Dat is dus nou precies die hardnekkige fabel dat als je BV waterig is dat het dan niet goed is.. Je BV veranders continue van samenstelling naar behoefte van je kindje. Met deze warme dagen betekend dat meer vocht en minder geconcentreerde voeding. Elke voeding is weer anders, dus zelfs per voeding kan de samenstelling anders zijn. Logisch toch ook?
Voor een vol tevreden kindje kan je het beste gewoon de klok loslaten en volledig voeden op verzoek en samenslapen. Dan hoef je er 's nachts ook niet uit, maar kun je direct je baby pakken en aanleggen. Scheelt aanzienlijk in je slaaptekorten, want nu ik het zo doe voel ik me fitter dan toen ik het op de klok/eigen kamer-verhaal deed bij mijn oudste.
Ik wordt gewoon verdrietig van die hardnekkige fabels dat BV op kan zijn/te weinig voeding kan bevatten. Dat gebeurd maar bij 0.01% van de mensen dat het idd te weinig is (en dan heeft het vaak te maken met hormonale problemen/borstverkleining in het verleden etc). De meeste mensen die nu stoppen, stoppen omdat ze zo'n vreselijk slechte begeleiding krijgen/hebben gehad. En dan hoor je; ik had zo graag nog willen voeden, maar jammer genoeg wou het niet meer..
Ik had mijn vorige bericht misschien anders moeten formuleren en niet zo fel uit de mocht moeten komen, sorry daarvoor.
Doe wat jezelf goeddunkt TS, daar voel je je uiteindelijk het beste bij. Maar als je twijfelt bel dan alsjeblieft een vrijwilliger van de LLL/VBN, die dames zijn er altijd voor je(gratis) en spreken vanuit ervaring en opleiding.
O, en over die laatste knuppel;
Als we nou eens aannamen dat BV de norm is he (wat het ook is eigenlijk, je lijf en baby doen precies wat de bedoeling is) en KV dus slechter. Daarmee wil ik absoluut geen KV mama's aanvallen, want idd ook jullie kindjes zijn gezond en groeien goed. Maar laten we dat eens aannemen; Zou de tendens van BV is beter maar goed is ook goed genoeg dan veranderen? Zomaar een vraag hoor, een gemeende vraag.