Borstvoeding mama's??

He Linda

Zo te horen leer je je kindje steeds beter kennen. Je herkent nu ook beter wanneer hij honger heeft en waarschijnlijk heeft hij nu ook geleerd om dat beter duidelijk te maken.
Als hij geen honger heeft, maar gewoon even op z'n speen wil zuigen om daarna nog een uurtje te slapen, dan zou ik dat speentje gewoon geven.

Dan slaapt hij wat langer en dan lost dat meteen je andere probleem op, want dan hoef je niet meer elke 2 uur te voeden.
Blijf goed opletten of hij alert is als hij wakker is en of hij nog veel plast. Dan zijn de eerste tekenen waaraan je merkt als hij te weinig drinkt.

Op het CB hebben ze vaak geen idee van borstvoeding en dat is wel jammer. Maar om nou maar meteen de fles voor te stellen ipv je te adviseren om naar een lactatiedeskundige te gaan: belachelijk.
Ik denk dat je er goed aan doet om eens te praten met een lactatie deskundige als hij idd om de 2 uur blijft drinken.
Maar als ik je andere berichtje lees denk ik dat hij nu toch echt langzamer hand over gaat op om de 3 uur drinken.

Mijn dochter heeft een een tijdje best wel wat overgegeven. Maar meestal was het niet heel veel.
Als ze overgeven komt dat volgens mij niet van de voormelk, maar omdat hun maag nog niet helemaal goed sluit en de melk dus makkelijk terug gaat.
Geeft hij heel veel over? Of kleine beetjes? Al moest ik wel even aan het idee wennen dat het maar een klein beetje was, als je zo'n vlek op je trui ziet lijkt het al snel veel, maar als je melk afmeet en dat bijvoorbeeld op een bord giet dan zie je dat een klein beetje melk al best een hele plas is.

Konniginnendag was hier helemaal niets want ik ben ziek :-(
Deze week hebben we feest: mijn dochter wordt 1 jaar!
 
Hoi Deedee,

Gefeliciteerd met je dochtertje! Wat moet dat een speciaal gevoel zijn zeg een jaar na de bevalling en dan zijn die kleintjes ook al zoveel gegroeid in een jaar!!!! Het zal vast een hele speciale dag zijn geweest!!! Heb je nog een traantje moeten laten? Volgens mij zal ik dat wel hebben op zo een speciale dag!

Hier gaat het beter met de borstvoeding. Met het speentje geven ben ik gestopt. Als ik de kamer binnenkomt geeft hij een grote lach en is hij gewoon wakker! Hij blijft echt nog wel een uurtje liggen als ik zou willen, maar het voelt niet goed. Wakker is wakker en in bed hoor je te slapen vind ik. Dus de regelmaat van: wakker worden-eten-spelen-weer naar bed is hier over. Het is nu wakker worden spelen en het eten komt ertussen door als hij aangeeft te willen eten. Dus dat is weleens als hij wakker wordt, maar het kan ook net voor het slapn zijn...

Met de lactatiekundige heb ik nog even gewacht en eerst gemailt met iemand van de VBN, die heeft me echt enorm geholpen! En nu hij langer tussen de voedingen laat, geeft hij ook veel minder over!

Hoop dat je je weer wat beter voelt!!!

Groetjes
 
He Linda

Het was best een speciale dag hoor de eerste verjaardag. Met de geboorte was mijn dochter bijna 3 kilo en nog geen 50 cm lang. Nu is ze bijna 8 kilo en 70 cm. Maar het grootste verschil is wel wat ze allemaal geleerd heeft afgelopen jaar.
Ze kan kruipen en trekt zich op naar staan, ze kan zelf eten en schud heel hard nee als ze iets niet wil, ze babbelt er de hele dag op los, ze kan schaterlachen als je bv met de beer over haar hoofd loopt, ze kan zelf haar sokken uittrekken, ze kan zelf spelen en je duidelijk maken wat ze wil. Maar het mooiste van alles ze herkent ons en als je even weg bent geweest krijg je een hele grote glimlach en gaan haar armen omhoog omdat ze opgetild wil worden.

Ik heb geen traantje hoeven laten hoor, haha de zwangerschaps hormonen zijn gelukkig weer uit m'n lijf dus ik wordt niet meer zo emotioneel om alles. Ik ben gewoon erg trots op wat mijn dochter allemaal kan. Het is zoooooo'n lieve meid dat kan je je niet voorstellen.

Fijn om te horen dat het zo goed gaat bij jullie. Ik haal mijn dochter ook uit bed als ze wakker is hoor. Maar 's avonds speelt ze vaak nog wel een tijdje in bed voordat ze gaat slapen en dan laat ik haar gewoon in bed.
Zit er nu ook wat meer tijd tussen de voedingen?
Zo te horen voed je nu echt op verzoek en kan je zoontje goed aangeven wanneer hij honger heeft. Fijn is dat he als het zo lekker loopt.

Goed idee dat je iemand van VBN hebt gebeld. Ik kwam er eigenlijk pas achter dat je die kon bellen toen de opstartproblemen met de borstvoeding al opgelost waren.
 
Hoi Linda,

Mijn zoontje heeft die pukkeltjes gehad vanaf dat hij een week of 2 was totdat ik met 6 maanden stopte met borstvoeding, toen was het ineens over.

Groetjes Jen
 
Terug
Bovenaan