borstvoeding of flesvoeding

Ik ben het helemaal met Jelte eens!
Het lijkt wel alsof er  hier (en helaas in sommige andere discussies ook) één grote onderlinge strijd heerst van wie is een betere moeder. En in dit geval zijn dat vooral  de "fanatieke" bv moeders (ik zeg met nadruk de fanatieke omdat er gelukkig ook genoeg redelijke bv moeders zijn). En als die "fanatieken" het niet eens zijn met wat ik zeg, waarom reageren jullie dan zo heftig om de moeders die de voorkeur aan de fles geven of nog erger zelfs, op de vrouwen die het wel hebben geprobeerd... Doe lekker waar je jezelf goed bij voelt en wat jij het beste vind voor je kindje, dan doen de rest van de moeders dat ook!
Maar goed, ik was eigenlijk helemaal niet van plan om me in deze discussie te mengen (ik kon het weer eens niet laten) maar ik wilde vooral zeggen.
Jelte: AMEN!!!!

Groetjes Nicole

Hey Daantje, toevallig worden onze berichtjes ong. gelijk geplaatst. Maar je richt jouw berichtje aan de verkeerde, Lin 747 had commentaal betreffende "jouw schuldgevoel". Titiana reageerde meer op het commentaal dat Lin 747 op jouw berichtje gaf, die staat dus zeg maar meer aan jouw kant...
Het begint allemaal een beetje verwarrend te worden hier hè, hahaha!

Liefs Nicole

Sorry Titiana,
Het is ook allemaal wat met die meningen van iedereen. Echt typisch Nederlands he?
We hebben overal een fanatieke mening over en willen deze koste wat kost aan anderen opdringen zoals je hierboven allemaal leest.
Ik reageerde inderdaad op de mening van Lin 747.

Groetjes!
Danielle

Ik heb het begin van deze topic nog eens doorgelezen, en weet je wat me opvalt, de eerste berichten waren vrouwen die allemaal pro-fv zijn. Niets aan de hand dus.

Maar opeens komt daar feather die aangeeft niet te begrijpen waarom iemand bij voorbaat kiest voor fv. Ze veroordeelt niemand, maar Claudia geeft dan aan dat ze niet mag veroordelen. Wat  Feather in mijn ogen dan ook helemaal niet deed.

Pas daarna zijn de pro-bv moeders heftiger geworden, juist doordat de fv-moeders de prob-bv moeders aanvallen Want bluikbaar mag je niet meer aangeven dat je voor borstvoeding bent, want dan veroodeel je FV moeders.

Miep

Ik denk iedereen haar mening mag geven,
maar dat het meer gaat om de manier waarop.

Liefs,
Mandy

Sorry hoor Miep,
We kunnen wel even de verwijten die over en weer gemaakt worden naast elkaar zetten. Volgens mij wordt de FANATIEKE bv-moeders alleen verweten dat ze snel oordelen en veroordelen. De fv-moeders aan de andere kant krijgen het predikaat slechte moeder vol schuldgevoelens die hun kind willens en wetens het beste onthouden, die niet zoveel van hun kind zouden houden, die wat flauw met pijntjes zouden zijn, die belachelijke redenen zouden hebben geen bv te geven, die pas veel later een band met hun kindje ontwikkelen, die hun kind risico laten lopen op een leven vol ziekte. Er waren nog wel meer verwijten, maar om alle berichten weer door te lezen, dat duurt te lang. Ik snap echt wel dat mensen overtuigde bv zijn, maar waarom die verwijten??? Is dat nodig?
Ooh, trouwens nog even om wat olie op het toch al hete vuur te gooien. In de bijlage van een landelijke krant stond laatst dat bv in Zweden onderzocht was en alle gifstoffen bevatte die een persoon in zijn leven opslaat, bijv. kwik. Deze werden direct aan de baby overgedragen.
Ach, zo brengt elk wetenschappelijk onderzoek weer iets nieuws. Laat ieder lekker op z'n eigen gevoel afgaan zonder daarbij nagewezen te worden!!
Ivy
Ps: blijft interessante discussie!

Hoi dames,

tjonge jonge wat een reactie's zeg jullie kunnen er wat van. Ik weet alleen dat ik ondanks ik bij mijn eerste niets anders dan ellende heb gehad met de bv en het toch nog 8 weken heb vol gehouden ondanks 3 borstontstekingen, het gewoon nu deze keer weer ga proberen.

Ik weet ook ondanks dat mijn schoonzusje bij de eerste zo graag bv wilde geven, maar waar het gewoon niet lukte, kindje wilde niet happen ondanks verwoede pogingen van een bv consulente en de kraamverzorgster ( dus ondanks van een reactie hierzo ergens dat het hoe dan ook moet lukken als je maar wilt is echt niet waar).

Ik weet ook dat mijn vriendin helemaal geen bv wil geven en die lekker met het flesje in de weer is en het kindje groeit als kool ,is vrolijk,  heeft geen last van eczeem of andere kwaaltjes.  

Ik weet van alle situatie's  iets en in alle situaties is het nog goedgekomen met alle kindjes en moeders.  Ik maak me niet zo druk om ander mans ideeen hoor, moet eerst maar eens zien of het bij me zelf goed gaat. Je kunt niet plannen van ik ga  dit doen of dat doen. Het enigste wat je kunt doen is plannen of je flesvoeding gaat geven ja of nee, want  flesvoeding is er namelijk altijd dat kun je plannen of je dat gaat geven ja of nee. Met bv is dat  soms nog  al eens te bezien, het is een feit dat iedere moeder is spe het heeft, maar blijf je het ook houden dat is de vraag.

Ik vind dat iedereen het voor zich moet weten, niemand mishandeld zijn kind er mee als je kindje maar te  eten krijgt dat is toch het belangrijkste, liefde genegenheid en gezelligheid is wat je kindje nodig  heeft een niet gestreste moeder. Dus aan alle moeders flesvoedende of borstvoedende geniet van jullie hopelijk gezonde kindjes en laat ze lekker groeien op de bv of de fv.

dikke knuffel aan iedereen en nu niet meer boos zijn op elkaar het is bijna kerst hahaha

groetjes Leonie  

O ja eigenlijk hoort hier helemaal geen discussie te staan over bv of fv maar gewoon een antwoord op een vraag die over medicijnen gaat. Eh en ja die zijn er wel voor bv te laten stoppen, maar de meeste artsen zeggen dat de bv vanzelf stopt als je het niet gaat geven dus meestal krijg je de medicijnen niet.

gr en succes met je zwangerschap

van Leonie

Terug
Bovenaan