Borstvoeding (of toch liever de fles) ?

Hoi allemaal,

Wie gaat er borstvoeding geven en wie hanteert liever de fles ? Wat zijn jullie ervaringen met borst- en flesvoeding (als dit niet je eerste is tenminste) ? En waarom de keus voor de borst of juist voor de fles ?
Haha, wat een vragen, hè, maar ik wil hierover weleens van gedachten met iedereen wisselen. Ik wil zelf borstvoeding geven, eigenlijk hoofdzakelijk vanwege het gemak en natuurlijk ook wel omdat het goed is. Hoewel flesvoeding volgens mij tegenwoordig niet meer echt onder doet. Bij mijn eerste ben ik ook enthousiast begonnen met borstvoeding, maar dat werd al gauw een obsessie omdat ik geen idee had wat hij nou binnen kreeg, hij vroeg steeds meer en steeds vaker. Dus voor mij was de vraag: heb ik niet genoeg melk of is het gewoon een vreetzak ? Dat maakte me erg onzeker en toen ben ik er na 4 weken mee gestopt. Toch wil ik het nu weer gaan proberen, hopelijk met meer succes.

Groetjes
Bibi

Hoi Bibi,

bij Dylano heb ik de 1e 2mnd BV gegeven. Maar bij mij is het niet zo gegaan als het hoorde. Dylano kreeg mijn tepel al niet te pakken. Dus met tepelhoedjes geprobeerd, maar ook dat werktte niet. Dus hebben we besloten om te kolven. Dit ging eerst echt super! Vooral sochtends. Dan had ik gwn 2 voedingen bij elkaar!! En dan moest ik nog een aantal x kolven.
Maar al snel begon de BV erg terug te lopen, en kreeg ik vervolgens erge last van stuwing, en daarna een borstontsteking. Ben daarvoor naar de HA gegaan, en heb er wat voor gehad.
Toen hebben we besloten om af te gaan bouwen... Het kolven wordt een sleur, en al helemaal als er zowat nix meer uitkomt.
Ik vond het heel erg jammer dat het zo is gegaan. Maar ik heb het geprobeerd, maar in overleg met het CB dus af gaan bouwen.
Met dit kindje gaan we gelijk FV geven. Ik wil dat geprobeer niet meer, want voor mij was het echt een gedoe, en wel frustrerend dat het bij mij niet luktte!
En de FV van nu is zeker weten goed! Die moet aan alle eisen en wetten voldoen, vooral hier in NL wordt daar goed op gecontroleerd.
Maar het kan nooit BV vervangen... Dat blijft het beste voor je kindje!

Als ik mijn mening mag geven? Probeer het iig! Het schijnt een heel fijn gevoel te zijn dat je kindje zo lief bij de drinkt. Het gevoel van samenzijn bedoel ik dan.

Succes met je keuze!

Liefs Debby.

Hoi Bibi,

Ik heb geen ervaring hier mee.
Dit is mijn eerste kindje.

Ik wil de eerste 2 maanden borstvoeding gaan geven en dan afbouwen in de 3de maand.
Ik blijf namelijk 4 dagen in de week werken.
En hoewel ik weet dat de werkgever er de ruimte voor moet geven wil ik niet op het werk gaan kolven.

Groetjes
Anita

Wij gaan proberen borstvoeding te geven.
Het lijkt mij heel speciaal om te doen, en er zitten toch veel voordelen aan.
Zeker omdat bij mij in de familie astma voorkomt.
Om me goed voor te bereiden heb ik me voor een cursus borstvoeding geven in geschreven. Je hoort toch vaak dat het niet wil of over opdringerige kraamzorg die blijft pushen terwijl het niet gaat tot onstekingen aan toe. Ik hoop op de cursus genoeg kennis op te doen om in ieder geval te weten wat normaal is en met zelfvertrouwen er aan te beginnen.

Oja, ik ga na mijn verlof weer werken, dus wil als de borstvoeding goed gaat,
zo snel mogelijk af wisselen met afkolven zodat het kindje aan beide went en we niet tegen problemen aan lopen op het moment dat ik ga werken.
Daarnaast kan mijn vriend dan ook voediing geven (de late voeding of zondagochtend )

Ik ga ook weer beginnen met de borst, kijken hoe het gaat. Ik twijfel alleen voor de laatste avondvoeding. Ik heb namelijk gemerkt dat mijn eerste beter en langer sliep op een fles. Dus misschien dat ik die laatste avondvoeding van een uur of 12 de fles doe.
Nachtrust is tenslotte ook wat waard.

Ik krijg er 2 dus ik wil de fles doen.
Maarrrr nu zei de verloskundige dat je ook kunt combineren met kolven. Eerst de één aan de borst de ander de fles. Maar ik twijfel hoor...volgens mij ben je dan alleen maar bezig met melk te produceren  Campinafabriek aan huis hahaha.
Vind het ook wel behoorlijk makkelijk en leuk  als manlief of een ander familielid ook een flesje kan geven.
Ik kan er nog even over nadenken!!!

doeiii

hahaha suus, campinafabriek lol.

Ik wil ook bv gaan geven. Het lijkt me ook gewoon echt iets heel bijzonders. Na mijn verlof ga ik wel weer werken, maar goed, dan zie ik wel weer. Ik wil niet op zaken vooruitlopen. Ik heb nu een paar vriendinnen die ook begonnen met bv. De een doet het nu nog en het bevalt goed, een ander had niet genoeg voeding in de melk en weer een ander had teveel last van tepelkloven en pijn dat ze moest stoppen. Dus...zegt zo nog niks.

Terug
Bovenaan