buikslapen

Mijn zoontje is 7 weken oud...hij kan i.v.m. ademhalingsproblemen niet op zijn rug slapen.
Wij hebben daarom een matrasje gekocht die zijn ademhaling registreert ( als hij op zn buik slaapt ) zodra hij stopt met ademen begint het te piepen. Als het 20 sec. duurt gaat er een keihard alarm af.

Dit is handig voor ieder babybedje.

Op deze website kun je meer info vinden.

Groeten.

www.nannycare.nl
 
Mijn dochtertje is bijna 7 maanden en vanaf de vijfde maand draait ze zich op haar buik, ook in bed. We hebben dat opgelost door een slaapzak te kopen in maat 98/104 ( veel te groot dus) en deze een stuk in te stoppen aan de onderkant. Let wel op dat de opening bij het hoofdje niet te groot is zodat het hoofdje er door kan zakken. Daarbij hebben we een hulpmiddel gekocht (weet de naam niet meer helaas), dat voorkomt dat ze om kan draaien. Het werkt perfect en ze slaapt heerlijk op haar rug. Wij slapen vanaf dat moment ook weer rustig!
 
Hoi Nana,

Je hebt toch niet zo'n riem gekocht waarmee je het kind vast legt aan het matras? Ik denk het niet, omdat ze volgens mij uit de handel zijn genomen. Want het is erg gevaarlijk. Als het kind zich toch omdraait kan het zich klemdraaien tussen de riem.
Bij mijn dochters stopte ik ook de slaapzak met het voeteneind onder het matras. Is altijd goed gegaan, maar ik las hier laatst ook over dat dit eigenlijk wordt afgeraden. Kunnen ze zich ook in verdraaien.
Mijn zoontje draait zich vanaf 4,5 maand op zijn buik. Kon toen nog niet terugdraaien, maar het had geen zin om hem op zijn rug te leggen, want meteen ging hij dan weer naar zijn buik. Ik ben me 1x rot geschrokken. Toen lag hij ook met zijn gezicht in het matras, maar lag gewoon lekker.... Nu is hij 8 maanden en hij slaapt nog altijd op zijn buik. Ik laat het maar zo. Hij is nu groot genoeg lijkt me.
Maar zo'n speciaal lucht doorlatend matras lijkt me ook wel wat. Trouwens, ook opletten met hemeltjes boven het ledikantje. Kunnen kindjes ook het bedje in trekken.
Tja, dat slapen blijft eng.

Voor iedereen: een goede nachtrust!

Marianne

 

Hoi,

Mijn dochtertje is ondertussen 16 maanden en slaapt ook al sinds ze een maand of 7 is op haar buikje.  
Wij hebben een babyfoon aangeschaft die de ademhalingsbewegingen van ons meisje registreert.   Het lijkt heel wat, maar er liggen gewoon twee matjes onder het matras die elke beweging voelen.   Als het matje 20 seconden geen beweging voelt, dan gaat er een alarm af.   Zo ben je altijd op tijd als ze zou stoppen met ademen.   Ons geeft het een heel gerust gevoel en hij is nog nooit afgegaan.   Kindje die zichzelf op hun buik kunnen draaien, hebben meestal ook de kracht om hun hoofdje te draaien zodat ze niet met hun gezicht in het matras liggen. Wij hebben ook het aerosleepmatrasje op haar bed liggen en zijn hier erg tevreden over...   Volgens mij werkt het wel!!
Ik zou alle andere hulpmiddelen niet gebruiken zoals kussentjes in de rug, slaapzak onder het matras stoppen, enz, omdat ze eigenlijk  niet zo veilig zijn.  

Ik zal even de site van de babyfoon erbij zetten: www.angelcare.nl

Groetjes
 
Hey.

Hebben julie wel eens gehoord van de Safe T sleep??
Dan liggen ze in een band van klitteband.
Ze kunnen dan niet draaien, en ook niet op de buik.
Ik gebruik het nu al een tijdje.

Heeft hier iemand anders ook ervaring mee??

Tot nu toe zijn er met de Safe T sleep geen ongelukken bekend.
Stichting wiegendood beaamd dit
Kijk maar eens op www.safetsleep.nl voor meer product info.

Groetjes Sabina Mama van Joëll
 
Tsja, dit probleem ken ik nog maar al te goed. Mijn zoontje draaide zich ook op zijn buik en kon toen nog niet terugdraaien, en dat gaf vervolgens flinke frustratie. Voor ons was dat de reden om een safety sleep te kopen. Dit is een soort tuigje dat je om de matras doet, het kindje zit hierin   vast bij de heupen. Het materiaal is van katoen. We hebben hem best langdurig gebruikt. Bij onze volgende kindjes heb ik hem echter niet meer gebruikt. Mijn tweede sliep alleen maar op haar buik. Zij wilde vanaf dag 2 echt niet op haar rug slapen. En de derde sliep als een roos op zijn rug of zij. Nu vind ik hem echter ook wel eens op zijn buik, maar hij kan zich goed draaien dus ik maak me er maar geen zorgen over.
Trouwens er bestaan ook speciale lakentjes om over de matras te doen die ook ademend zijn, odat je kindje zelf zijn slaaphouding kan aannemen. Ik weet dat ze te koop zijn bij prenatal.
 
hee hallo

mijn zoontje is 6 maanden

en slaapt al enkele weken op de gekste manieren

heel vaak op zijn buik

eerlijk gezegd heb ik me hier helemaal geen zorgen over gemaakt

ik heb er wel vertrouwen in dat hij ook terug draait

terwijl de eerste weken ging regelmatig kijken of die nog leefde
gelukkig is die bezorgheid over

ik denk wanneer z kunnen omrollen zich wel kunnen redden

ik persoonlijk denk ook dat juist enkele methoden erg onveilig zijn
kussens en vastbinden slaapzakjes instoppen

ik zou me niet te veel zorgen maken
zo n babyfoon lijkt me wel een gerusstellende idee
 
Hoi,

Jamie is bijna 7,5 maand en slaapt sinds ong. 1,5 maand ook op zijn buik. (en op alle ander onmogelijke manieren)

Toen hij daar mee begon (op zijn buik slapen) werd hij wel eens wakker en wou dan weer op zijn rug draaien, wat dan niet luktte. Maar dan ging hij huilen, daarom vond ik het ook geen probleem. Meneer meld zich wel als hij het niet prettig vond.
Inmiddels komt hij door het hele bed heen, en draait zich helemaal rond.
Het is altijd weer een verrasing s''morgen!

Mijn zus gebruikte wel altijd een safty- sleep (hmm volgens mij schrijf ik dat niet goed.)

Maar meestal als ze al zo oud zijn is het volgens mij niet meer nodig. (maar ja je gevoel zegt soms iets anders he?)

Groetjes Tinymama (van Jamie 31-10-2006)
 
Terug
Bovenaan