buikslapen

Hallo,

Mijn dochtertje is nu 4 maanden en slaapt al meer dan een maand op haar buik omdat ze absoluut niet op haar rug wilde slapen. In het begin vond ik dit een erg eng idee en deden het alleen overdag omdat we haar zo in de gaten konden houden totdat ze ook s nachts niet meer op haar rug wilde slapen.

Toen hebben we een Aerosleep aangeschaft. Dit is een luchtdoorlatend matje wat je op het matrasje kunt doen, wanneer ze dan met hun neusje in het matrasje komen dat ze gewoon door kunnen ademen, heb hier een hele mooie demonstratie van gehad bij de prenatal. Ik ben nu een stuk geruster en onze dochter slaapt heerlijk.

Groetjes Cindy
 
Hoi,

Mijn zus werkt in een winkel met babyspullen en ook wij hebben de aerosleep aangeschaft. Renée is nu pas 3 weken, dus voor ons speelt het nu nog niet echt. Toch hebben we hem wel al op de matras gelegd. Buiten dat het veilig is, is het ook fijn voor de warmte. Het is heel lucht regulerend en heb je dus minder kans op oververhitting.

Groetjes,
Evelien
 
Hai, mijn dochter slaapt ook op haar buik. Ik vond het in het begin wel eng, maar heb inmiddels gemerkt dat ze heel rustig ligt te slapen op haar buik. Ze kan goed haar hoofdje optillen, en kan zich met slaapzak en al wel weer terugdraaien, maar draait dan uiteindelik toch weer naar haar buik. Ik heb het er met het cb over gehad, maar die adviseren ook om je kindje gewoon op haar buik te laten slapen, en dan niets verder in haar bedje te leggen (geen speelgoed, geen opgerolde handdoek).

 
Hallo

Mijn zoontje inmiddels 16 weken is een echte buikslaper. Hij kan dus echt niet op de rug slapen. hij is sterk genoeg om zijn hoofd om te draaien, maar hij slaapt wel op een aparte hoes   hier kan hij op door ademen als hij met zijn hoofd in het matras terecht komt. de hoes en een apart hoeslaken ( hoeft niet perse)   zijn te verkrijgen bij de baby winkels.
De hoes gaat over het matras en daar gaat verder niks over heen het is tevens een molton.
het heet babyprotect van aerosleep.

ik hoop dat dit misschien een oplossing is voor jou.

sterkte

thea moeder van wesley
 
Hallo!!

Eindelijk iemand met hetzelfde probleem als ik!!
Onze zoon Thierry van 8 maanden slaapt sinds kort op zijn buik...met zijn gezicht in de matras!! Niet dat hij zijn hoofdje niet kan draaien hoor..nee meneer vindt het gewoon lekker liggen. En ondertussen slaap ik al een week zwaar beroerd.
Wel hebben we een aerosleep matrasje gekocht zodat hij gewoon kan ademen,maar toch zit het me niet lekker. Op advies van het CB heb ik nu de achterkant van de slaapzak ingestopt en op dit moment ligt Thierry als een roosje op zijn rug te slapen. Maar voor hoe lang?? Als hij zich flink kwaad maakt trekt hij het volgens mij zo los.
maar aan de andere kant...misschien geeft dit hem ook wel een soort rust?? Ik hoop het,we zullen zien.

Ook gaf het CB het advies om het bedje vooral leeg te laten. Dus geen kussentjes, knuffels, beddengoed etc.
En om je kindje beslist niet vast te  leggen met banden, steuntjes etc... dat schijnt toch erg gevaarlijk te zijn.
Verder zei ze me hem dat ik hem om moet draaien als hij slaapt want het schijnt toch wel een risico te zijn ivm het gevaar om teveel uitgeademde lucht weer in te ademen.

Tja...het blijft al met al toch gewoon eng vind ik. Ik hoop dat deze slaaphouding bij hem van korte duur is. Jij ook veel succes met je kleine. Ik weet precies hoe je je voelt!!

Groetjes van Krista
 
Nog even een reactie op mijn vorige stukje:
Ben ik net aan het surfen op het net, lees ik op sommige site's dat de slaapzak in het voeteind stoppen ook weer wordt afgeraden omdat het gevaarlijk zou zijn... Je wordt toch gewoon stapeldol van al die tegenstrijdige tips?? En de tip kwam nog wel van het CB!!! Weet nu niet zo goed wat ik nou mag aanhouden.Slaapzak instoppen mag het nou wel of niet????
 
Hey Mensen,

Ik heb een zoontje van 15 weken en is vanaf dag 3 een buikslaper. Ik moest hem noodgedwongen 'snachts inbakeren en dan op zijn rug leggen. Nou niet aan te raden tegen die drang in te gan van het slapen. Als jou kindje slaapt op zijn buik laat het lekker liggen.
Nog even over de aerosleep. Dit zijn matrassen die niet geheel succesvol uit testen komen. Het landelijk orgaan van CB heeft een onafhankelijk onderzoek uit laten voeren en daar kwam uit dat het niet veiliger is dan andere matrassen. Niet om mensen ongerust te maken, maar zeker iets om rekeing mee te houden. Als je kindje zijn nek kan draaien is er niets aan de hand.

Wij hebben vooral problemen met inslapen. Elke keer als we Semme naar bed brengen moet ik hem eerst in slaap wiegen, erg vermoeiend. Daarbij is hij ook nog eens te zwaar. 64cm en 8400 gram. Weet iemand misschien iets op deze problemen.

Gr Daphne

 
Terug
Bovenaan