Borstvoeding mama's??

Deedee,

Ik heb al een keer een vraag gesteld op het borstvoedingsforum, maar kreeg toen op heel veel dingen al commentaar, zoals slapen in de puckababy en het gebruik van een speen. Had een beetje het gevoel niks goed te doen. Ik werd er ook op aangesproken dat ik een ritme wilde maken, en ik doe dit juist voor mjn kindje! Maar dat werd daar verkeerd opgevat alsof ik alleen ritme wilde voor mezelf! Ik vond dat wel erg jammer en dat heeft me eigenlijk weerhouden om weer een vraag te stellen...

Hier heeft onze kleine man ook last van snelle overprikkeling. Hij heeft dan idd moeite met in slaap komen 's avonds. Ik houd de dag dan ook erg gestructureerd en dan lacht hij de hele dag!

Fijn weekend!
Groetjes!
 
Deedee,

Ik heb al een keer een vraag gesteld op het borstvoedingsforum, maar kreeg toen op heel veel dingen al commentaar, zoals slapen in de puckababy en het gebruik van een speen. Had een beetje het gevoel niks goed te doen. Ik werd er ook op aangesproken dat ik een ritme wilde maken, en ik doe dit juist voor mjn kindje! Maar dat werd daar verkeerd opgevat alsof ik alleen ritme wilde voor mezelf! Ik vond dat wel erg jammer en dat heeft me eigenlijk weerhouden om weer een vraag te stellen...

Hier heeft onze kleine man ook last van snelle overprikkeling. Hij heeft dan idd moeite met in slaap komen 's avonds. Ik houd de dag dan ook erg gestructureerd en dan lacht hij de hele dag!

Fijn weekend!
Groetjes!
 
Dat is jammer, want vaak worden mensen daar toch goed geholpen.
Maar als je veel commentaar krijgt op dingen die voor jou goed werken dan kan ik me voorstellen dat je daar geen vragen meer gaat stellen.

Veel mensen daar zijn echt tegen een speentje omdat je daardoor honger signalen kan missen. Maar ik heb daar ook al wel eens gezegd: Bij mij werkte het erg goed, mijn dochter laat zich niet voor de gek houden. Als ze honger had en je gaf een speentje dan spuugde ze die uit en begon te huilen. Dus echt geen kans dat ik de hongersignalen miste hoor.
Dus goed opletten dan kan een speentje best en ons heeft het veel geholpen. Dochter blij, wij blij.

Maar we blijven toch gewoon hier ervaringen uitwisselen?

Fijn om te horen dat je ventje zoveel lacht! Voor mij een teken dat je het erg goed doet met hem.
Mijn dochter lacht ook veel. Maar als ze een dag minder lacht, dan doen we extra moeite om haar in elk geval even heel erg te laten lachen.

Het 5de tandje komt hier door pfff.
Een maand geleden had ze nog helemaal geen tanden en nu blijven ze maar komen.
Gisteren haalde ze haar tandvlees open aan een soepstengel. Bloed in haar mond en huilen huilen huilen! Echt heel zielig.
Gelukkig heeft ze vannacht redelijk geslapen (klein bordje pap om 1:00, en even haar knuffel onder haar uitgehaald om 3:30) Hopelijk gaat het vandaag goed op het kdv. Want van het weekend had ze koorts.

 
Ach ja die tandjes he, dat lijkt me echt zielig! En ook een beetje spannend tijdens de borstvoeding, ivm bijten!

Onze kleine man wordt de laatste nachten ineens een extra keer wakker. Hij wil dan niet aan de borst. Vannacht even met hem gekroeld en hem weer met zijn speentje in de wieg gelegd (hij slaapt naast me) na een beetje commentaar ging hij weer slapen.
Hij slaapt nu 's morgens na het badje ineens 2uur ipv 1uur! Dus er komen op die manier vanzelf 3 uur tussen de voedingen! Nouja alleen 's morgens dan, want de rest van de dag heeft hij nogsteeds om de 2 uur honger! Ik heb besloten me er niet meer druk om te maken, als hij het nodig heeft dan zal het wel gewoon goed zijn! En het is maar zo een korte tijd dat ze volledig borstvoeding krijgen!
Ik vind het nogsteeds wel jammer dat hij maar 1uurtje slaapt per keer, want ik heb echt het idee dat hij nog moe is na zijn slaapje, maar hij wil dan echt uit bed! Misschien lost dat zichzelf ook wel weer op, straks is hij toch ook langer wakker en gaat hij daardoor misschien wat langer slapen.

Morgen gaan we voor het eerste prikje, ik zit er erg tegenop! Ik hoop dat hij er niet al teveel last van heeft!

Groetjes!
 
Ach ja die tandjes he, dat lijkt me echt zielig! En ook een beetje spannend tijdens de borstvoeding, ivm bijten!

Onze kleine man wordt de laatste nachten ineens een extra keer wakker. Hij wil dan niet aan de borst. Vannacht even met hem gekroeld en hem weer met zijn speentje in de wieg gelegd (hij slaapt naast me) na een beetje commentaar ging hij weer slapen.
Hij slaapt nu 's morgens na het badje ineens 2uur ipv 1uur! Dus er komen op die manier vanzelf 3 uur tussen de voedingen! Nouja alleen 's morgens dan, want de rest van de dag heeft hij nogsteeds om de 2 uur honger! Ik heb besloten me er niet meer druk om te maken, als hij het nodig heeft dan zal het wel gewoon goed zijn! En het is maar zo een korte tijd dat ze volledig borstvoeding krijgen!
Ik vind het nogsteeds wel jammer dat hij maar 1uurtje slaapt per keer, want ik heb echt het idee dat hij nog moe is na zijn slaapje, maar hij wil dan echt uit bed! Misschien lost dat zichzelf ook wel weer op, straks is hij toch ook langer wakker en gaat hij daardoor misschien wat langer slapen.

Morgen gaan we voor het eerste prikje, ik zit er erg tegenop! Ik hoop dat hij er niet al teveel last van heeft!

Groetjes!
 
Tja borstvoeding met tandjes heb ik dus niet bewust meegemaakt. Met haar boventanden geen probleem, ik had niet eens door dat ze al boventanden had.
Toen haar ondertanden doorkwamen weigerde ze op ook maar iets te happen: borst, speen, tutter, tuitbeker: niets!
Na een week kolven heb ik het besluit genomen dat dit blijkaar het einde van de borstvoeding was. Duidelijk haar keuze niet de mijne.
Ik heb er ondertussen wel vrede mee.
Ondertanden zouden op zich geen probleem hoeven te vormen met borstvoeding, daar valt de tong toch overheen.

Als hij 'smorgens opeens 2 uur slaapt dan gaat hij dat op andere tijdstippen misschien ook wel doen binnenkort. Dat zou mooi zijn.
Ik denk dat je er niet druk om maken de beste oplossing is. Je kan er toch niet veel aan doen, dus: go with the flow.
Er komt vanzelf wel wat meer tijd tussen.

Ach de eerste prikken. Hier leverde dat in elk geval 1 dag koorts op.
Succes vandaag!
 
Gelukkig besloot ze wel pas bij 11maanden te stoppen met uit de borst drinken. Mijn zus had het met de 2e al bij een half jaar, haar zoontje besloot ook ineens dat het klaar was, dat vond ze ook heel erg!

Het 2 uur slapen 's morgens is sinds gisteren weer over hahaha! Hij heeft gisteren middag zijn prikjes gehad, heel hard gehuild en idd vannacht koorst gehad. Hij heeft vannacht wel erg goed geslapen, maar dat zal ook van de prikjes zijn geweest. Ik legde bij het CB voor dat hij nog steeds om de 2 uur komt om te drinken en ik dat best pittig vind, met de vraag of ze daar misschien iets op wisten. Begonnen ze gelijk over de fles!!! Belachelijk zeg, net of dat de oplossing is!
Heb nu wel besloten om de lactatiekundige volgende week te bellen. Onze kleine man geeft heel veel over en volgens het cb komt dat doordat hij alleen de voormelk drinkt en niet de achtermelk en daarom ook zo vaak komt om te drinken! Dus een consult kan misschien wel wonderen verrichten!

Jullie nog leuke plannen met koninginnendag? Onze kleine man is er echt nog iets te klein voor, dus wij houden het gewoon bij een lekkere wandeling, als het weer een beetje mee gaat werken!

Groetjes!
 
Deedee,

Even een kort vraagje, of eigenlijk je mening hierover. Ik ben erachter dat mijn zoontje na 1slaapcyclus overdags wakker wordt, nou heb ik alles opgezocht en gelezen over het slapen bij baby's en er stond dat je ze kan leren wat langer te slapen door als ze wakker worden na een uurtje even een speentje te geven en een aai over hun bol. Dit geprobeert bij mijn zoontje en dan slaapt hij nog een uurtje (met een heel klein beetje commentaar) verder. Nu weet ik als hij echt honger heeft of uitgeslapen is dat hij het echt wel laat merken en geen speentje accepteerd, dus heb ik het idee dat het goed is om hem nog te helpen een uurtje verder te slapen.
Hierdoor komen we ook ineens op het voeden om de 3uur uit, wat nu toch ook wel een keertje mag komen! En na 2 uur heeft hij ook echt nog geen honger.

Wat vind jij hiervan?

Groetjes!
 
Terug
Bovenaan