borstvoeding of flesvoeding

Hallo Linde,

stress kan ook betekenen dat hierdoor je borstvoeding terugloopt. Dit heb ik zelf nl gehad. Er kwam geen druppeltje voeding meer uit. Wat doe je dan, je kind honger laten lijden, nee toch? Ik ben toen voor het eerst een flesje gaan geven en dan loopt de borstvoeding steeds meer terug. Ik heb het geprobeerd, maar het is niet gelukt.
Ik vindt het niet eerlijk om zo in de aanval te gaan tegen andere moeders terwijl je niet eens weet wat we bedoelen.

Hoi Linde (leuke naam trouwens),

Ook ik wil hier graag even op reageren. Ik ben in oktober bevallen van ons tweede kindje en ben (net als bij onze 1e) begonnen met het geven van borstvoeding. Na drie dagen zag ik het niet meer zitten. Ik werd zo'n gestresste moeder. Iedere keer dat ons kindje wakker werd baalde ik gigantisch...ik moest weer.... En waardoor? Ik weet het echt niet. Absoluut geen goede reden zal door sommigen wel gezegd worden, maar ik heb toen de knoop doorgehakt en ben met veel tranen gestopt met het geven van bv. Natuurlijk is het jammer, maar ik geef liever fv dan dat mijn kind me   tegen gaat staan, dat is veel erger. Vanaf de dag dat ik stopte ben ik veel meer gaan genieten van onze lieve meid...!
Dus een gestresste moeder is volgens mij echt wel genoeg reden om te stoppen met bv. En in mijn geval was het juist goed voor de band tussen mij en mijn kind.Ik ben nog steeds blij en dankbaar dat ik deze keus heb kunnen maken!

Groetjes Maartje

Maartje/Mapsje,

maar dat is ook precies wat we allemaal bedoelen. Je hebt het wel geprobeerd en het is helaas niet gelukt. Je hebt in ieder geval de natuur (wat het is gewoon heel natuurlijk) een kans gegeven en niet bij voorbaat geroepen dat het je toch niet zou lukken of dat je borsten erotisch bedoeld zijn voor je man.

Geniet lekker van je kleintje.

Miep

hallo,

Jeetje, ik had deze discussie niet gevolgd maar vind 'm wel erg heftig en soms zelfs beledigend. Ik ben zwanger van mijn eerste en ben erg aan het twijfelen wat te doen. De redenen die ik daar voor heb zal ik maar voor mij houden omdat ik geen zin heb mij te moeten verdedigen. Het is voor het eerst dat ik mij heb gevoegd bij een forum omdat het mij leuk en leerzaam leek. Alles is voor mij nieuw (zwanger zijn) en ik moet nog heel veel leren. Ik vind het ontzettend jammer dat er mensen tussen zitten die beledigend en kwetsend zijn. Als je er iets langer voor gaat zitten kun je misschien je mening ook wat vriendelijker formuleren. Trouwens verder vind ik het forum leuk en leerzaam en vind het heerlijk om steun te krijgen en te kunnen geven door ervaringen uit te wisselen.

Groeten pinklady

Hoi pinklady,

Er gaan hier heel wat hormonen over  het net. Ik ben zelf pro-borst maar dat is een keuze die je zelf moet maken. Aan informatie zal het je niet ontbreken om daar een afweging in te maken. Het is en blijft jouw keuze, ondanks dat het mij een moeilijke keuze lijkt als je twijfelt. Succes.

Heeft iemand hier er ooit aan gedacht hoe het is om te lezen dat FV zo slecht is voor je kindje als je geen BV kunt geven omdat je bijvoorbeeld borstkanker hebt gehad? Denk daar maar eens over na.....

Hoi Cato,

Jou reactie maakt heel goed duidelijk hoe belangrijk het is om niet meteen te gaan veroordelen wanneer mensen voor fv gaan. In dit geval is er helemaal geen keuze.

Pinklady

Beste Cato,

Natuurlijk moet je er niet aan denken dat je getroffen wordt door iets vreselijks als kanker, maar daar gaat het in deze heftige discussie niet om!
De bv-moeders willen graag de nadruk leggen op de aanstaande moeders die
een keuze hebben, en niet wanneer zij een verschrikkelijke medische geschiedenis hebben die het geven van borstvoeding onmogelijk maakt.
Dus wanneer je je eerste kindje krijgt, vinden de bv-moeders het vanzelfsprekend en natuurlijk om het te proberen, voordat je zegt dat het niet bij je past.
Ik hoop dat dit duidelijk is,
ik vind namelijk dat er een groot verschil is tussen kunnen en willen...

groetjes Linda

Terug
Bovenaan