Borstvoeding mama's??

Aaaaaaah
Ik had net een tweede berichtje getypt maar die is niet geplaatst
Aaaaaaah

Nog een keer dan

Mijn dochter wilde de eerste 11 of 12 weken geen speentje (ik noem dat een tutter). We zaten dan met onze pink in haar mond als ze graag nog even wilde sabbelen. Achteraf gezien deden we dat ook wel eens als ze honger had, maar dat hadden we toen nog niet door.
Na 12 weken kwam ik er achter dat je ook ronde tutters had (combi) en die wilde mijn dochter wel. Eigenlijk waren we zo blij dat we niet meer 3 kwartier met ons pink in haar mond hoefde te zitten dat het er uit gaan om de tutter te zoeken niet zo erg was.
Nu moet ik zeggen dat ze hem vaak uitspuugde maar daar niet wakker van werd dus zo vaak hoefde we er niet uit.

Laten huilen deed ik ook nooit. Ik ben van mening dat een kindje huilt om een reden en dat de ouders dat dan op moeten lossen. Soms wordt je wel even gek van als ze veel huilt (vooral van 6 weken tot een week of 12 huilde mijn dochter best veel, daarna werd het minder), maar ik dacht altijd: het is voor haar ook niet leuk om te huilen, dan kon ik er weer wat beter tegen.

Nu ze haar tutter niet meer gebruikt om in slaap te vallen, huilt ze vaak even een paar minuten voordat ze in slaap valt. Ik vind het niet zo fijn, maar weet dat ze eigenlijk altijd binnen 5 minuten in slaap valt. Als je dat weet dan is 5 minuten laten huilen wel te doen. Daarna ga ik gewoon even kijken of er wat aan de hand is.
 
Eens kijken wat heb ik nog meer te vertellen.
Oh ja regelmaat.
Van af een week of 7 kwam er hier regelmaat in.
Ze sliep toen meestal door van 20:00 tot 5:00
Om 5:00 1 borst, luier verschonen, andere borst, meestal viel ze bij de tweede borst al weer in slaap.
En dan weer terug in bed.
Om 9:00 1 borst, luier verschonen, andere borst. en dan even "spelen". Hoelang ze dan wakker was weet ik niet meer. Niet zo heel lang volgens mij.
Om 12:00, 14:30 en 17:00 hetzelfde
's avonds wilde ze alleen maar aan de borst, en niet meer spelen.

Toen ze ongeveer om de 4 uur kwam voor drinken was het in het begin 1,5 uur wakker, 2,5 uur slapen wat langzaam verschoof naar 2 uur wakker 2 uur slapen. Dat heeft ze een lange tijd aangehouden.
Maar het buurjongetje (even oud als mijn dochter)sliep toen nog maar een half uurtje per keer.
Ieder kind is weer anders he?
 
Bedankt voor je uitgebreide reactie, daar kan ik wel wat mee! Ik voed ook op verzoek en merk ook dat er langzaam weer wat ritme in komt. Alleen is het bij ons nog steeds om de 2 uur een voeding. Ik voed altijd gelijk als hij wakker wordt en dan is hij ongeveer een uurtje wakker en dan slaapt hij weer een uurtje daardoor drinkt hij ook om de 2 uur. Gaf jij ook gelijk de borst als ze wakker werd?

Onze kleine man heeft ook pas net de speen en wilde hiervoor ook alleen de pink, maar dan alleen die van mij! Dus kon hem ook niet af en toe aan mijn man geven want dan was het huilen! Ben blij dat hij nu het speentje neemt. Hij spugt hem ook uit als hij slaapt en wordt er dan ook niet wakker van (als hij tenmiste vast slaapt)

Ik denk dat ik 'savonds ook hongersignalen mis als ik zo jou verhaal lees. Ik ben gisteren van 18.30 t/m 21.30uur bezig geweest om de kleine man in slaap te krijgen, met speentje, maar hij bleef maar huilen. Als hij had gedronken was hij weer stil, maar na een uurtje weer huilen. Lag jij je dochter dan wel in bed, of hield je haar dan heel de avond bij je?

Groetjes!
 
In het begin gaf ik ook elke keer als ze wakker werd meteen de borst. Dan zaten we ook meestal op haar kamertje zodat ze niet al teveel afgeleid werd. Maar op een gegeven moment kreeg ik het gevoel alsof ze niet altijd honger had als ze net wakker werd, dus toen liet ik haar eerst even spelen voordat ze ging drinken.

Wij waren ook wel eens zolang bezig om haar naar bed te krijgen. Maar achteraf gezien had ze toen waarschijnlijk gewoon honger. Gelukkig las ik toen iets over klusteren. Dat is als ze (vaak 's avonds) vaak vlak achter elkaar willen drinken.
Dat hielp enorm en toen is ze ook begonnen met 's nachts doorslapen.

Of ik haar elke keer in bed legde weet ik niet meer zo precies. Ik weet dat ik haar regelmatig gewoon beneden hielt op schoot terwijl ik tv keek. Dan dronk ze, viel in slaap en werd na een tijdje weer wakker en kon nog wat drinken.
Als ik het idee had dat ze wat dieper in slaap raakte legde ik haar op bed. Maar soms had ik geen zin omdat je weet dat ze waarschijnlijk binnen een half uur weer wil drinken en dan liet ik haar gewoon bij mij op schoot slapen.

 
Hier gaat het nu precies hetzelfde, als mijn zoontje wakker wordt heb ik het idee dat hij nog niet echt honger heeft. Als ik hem aanleg drinkt hij wel, maar niet heel mijn borst leeg. En soms lijkt hij dan ook meer te sabbelen dan echt drinken. Ik geef trouwens maar 1borst per keer, als ik de tweede aanbied, hoeft hij hem echt niet! Soms twijfel ik wel eens of dat wel goed is, weet jij dat?

Hier slaapt de kleine nog niet echt door, meestal gaat hij om 19uur slapen en dan komt hij nog om 22uur (soms) 00uur en 5uur en dan 's morgens om 8 of 9uur. Het lijkt me wel heerlijk hoor om echt een keer aan 1 stuk door te slapen, dat kan ik me echt niet meer herinneren. Ik heb in mijn zwangerschap 9maanden overgegeven ook 's nachts dus het is echt heel lang geleden. Maarja als die kleine man dan aan de borst lig 's nachts en ik krijg zo een gulle lach dan weet ik weer waar ik het voor doe!!

Ik leg hem 's avonds gewoon op bed en als hij weer wakker wordt kijk ik of hij honger heeft. Ik heb het ook geprobeerd om hem op schoot te houden, maar hij valt dan niet in slaap en lijkt dan juist over zijn slaap heen te gaan en veel onrustiger te worden!

Hoe deed jij dat met uitstapjes, had je een bepaald limiet per dag of kan je kleine meid overal mee naar toe zonder overprikkeld te raken?

Groetjes!
 
Hier gaat het nu precies hetzelfde, als mijn zoontje wakker wordt heb ik het idee dat hij nog niet echt honger heeft. Als ik hem aanleg drinkt hij wel, maar niet heel mijn borst leeg. En soms lijkt hij dan ook meer te sabbelen dan echt drinken. Ik geef trouwens maar 1borst per keer, als ik de tweede aanbied, hoeft hij hem echt niet! Soms twijfel ik wel eens of dat wel goed is, weet jij dat?

Hier slaapt de kleine nog niet echt door, meestal gaat hij om 19uur slapen en dan komt hij nog om 22uur (soms) 00uur en 5uur en dan 's morgens om 8 of 9uur. Het lijkt me wel heerlijk hoor om echt een keer aan 1 stuk door te slapen, dat kan ik me echt niet meer herinneren. Ik heb in mijn zwangerschap 9maanden overgegeven ook 's nachts dus het is echt heel lang geleden. Maarja als die kleine man dan aan de borst lig 's nachts en ik krijg zo een gulle lach dan weet ik weer waar ik het voor doe!!

Ik leg hem 's avonds gewoon op bed en als hij weer wakker wordt kijk ik of hij honger heeft. Ik heb het ook geprobeerd om hem op schoot te houden, maar hij valt dan niet in slaap en lijkt dan juist over zijn slaap heen te gaan en veel onrustiger te worden!

Hoe deed jij dat met uitstapjes, had je een bepaald limiet per dag of kan je kleine meid overal mee naar toe zonder overprikkeld te raken?

Groetjes!
 
Ik wil je graag helpen, maar ik heb natuurlijk ook maar 11 maanden ervaring met 1 kind.
Ik raad je aan om ook eens op dit forum te kijken: www.borstvoedingsforum.nl
Ik heb er veel aan gehad in elk geval.
Het is niet zo'n klets forum, meer echt vraag en antwoord. Maar het is wel actief veel mensen die er reageren.

Maar dan weer even terug naar mijn eigen ervaring :)
Als ik dat zo hoor dan zou ik als ik jou was toch eens gaan proberen om de kleine niet meteen aan te leggen als hij wakker wordt. Gewoon eens kijken of hij zo wat langer tussen zijn voedingen laat zitten.
Op verzoek en gewoonte blijft lastig hoor vind ik. Maar zo te horen leg je hem meer uit gewoonte aan zodra hij wakker wordt.

Volgens mij maakt het niet zo uit of je elke keer 1 borst aanboed of elke keer 2 borsten. Je borsten raken er vanzelf op ingesteld. Als hij er genoeg aan heeft dan maken je borsten blijkbaar genoeg aan. Zorg wel dat je ze goed blijft afwisselen alders raakt er 1 overvol.

Ja die lach midden in de nacht die sleept je er wel doorheen he?

Mijn dochter is nog steeds wel gevoelig voor prikkels. Ze kan nu wel overal mee naartoe, maar als we de ene dag ergens naar toe gaan, dan proberen we de volgende dag thuis te blijven. Met thuis blijven bedoel ik dat we niet met de auto weggaan, natuurlijk wel even wandelen of eendjes voeren.
We waren van het weekend bij vrienden, Dus eerst in de auto, toen veel mensen en de hele dag buiten. Dus 's avonds had ze veel moeite om in slaap te komen. Dan merk je gewoon aan haar dat ze moeite heeft om alles te verwerken.

Groetjes
 
Ik wil je graag helpen, maar ik heb natuurlijk ook maar 11 maanden ervaring met 1 kind.
Ik raad je aan om ook eens op dit forum te kijken: www.borstvoedingsforum.nl
Ik heb er veel aan gehad in elk geval.
Het is niet zo'n klets forum, meer echt vraag en antwoord. Maar het is wel actief veel mensen die er reageren.

Maar dan weer even terug naar mijn eigen ervaring :)
Als ik dat zo hoor dan zou ik als ik jou was toch eens gaan proberen om de kleine niet meteen aan te leggen als hij wakker wordt. Gewoon eens kijken of hij zo wat langer tussen zijn voedingen laat zitten.
Op verzoek en gewoonte blijft lastig hoor vind ik. Maar zo te horen leg je hem meer uit gewoonte aan zodra hij wakker wordt.

Volgens mij maakt het niet zo uit of je elke keer 1 borst aanboed of elke keer 2 borsten. Je borsten raken er vanzelf op ingesteld. Als hij er genoeg aan heeft dan maken je borsten blijkbaar genoeg aan. Zorg wel dat je ze goed blijft afwisselen alders raakt er 1 overvol.

Ja die lach midden in de nacht die sleept je er wel doorheen he?

Mijn dochter is nog steeds wel gevoelig voor prikkels. Ze kan nu wel overal mee naartoe, maar als we de ene dag ergens naar toe gaan, dan proberen we de volgende dag thuis te blijven. Met thuis blijven bedoel ik dat we niet met de auto weggaan, natuurlijk wel even wandelen of eendjes voeren.
We waren van het weekend bij vrienden, Dus eerst in de auto, toen veel mensen en de hele dag buiten. Dus 's avonds had ze veel moeite om in slaap te komen. Dan merk je gewoon aan haar dat ze moeite heeft om alles te verwerken.

Groetjes
 
Terug
Bovenaan