De safe-T-sleep is niet uit de handel genomen, evenmin als de constructie om je kindje op de zij te laten liggen.
Wel is de band die je door de slaapzak doet, om zo je kindje vast te leggen, uit de handel genomen.
De safe-t-sleep kan je gewoon veilig gebruiken tot een vrij hoge leeftijd en is idd te koop bij de betere babyzaken.
De constructie voor het zijslapen is, volgens mij, alleen voor de jongere babies, om een voorkeurshouding te voorkomen.
Ik heb bij de oudste ook de safe-t-sleep gebruikt, tot ze ruim een jaar was. Zij draaide vanaf een paar weken steeds zo, dat ze met haar hoofd onder het lakentje/dekentje kwam, dat vond ik geen prettig idee. Daarnaast wordt het ook wel een milde vorm van inbakeren genoemd en was zij idd veel rustiger.
De jongste heeft een spreidbroek gehad en kon dus niet zo bewegen. Toen ze dat wel begon te doen, was ze oud genoeg om haar hoofdje goed op te kunnen tillen. Nu, met 10 maanden, ligt ze op de vreemdste manier in bed, maar bij haar gebruik ik dan alleen een slaapzak.
Ik weet dat ze zeggen dat het geen kwaad kan als ze onder het lakentje komen. Maar ik ken een geval waarbij de baby heel het lakentje in haar neusje had gezogen en de moeder er net op tijd bij was. Dat wil ik voorkomen.
Sil