buikslapen

Hallo,

Mijn dochter van 9 maanden draait zich regelmatig s nachts om op haar buik. Het probleem hierbij is is dat ze zich niet meer kan omdraaien en met haar gezichtje in het matras ligt. Ze is dan zo moe dat ze doorslaapt. Ze kreunt daarbij een beetje en als ik dat hoor dan draai ik haar meteen om.
Ik maak me wel heel veel zorgen want ik ben bang dat ze op een keer geen adem meer krijgt.

Heeft iemand tips hierover? Ik weer gewoon echt niet wat ik moet doen.
Ze gaat binnenkort bij oma en opa logeren en die worden vast niet wakker van haar geluidjes als ze op haar buikje ligt. Ik maak me heel veel zorgen.

Groetjes,
Nous
 
Hoi Nous,

Ik heb geen ervaring met jouw probleem, omdat mijn dochter zich niet zelf om kan draaien, en omdat ze al vanaf haar 3e maand alleen maar op haar buik slaapt.
Maar misschien helpt het om je dochter in een slaapzak te leggen en de onderkant daarvan onder het matras vouwen.
Je maakt het op deze manier moeilijker voor haar om zich om te draaien.

Succes ermee, ik begrijp je gevoel!!

Groetjes,
Marjolein (moeder van Felina 06-04-06)
 
Hallo,

Misschien heb ik een tip voor je?? Geen idee trouwens of het iets voor je is... Maar er schijnen van die kussens te zijn, die voorkomen dat een kindje zich omdraait. Het heet Baby sleep van Delta Diffusion. Kijk eens op http://www.deltadiffusion.com/   Daar staat ook een foto op.

Succes ermee !!!!!!!!
 
De babysleep is afgekeurd en mag niet meer worden gebruikt. Ik had hem geleend van een vriendin van me. Volgens de kraamhulp mag deze niet meer gebruikt worden en was alleen geschikt voor kindjes tot 3 maanden.
Om niet op de buik te rollen hebben wij een opgerolde handdoek voor haar buikje gelegd zodat ze niet om kon rollen.
 
Hallo,