borstvoeding of flesvoeding

Ik heb geen verstand van bv en weet niet of het kan/mag...maar misschien een idee om de laatste voeding kunstvoeding te geven?? Hier gaat ze misschien op doorslapen zodat jij wat meer rust kan pakken. Ook kan je man deze dan geven zodat jij vroeg naar bed kan. Zo kan je er overdag ook weer wat beter tegen. En natuurlijk horen gebroken nachten en moe zijn erbij, maar je moet het jezelf zo makkelijk mogelijk maken die eerste tijd.

En ook ik vang hem maar even op...Hier iemand bij wie bv bij de eerste niet gelukt is en nu bij de 2e direct fv ben gaan geven. Een nichtje van mn man had ook overduidelijk te weinig voedingsstoffen in haar bv. Ze is overgestapt naar fv en de kleine is van een huilbaby naar een lieve lachbaby overgegaan. Persoonlijk ben ik van mening dat er tegenwoordig te veel nadruk word gelet op bv. Net alsof je het niet goed doet als je fv geeft!! Als moeder kies je voor het beste voor je kind én jezelf. Bij mij is dat fv en ik sta volledig achter mijn keus om niet aan bv te beginnen. Heb nog geen seconde spijt gehad. Respect voor de dames bij wie het lukt, maar het is niet aan mij besteed. Ik vind het dus jammer dat er zoveel druk op bv staat. Maar dat is mijn mening!

Liefs ciomama

Mijn gevoel is heel dubbel op dit moment en daarom denk ik dat ik ga kiezen voor een middenweg voorlopig. In iedergeval de voeding van 19.00 naar kv. Dan kan Sander die geven en krijg ik iets meer ademruimte.
Ik denk ook niet dat kv slecht is maar wel dat bv beter is en daarom wil ik het niet gelijk helemaal opgeven. Ik wil alleen wat meer energie, daar wordt Aniek ook gelukkiger van. Ik vraag me soms af wat ik op een dag doe, op mijn reet zitten... Zo wil ik mijn dagen niet slijten. En als ik iets onderneem ben ik daarna gewoon kapot. Ik ben altijd vrij dun geweest en ben nu in een week tijd een halve kilo afgevallen en ik eet als een bouwvakker. Dat baart me ook wel zorgen, dat kan voor nu nog wel, zit nu rond mijn startgewicht, maar ik wil niet broodmager worden.
Ik heb vanavond gekolft en mijn melk is heel licht en waterig. Ik heb vaker gehoord dat dat niets zegt, maar mijn melk was eerder romig en gelig. De hoeveelheden zijn er wel, ik heb veel melk, maar ik denk dat er niet genoeg voeding in zit voor Aniek. Ze lijk op dit moment gewoon niet altijd verzadigd. Dan schreeuwt ze alles bij elkaar en het enige wat helpt is aanleggen. En dan ben je er een hele dag druk mee als ze om de 2-3 uur komt. Dat kost haar ook te veel energie om zoveel moeite te moeten doen om haar buikje vol te krijgen.
Ik deel Lieloes gevoel ook heel erg! Sander moet niet aan mijn borsten komen.. Ik vind ze iets praktisch nu en niet iets sexy's. Ik mis mijn lichaam ook, ben al weken aan het klungelen met anticonceptie en bloeden en dat lijkt ook niet beter te worden. Ook heb ik het idee dat ik meer bloed na de voeding soms, alsof dat het stimuleerd..
Ik vind het een hele moeilijke keuze maar ik wil Aniek niet zo horen schreeuwen en gillen en ik ben bang dat dat door mijn melk komt. Daarom wil ik alles proberen om haar gelukkig te maken en ik denk toch dat ik dan een goede set doe door eens te proberen hoe ze het doet als ze er 1 kv bij krijgt op de dag.

Ik ben ook helemaal voor borstvoeding maar begrijp zo goed jou verhaal meid!
borstvoeding vergt idd veel van je,maar is ook heel mooi om te geven,ik zat ook al te twijfelen of ik genoeg voeding had omdat ie de laatste tijd om de 2 uur kwam maar heb denk gewoon een hongerlapje want er zit nog steeds room op mn melk en hij groeid als kool...denk dat je zo een hele goede keuze gaat maken voor jezelf
je moet vooral ook naar je lichaam luisteren en zeker als je zo afval en al niet dik ben is het verstandig om af en toe ook eens een fles te geven
bij mn dochter(10 mnd gevoed)was ik ook op en doodmoe en 5 kg te licht,na stoppen weer steeds fiiter....over een weekje of 8 ga ik weer werken en heb besloten dit keer niet te gaan kolven...zie het gewoon niet zitten ondanks ik zo voor bv ben
dus dat word straks ook een combi van borst/fles

maar goed nu met warme weer drinken ze natuurlijk ook meer he!niet vergeten
ik vind je keuze heel goed,als je helemaal stopt krijg je denk spijt want is idd heel mooi en speciaal je kindje zo te zien groeien op jou melk

liefs jootje

Jeetje jongens weer zoon gezeur over borst en fles en wel of niet goed,fijn, beter, het beste.......
Iedereen mag het zelf weten.
EN ER IS EEN SPECIAAL BORSTVOEDINGSFORUM LIJKT ME HANDIGER VOOR DIT SOORT VRAGEN.

Nou zeg wat is dat nou weer voor reactie..jeetje begin een beetje te koken als ik dat lees.. Kom op zeg...

Waarom mag je dat je hier niet schrijven... Gezeur? jouw reactie is gezeur...

We zijn hier voor elkaar.. Steun, vragen stellen elkaar helpen.. Dus ook met dit soort twijfels...

Intussen hebben we met elkaar zo'n band opgebouwd dat we hierover mogen praten.. Wat is nou fijner dan lotgenoten hebben als je even in twijfel bent?

Reageer dan gewoon niet als je niets beter te melden hebt..... Hier help je iig niemand mee...

Bedankt voor je korte inzicht...

Hoi luister naar je gevoel. Doe de laatste kunst en je man kan die geven. Scheelt tijd en energie. Is die van 19 uur de laatste fles? Dan zou ik proberen die wat later te doen.
Mbt kolven, ben ik experr in tenaanzien ik alles kolf. Als het erg waterig ziet en niet romig, dan kolf je alleen de voormelk, daar achter zit het vette deel. Ik masseer dat eruit bijna. Eerst leeg kolven, komt er bijna niks meer, dan masseren tijdens het kolven, dan zie je de vette echt witte melk komen. Heb je dat niet zou hetkunnen zijn dat je melk niet voldoende vet bevat, dus ook weinig verzadeging. Op zwangerschapspagina.nl heb je een forum met een lactatiekundige. Leg daar je twijfel neer.

Succes

Ik heb nooit de vraag gesteld of bv of fv beter is. Ik twijfel en daarom wil ik graag advies en tips van jullie, waar ik al heel veel mee gedeeld heb en dus niet van een of ander vreemd forum waar ik nog nooit geweest ben.

Om 19.00 is niet de laatste voeding. mijn idee was om die en op den duur die van ongeveer 11.00 als fv te doen. Dan kan ik 3 van de 5 voedingen nog bv geven en zit er tussen elke bv toch ongeveer evenveel tijd waardoor ik niet zo vaak hoef te kolven. Ik hoop dat alle voedingstoffen zich dan over 3 voedingen verspreiden en niet zo als nu over 5/6/7 en soms 8 voedingen.

@ Yvonne, het weekend moest ik 1,5 dag kolven. Daarbij heb ik ook mijn borsten gemasseerd omdat ik ze goed leeg wou hebben en de melk was nog steeds alleen maar dun en waterig...

Ik ga straks het cb toch even bellen om te vragen hoeveel cc ik Aniek aan mag bieden en dan ga ik gewoon een beetje experimenteren. Als ze na de kv flessen veel tevredener is en er langer tussen kan laten lijkt het mij logisch dat ik niet voldoende heb voor haar.

Als het heel waterig is, ben ik bang dat het niet helemaal goed is. Kijk het idd even aan hoe het gaat met de kv.
Je hebt bij voeding op de site een schema staan wat je kindje mag bij een bepaald gewicht. Klopt aardig bij het cb.

Succes ben benieuwd hoe het gaat.

X

Terug
Bovenaan