buikslapen

Hallo, mijn dochter is 10 weekjes en slaapt ook het liefst op haar buikje. Ik heb een Aerosleep matras maar mij is ook verteld dat de kans op wiegendood groter is en dan niet omdat ze stikken maar omdat ze in een te diepe slaap terecht komen.
Wie heeft dit ook weleens gehoord?

groeten,
Denise
 
quote: Denise1972 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('02-12-2007 22:38:19'));

Hallo, mijn dochter is 10 weekjes en slaapt ook het liefst op haar buikje. Ik heb een Aerosleep matras maar mij is ook verteld dat de kans op wiegendood groter is en dan niet omdat ze stikken maar omdat ze in een te diepe slaap terecht komen.
Wie heeft dit ook weleens gehoord?

groeten,
Denise



hoi,mijn dochtertje is nu 4,5 week en slaapt ook op haar buikje,ik laat het gewoon zo,ik heb haar nu wel voor even in een wiegje liggen naast mijn bed,zodat als er iets is ik er gelijk bij ben.maar ze is al zo sterk dat ze haar hoofdje al heel goed op kan tillen en ben dus niet zo heel bang voor wiegendood,en vroeger mocht het allemaal wel dus.als je dochtertje dit een fijne ligging vindt zou ik het zo lekker laten en om de zoveel tijd even gaan kijken bij haar.
groetjes jessica en jenna
 
Ik vind dat je vaak onnodig bang wordt gemaakt hoor. Het is vaak een combinatie van buikslapen, roken, te warm, e.d. wat wiegendood schijnt te veroorzaken (maar zeker weten doen ze het niet eens).
Vera slaapt sinds ze 4 weken was al op haar buik omdat ze dat het fijnst vindt en veel rustiger slaapt. De eerste dagen nog wel af en toe gaan kijken, maar al snel had ik er het volste vertrouwen in.
 
hoi hoi,

Onze dochter is nu 8 weken en 3 dagen en slaapt al vanaf 5 weken overdag op haar buik. Ze ligt zo heerlijk en kan gemakkelijk in slaap komen. Op haar rug doet ze niks anders dan rondkijken en met haar armen zwaaien. Op haar buik kan ze dan niet en is ze binnen een half uur vertrokken.
's Nachts ligt ze wel op haar rug, gewoon omdat ik dat voor mijn eigen gemoedsrust veiliger vind.
Ze kan haar hoofdje goed draaien en optillen   dus er is verder geen probleem. Ik heb dit ook niet in overleg gedaan met het CB, want die zeggen toch dat het niet mag. Dan moet je gaan inbakeren. Ik vind het onzin om haar in te bakeren als ze op haar buik wel lekker kan slapen.
Je kindje is nu 9 maanden dus kan het hoofd goed optillen. Ik zou me er niet te druk om maken.
Wij hebben ook een aerosleep op het bedje, op deze manier kunnen de kinderen altijd adem halen.

Groetjes Anne
 
Terug
Bovenaan