Borstvoeding (of toch liever de fles) ?

quote: Suuske1976 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('27-07-2008 13:41:48'));

Blijven je borsten mooi na borstvoeding?   Of theezakjes?(aangezien die van mij al niet zo groot zijn...)

De uitkomsten van een onderzoek die in het volgende artikel worden gepubliceerd, zullen je waarschijnlijk wel  gerust kunnen stellen : Borstvoeding.com-Borstvoeding geen oorzaak van uitgezakte borsten.

Groetjes van Yvonne

Yvonne bedankt! Mijn vriendin zei ook dat haar borsten na 2 kids nog mooi zijn.
Wel een geruststelling!!
Mijn gevoel zegt wel dat ik het moet gaan doen, ook al zijn het er 2. Vind het heel natuurlijk en je krijgt een betere band met je kindjes. En met kolven kan iemand anders ook helpen. Las al in een tijdschrift dat de melk niet opgaat maar juist meer wordt door veel BV te geven.

Groetjes!

Ik ga ook zeker weer voor borstvoeding, ben me er nu al op aan het verheugen! Bij m'n dochter heb ik 6 weken volledig bv gegeven en toen werd het moeilijk...ze kwam niet genoeg aan volgens het cb en na nog een weekend vol proberen en stress zijn we toen gaan bijvoeden. De bv liep toen al snel terug en dat avontuur was dus sneller afgelopen dan ik gehoopt had.
Achteraf zie ik vanalles wat ik anders had kunnen/willen doen en dat neem ik nu dus mee bij de 2de. Ik wil de kleine bijv. ook zo snel mogelijk na de bevalling de borst geven. Bij de 1ste gebeurde dat pas na het hechten en douchen, toen waren we geloof ik al bijna 2 uur verder. Ik hoop in ieder geval dit keer veel langer te kunnen voeden!
Suuske, mijn tante heeft ook een tweeling en zij gaf gecombineerd bv en fv. Als de een de borst kreeg, kreeg de ander fv en andersom. Mogelijkheden genoeg! ;-)
Groetjes, Edith.

Hoi hoi,

Ik ga flesvoeding geven, daar voel ik me prettiger bij denk ik dan borstvoeding geven.
Ik vind het ook leuk voor papa dat ie dan de fles kan geven.

liefs daantje

quote: Suuske1976 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('27-07-2008 13:41:48'));

En voor de reeds ervaren vrouwen onder ons.......
Blijven je borsten mooi na borstvoeding?   Of theezakjes?(aangezien die van mij al niet zo groot zijn...)

Doeiiiii

Hey Suuske,

Geen zorgen over je borsten na bv hoor. Wel zorgen over je borstvoeding na een zwangerschap haha...je borsten veranderen namelijk door de zwangerschap en niet door de bv. Het is maar gewoon af te wachten hoe het wordt. Wat ik weleens heb gelezen is als je onder de 35 bent je borsten na een zwangerschap weer helemaal gewoon worden als voorheen. Ik duim voor je dat theezakjes uitblijven haha.

Groetjes Peet

Suuske, het is inderdaad zo dat je alleen maar meer melk gaat produceren als er meer vraag is. Dus op gaat het nooit, handig, toch ?!
Ik ga ook maar eens op internet kijken naar LLL of VBN. Ik ben bij mijn eerste zwangerschap wel naar een infoavond geweest in het ziekenhuis maar niet naar LLL of VBN. Ik vond de infoavond in het ziekenhuis vrij sumier en we kregen een filmpje te zien uit de jaren 50 volgens mij, zo oubollig .
Hoe zien de infoavonden van LLL of VBN er zo'n beetje uit ?

Groetjes
Bibi

volgens mij ben ik de enige ziel op deze aarde die eigenlijk de fles wil geven. Ik heb er nog geen idee van om borstvoeding te geven, begin haast te twijfelen aan mijn moederlijke gevoelens, en daar komt nog bij dat flesvoeding best negatief op t  web te voorschijn komt en je eigenlijk schuldig voelt dat je aan fles voeding denkt.
Dan toch maar kolven om de kleine de eerste paar weken de belangrijke stoffen van het moedermelk te laten drinken.
Zijn er nog meer moeders die dit ook ervaren???

Hallo allemaal,
Wat betreft borstvoeding of fles zegt mijn gevoel: FLES!
Kan dat niet echt onderbouwen, is echt meer een gevoel.
Zie mezelf niet echt zitten met mijn kindje aan de borst.

Ook ik blijf na de geboorte werken, in de zorg en dus onregelmatig, en kolven op het werk zie ik niet gebeuren; hoewel de werkgever ruimte en tijd beschikbaar moet stellen:ik weet het, ik weet het.....
En al eerder genoemd: voor de papa is het ook leuk als hij een flesje kan geven, bijv. inderdaad die laatste voeding of zondagochtend!!!

Ook ik stuit, bij deze mening, op verzet in mijn omgeving.
Borstvoeding wordt nu eenmaal gepromoot, zeker bij de verloskundige.
Je moet dan ook erg sterk in je schoenen staan wil je je verzetten tegen de "moedermelkmaffia".
Hoe meer ik echter lees of hoor over borstvoeding, hoe meer ik overtuigd raak van die fles.

Wordt bij ons dus eind december een fles!

Jennifer

Terug
Bovenaan