Borstvoeding mama's??

Ik heb net 11 maanden borstvoeding gegeven, helaas is mijn dochter er mee opgehouden, had graag nog een tijdje door willen gaan.

In het begin is het idd best zwaar.
Maar het wordt vanzelf beter hoor.
Hier kwam er wat meer tijd tussen de voedingen met 8 weken. Maar ieder kindje is anders natuurlijk.

Probeer overdag het kindje na de voeding lekker even bezig te houden, zodat het licht assosieert met wakker zijn. Maak 's nachts weinig licht bij het voeden en leg de kleine meteen na de voeding terug in het bedje, zodat het donker gaat assosieren met slapen en rust.

Een speentje zou ik niet geven. Als het honger heeft, heeft het honger en dan heeft het niets aan een speentje, verder kan je door een speentje de hongersignalen missen.

Even een oppepper hier kwam er op een gegeven moment 3 uur tussen de voedingen en daarna zelfs bijna 4 uur. Ook ging het drinken zelf steeds sneller. In de kraamweek was ik bijna een uur bezig met voeden en de luier verschonen, Dat koste me op het laatst amper 20 minuten.
Behalve na een dagje kinderdagverblijf, dan duurde de voeding opeens veel langer. Dan was het ook meer "mama tanken" dan drinken. Ik vond dat geen probleem want na een dag zonder mijn kleine meid vond ik heerlijk als ze een half uur lekker rustig tegen me aanlag. Af en toe even loslaten voor een grote glimlach en dan snel weer de borst in de mond. Dat ga jij ook nog meemaken, dus even volhouden het wordt makkelijker!
 
Hallo!

De puckababy heeft hier een heleboel rust gebracht. Mijn kleine man slaapt veel vaster en drinkt hierdoor ook beter! En ik moet ook zeggen dat ik door jullie reacties ook wat zekerder ben geworden! Een speentje wil hij alleen om in te slapen, zodra hij slaapt spugt hij hem uit. En als hij wakker wordt heeft hij gewoon echt trek!

DeeDee, volgens mij heb ik nog heel even geschreven met jou (en een hele groep) bij het moeilijk zwanger raken forum, klopt dat?? Wat leuk dat je een dochtertje hebt gekregen!! En bedankt voor je oppepper die had ik even nodig! Ik herinner me ook nog dat je toen op het forum ook altijd hele positieve berichtjes schreef!

Groetjes
 
Ik probeer het nog een keer

Linda

Ja dat was ik. Na bijna 3 jaar ben ik dankzij IUI zwanger geworden. En ik heb nu het meest mooie en lieve dochtertje van de hele wereld (tenminste dat vind ik, maar ik ben misschien een beetje bevooroordeeld :) )

Leuk om te zien dat het bij nog iemand uit dat clubje gelukt is. Ik heb eigenlijk bijna geen contact meer met de meiden van toen.

De eerste weken met zo'n kleintje zijn volgens mij voor iedereen moeilijk en zwaar. Al zitten er natuurlijk ook heel veel leuke momenten in.
Mbt borstvoeding kan je dan ook nog eens niet bij iedereen terecht want veel mensen geven fles-voeding of stappen snel over op flesvoeding.
Ik ben blij dat ik er (ook in een moeilijke periode) mee door kon gaan. Ik heb 11 maanden borstvoeding gegeven.
Boventanden waren geen probleem, maar toen de ondertanden kwamen wilde mijn dochter niet meer happen, dus ook de borst niet meer. Zelfs toen ze geen last meer leek te hebben van haar tanden wilde ze de borst niet meer. Dus helaas zijn we er nu mee gestopt.
Mijn dochter heeft van 3 t/m 11 maanden een speentje gehad om in slaap te vallen. Toen ze niet meer wilde happen, wilde ze ook haar speen niet meer. Dus daar zijn we nu mooi vanaf. Het kosten een paar nachten nachtrust, maar dat kwam natuurlijk ook door de tandpijn, maar nu kan ze zonder speen in slaap komen en ook 's nachts als ze even wakker is huilt ze soms even maar valt dan weer in slaap.

Mocht je nog vragen hebben over borstvoeding, een oppepper nodig hebben of gewoon even willen kletsen, je weet me te vinden.

DeeDee
PS ik hoop dat het berichtje nu wel wordt geplaatst, want ik wordt af en toe gek van dit forum
 
DeeDee,

Wat grappig om je dan idd hier weer tegen te komen! Ik heb nog met 4 meiden contact, 3 daarvan zijn ondertussen ook bevallen en 1 is helaas nog niet zwanger geraakt.
Ik ben ook na ruim 3 jaar zwanger garaakt dmv iui en een mooie zoon op de wereld mogen zetten!

Ik vind het idd soms best erg pittig en dat heeft ook de reden dat ik haast geen moeders ken die bv geven. En ik moet zeggen dat dat soms erg lastig is en dat mensen in mijn omgeving zelf raar opkijken als je geen fles geeft! Ik hoop ook ongeveer een jaar bv te mogen geven!

Ik heb nog wel een vraag. Mijn zoontje valt ook in slaap met zijn speen, maar spugt hem vaak uit en begint dan te huilen. Ik ga er dan heen om zijn speen te geven (ik laat hem niet huilen) en moet het soms wel een keer of 15 herhalen. Had jij dat ook? En had jij een soort regelmaat met je kleine meid? Hoelang waren haar slaapjes overdags? Sorry dat zijn 3vragen, maar heb het idee dat ik een beetje hetzelfde met mijn baby omga als jij en daardoor wel eens goeie tips kan krijgen! hahaha

Groetjes!
 
DeeDee,

Wat grappig om je dan idd hier weer tegen te komen! Ik heb nog met 4 meiden contact, 3 daarvan zijn ondertussen ook bevallen en 1 is helaas nog niet zwanger geraakt.
Ik ben ook na ruim 3 jaar zwanger garaakt dmv iui en een mooie zoon op de wereld mogen zetten!

Ik vind het idd soms best erg pittig en dat heeft ook de reden dat ik haast geen moeders ken die bv geven. En ik moet zeggen dat dat soms erg lastig is en dat mensen in mijn omgeving zelf raar opkijken als je geen fles geeft! Ik hoop ook ongeveer een jaar bv te mogen geven!

Ik heb nog wel een vraag. Mijn zoontje valt ook in slaap met zijn speen, maar spugt hem vaak uit en begint dan te huilen. Ik ga er dan heen om zijn speen te geven (ik laat hem niet huilen) en moet het soms wel een keer of 15 herhalen. Had jij dat ook? En had jij een soort regelmaat met je kleine meid? Hoelang waren haar slaapjes overdags? Sorry dat zijn 3vragen, maar heb het idee dat ik een beetje hetzelfde met mijn baby omga als jij en daardoor wel eens goeie tips kan krijgen! hahaha

Groetjes!
 
Linda
Ik heb eens gekeken hoe het hier ging met 7 weken.
Ik had het geluk dat ze toen al begon door te slapen.

Mijn dochter at toen ongeveer om
5:00, 9:00, 12:00, 14:30, 17:00, 19:00 en 20:00
Het duurde even voordat wij door hadden dat ze om 20:00 al weer wilde drinken. Ze had dan tenslotte net gedronken. Maar zij dronk 's avonds heel veel (soms bijna continu van 18:30 tot 20:30) dat had ze blijkbaar nodig om de nacht door te komen.

Later kwamen de nachtvoedingen weer terug als ze ziek was. En vanaf kerst t/m maart was de nacht voeding ook weer terug. Misschien omdat ze overdag eigenlijk te druk was om goed te drinken en dan haalde ze dat 's nachts in.

Ik heb altijd op verzoek gevoed, dus die tijden weken ook wel eens wat af. Maar rond de 7 weken begon hier het ritme erin te komen. Al was het soms wel eens een uurtje eerder of later.

Rond 3 maanden ging ze over naar ongeveer om de 4 uur drinken. In het begin het klokje rond dus:
4:00 - 8:00 - 12:00 - 16:00 - 20:00 - 24:00
Maar al snel verschoof dat naar
6:00 - 10:00 - 14:00 - 17:00 - 19:30 en ik maakte haar rond 22:00 nog een keer wakker.
 
Terug
Bovenaan