt heel graag naar de 3uur willen, maar rekken met een speentje of weer in slaap vallen zit er niet in, hij lijkt echt honger te hebben als hij wakker wordt! En ik heb ook vaak wel het idee dat hij goed drinkt, maar daar kan ik me misschien wel in vergissen!

En ik hoop dat hij ook iets beter/langer gaat slapen door de puckababy, zodat het ''probleem'' zichzelf misschien wel oplost!

En gelukkig herkennen jullie die pukkeltjes ook, ik maak me gelijk niet meer zoveel zorgen! Dank jullie wel!

Groetjes Linda
 
Hoi,

Ik geef nu geen bv meer maar heb wel gegeven, bij de jongste tot 15mnd.
Ik heb ook een hele tijd op 10 voedingen gezeten, mogen ze ook gerust hebben, niet elke baby zit snel op een ritme, mijn middelste dronk altijd netjes op de tijden terwijl de jongste altijd op verzoek wilde drinken.
Het wordt echt steeds gemakkelijker die eerste 2-3mnd zijn gewoon zeker de eerste keer wennen.
Maar ik vond het dat dubbel en dwars waard, vond het jammer te moeten stoppen!
Die pukkeltjes is idd heel normaal, hebben ze hier ook gehad.
Ik heb echte buikslapers, die sliepen niet/heel moeilijk op de rug, ik heb ze dan ook vrij snel op de buik laten slapen ondanks dat dat niet het advies is, maar hoor toch veel dat kinderen dat prettig vinden!

Succes ermee.

MJ mmv 3 jongens
 
Hoi,

Ik geef nu geen bv meer maar heb wel gegeven, bij de jongste tot 15mnd.
Ik heb ook een hele tijd op 10 voedingen gezeten, mogen ze ook gerust hebben, niet elke baby zit snel op een ritme, mijn middelste dronk altijd netjes op de tijden terwijl de jongste altijd op verzoek wilde drinken.
Het wordt echt steeds gemakkelijker die eerste 2-3mnd zijn gewoon zeker de eerste keer wennen.
Maar ik vond het dat dubbel en dwars waard, vond het jammer te moeten stoppen!
Die pukkeltjes is idd heel normaal, hebben ze hier ook gehad.
Ik heb echte buikslapers, die sliepen niet/heel moeilijk op de rug, ik heb ze dan ook vrij snel op de buik laten slapen ondanks dat dat niet het advies is, maar hoor toch veel dat kinderen dat prettig vinden!

Succes ermee.

MJ mmv 3 jongens
 
Terug
Bovenaan