buikslapen

Hallo,

Mijn dochter van 9 maanden draait zich regelmatig s nachts om op haar buik. Het probleem hierbij is is dat ze zich niet meer kan omdraaien en met haar gezichtje in het matras ligt. Ze is dan zo moe dat ze doorslaapt. Ze kreunt daarbij een beetje en als ik dat hoor dan draai ik haar meteen om.
Ik maak me wel heel veel zorgen want ik ben bang dat ze op een keer geen adem meer krijgt.

Heeft iemand tips hierover? Ik weer gewoon echt niet wat ik moet doen.
Ze gaat binnenkort bij oma en opa logeren en die worden vast niet wakker van haar geluidjes als ze op haar buikje ligt. Ik maak me heel veel zorgen.

Groetjes,
Nous
 
Hoi Nous,

Ik heb geen ervaring met jouw probleem, omdat mijn dochter zich niet zelf om kan draaien, en omdat ze al vanaf haar 3e maand alleen maar op haar buik slaapt.
Maar misschien helpt het om je dochter in een slaapzak te leggen en de onderkant daarvan onder het matras vouwen.
Je maakt het op deze manier moeilijker voor haar om zich om te draaien.

Succes ermee, ik begrijp je gevoel!!

Groetjes,
Marjolein (moeder van Felina 06-04-06)
 
Hallo,

Misschien heb ik een tip voor je?? Geen idee trouwens of het iets voor je is... Maar er schijnen van die kussens te zijn, die voorkomen dat een kindje zich omdraait. Het heet Baby sleep van Delta Diffusion. Kijk eens op http://www.deltadiffusion.com/   Daar staat ook een foto op.

Succes ermee !!!!!!!!
 
De babysleep is afgekeurd en mag niet meer worden gebruikt. Ik had hem geleend van een vriendin van me. Volgens de kraamhulp mag deze niet meer gebruikt worden en was alleen geschikt voor kindjes tot 3 maanden.
Om niet op de buik te rollen hebben wij een opgerolde handdoek voor haar buikje gelegd zodat ze niet om kon rollen.
 
Hallo,

Ik zou me niet zo druk maken, mijn zoontje slaapt als sinds hij 4.5 maand oud is op zijn buik. In het begin vond ik het heel eng, maar het gaat allemaal prima en ik heb er wel vrede mee. Als een kindje het zelf doet, dan is er toch niets aan de hand, waarschijnlijk is ze sterk genoeg om haar hoofdje opzij te kunnen draaien.

Succes,

Groetjes Loekie
 
Als het goed is kan je dochter zich echt wel redden. Ze is al 9 maanden, dan moet ze zich wel om kunnen draaien. Als ze het echt benauwd krijgt doet ze dat wel!
Ook mijn zoontje ging met 4 maanden op zijn buik slapen, en kon zich goed redden. IN ieder geval zijn hoofdje optillen en wegdraaien. En vanaf 5 maanden ging hij op zijn rug terugdraaien.
De babysleep, is onzin dat hij afgekeurd is! Ik heb hem gewoon gebruikt tot 6 maanden, alleen NIET 's nachts. Dan heb je er geen zicht op. Ik heb hem gebruikt om zijn afgeplatte hoofdje aan de zijkant weer recht rond te krijgen! Ging prima! Hij lag overdag er ook mee te slapen hoor!
 
Hoi,

Volgens mij kan je kindje met 9 maanden zelf haar hoofd makkelijk draaien hoor, waarschijnlijk kan ze zichzelf ook prima draaien.
Omdat mijn dochter al vrijsnel op haar buik ging liggen heb ik voor de zekerheid een aerosleep matrasdek gekocht bij de prenatal. Met de bijbehorende hoeslakentjes. Als ze daar met haar neus in ligt kan ze nog ademen.

Groetjes
 
Terug
Bovenaan