buikslapen

Even over de safety sleep, die is idd uit de handel genomen. Maar... ze zijn er alweer op aan het terugkomen vertelde de maueel therapeut van mijn dochter van bijna 7 mnd. We hebben er één mee naar huis gekregen om in de box uit te proberen of ik m voor haar nog kon gebruiken. Nee dus, ze draaide er binnen een paar sec overheen. Maar als je kindje nog niet zo sterk is, mag het dus wel. Zij zegt dat hij binnenkort weer te koop zal zijn.

Groetjes Judith
 
wat grappig om te zien dat zoveel moeders bang zijn dat hun kindje ineens niet meer ademt! Jaimy is bijna 3 maanden en lag gisteren in de draagzak met der hoofdje tussen me borsten.. ineens bewoog ze helemaal niet meer en alles hing slap! Ik ben me Dood geschrokken! Heb dat ding meteen los gemaakt en aan der gesjort! Ze keek me echt zo aan van NOu mamma ik sliep net zo lekker! Elke keer bleef ze zich weer zo met der neus in me drukken.. Ze sliep blijkbaar heel lekker alleen mamma vind t niks! En ook met buikslapen heb ik zoiets van hmm.. Zij slaapt lekkerder en overdag leg ik der ook wel zo in der bedje, maar dan baker ik der savonds gewoon in.. Zelfde effect alleen stukken veiliger! Zie er echt tegenop dat dat straks niet meer kan dat inbakeren.. Ben zo bang dat ze dan niet lekker meer slaapt en wij dus ook niet!

Groetjes
 
quote: Jaimysmamma reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('07-09-2007 15:03:41')); wat grappig om te zien dat zoveel moeders bang zijn dat hun kindje ineens niet meer ademt! Jaimy is bijna 3 maanden en lag gisteren in de draagzak met der hoofdje tussen me borsten.. ineens bewoog ze helemaal niet meer en alles hing slap! Ik ben me Dood geschrokken! Heb dat ding meteen los gemaakt en aan der gesjort! Ze keek me echt zo aan van NOu mamma ik sliep net zo lekker! Elke keer bleef ze zich   we er zo met der neus in me drukken..

Hahahahaha wat grappig!! Mijn dochter doet dat ook en heel af en toe ligt ze dan zo hard haar neus in het gleufje tussen mijn borsten te drukken dat ze vacuüm zuigt en dan in ene keer heel zwaar adem haalt omdat ze toch wat lucht tekort kreeg hahaha Vaak doet ze dit dan ook zwaar geïrriteerd omdat ze gestoord werd terwijl ze net zo lekker warm lag!!!
Verder is mijn dochter 8 weken, en ik baker haar 's nachts nog in waar ze het heel goed op doet, maar overdag leg ik haar ook op haar buik, ze is heel bewegelijk en een echte woelwater maar als ze op haar buik ligt lijkt ze heel goed rust te kunnen vinden en heerlijk te slapen dus ze mag van mij lekker op haar buik slapen, wel merk ik af en toe dat ze haar hoofdje de andere kant op gedraaid heeft, maar ik merk ook dat ze dit al heel goed kan omdat ze al best lang haar hoofd omhoog kan houden en rond kan kijken dus daar maak ik met niet zo druk in!

Groetjes Karmen
mama van Liz
 
Hoi hoi!

Nog even over de safty sleep. Als ik de verhaaltjes lees, worden er volgens mij 2 safty's sleeps door elkaar gehaald. Je heb nl een zij lig kussen. Die heb ik van de fysio gekregen. De therapeut noemde deze ook "safty sleep" maar raade ernstig af om deze in bed te gebruiken. De andere safty sleep is een soort van luier aan een laken met klitteband. Je slaat deze om het matras heen en leg je kind vast met klitteband in "luier". Deze werkt perfect! is te verkrijgen op de site maar ook gewoon bij babyspeciaal zaken. (als je een beetje creatief ben is hij ook goed zelf te maken) Succes!
 
Volgens mij zijn wij en onze kideren gelukkig te prijzen met een neus. drik je neus maar eens in je matras. je zult merken dat het puntje van je neus zich naar beneden beweegt. Of druk je hand maar eens op het puntje van je neus. Nu zal je merken dat je je neus niet af kunt sluiten met je hand op deze manier, dus zal het matras dat ook niet doen. Dus stikken is er eigelijk niet bij. Dankzij devorm van onze neus. De markt heeft goed in gespeeld op onze angst.
 
Hoi,

Ik lees (en heb ook al vaker gehoord) dat een band om de matras niet mag. Maar kan iemand mij uitleggen waarom? Wat kan er dan precies misgaan? Hoe kan het kindje zich vastdraaien als die band heel strak om de matras zit?

Mijn dochter is nu 9 maanden en laat zich echt niet meer tegenhouden door de slaapzak onderaan in te stoppen. En los vind ik toch best wel eng. De dochter van een vriendin van mij is nu 6 jaar en heeft destijds wel met een band vastgelegen (toen 'mocht' dat nog...).  
Mijn vriendin  ziet het probleem al helemaal niet, geeft aan dat ze geen kant op kan als je haar goed strak legt.

Zucht... De zorgen van een jonge moeder... Wie kan mij meer vertellen?

grt. Sasha
 
Hoi!

Mag ik je vragen waarom je los in bed met 9 maanden eng vind???
Ik heb mijn dochter nooit vast gelegd, puur met het idee dat ik dat ook niet lekker zou vinden. Ze vinden vazelf dan hun "draai" om zelf in een lekkere positie te gaan slapen.
Op deze leeftijd op de buik is echt niet erg hoor... ze zijn écht sterk genoeg!
Misschien scheelt het dat ik zelf ook een buikslaper ben.
Ze zullen wel een gegronde reden hebben waarom het niet meer mag (vast liggen)

Nu weet ik alleen niet of ik jou vraag hiermee beantwoord heb

Groetjes Debby
 
De safe-T-sleep is niet uit de handel genomen, evenmin als de constructie om je kindje op de zij te laten liggen.
Wel is de band die je door de slaapzak doet, om zo je kindje vast te leggen, uit de handel genomen.
De safe-t-sleep kan je gewoon veilig gebruiken tot een vrij hoge leeftijd en is idd te koop bij de betere babyzaken.
De constructie voor het zijslapen is, volgens mij, alleen voor de jongere babies, om een voorkeurshouding te voorkomen.

Ik heb bij de oudste ook de safe-t-sleep gebruikt, tot ze ruim een jaar was. Zij draaide vanaf een paar weken steeds zo, dat ze met haar hoofd onder het lakentje/dekentje kwam, dat vond ik geen prettig idee. Daarnaast wordt het ook wel een milde vorm van inbakeren genoemd en was zij idd veel rustiger.
De jongste heeft een spreidbroek gehad en kon dus niet zo bewegen. Toen ze dat wel begon te doen, was ze oud genoeg om haar hoofdje goed op te kunnen tillen. Nu, met 10 maanden, ligt ze op de vreemdste manier in bed, maar bij haar gebruik ik dan alleen een slaapzak.
Ik weet dat ze zeggen dat het geen kwaad kan als ze onder het lakentje komen. Maar ik ken een geval waarbij de baby heel het lakentje in haar neusje had gezogen en de moeder er net op tijd bij was. Dat wil ik voorkomen.
Sil
 
Terug
Bovenaan