ClomidTopic

Mainecoon. Spannend! een ei groeit ongeveer 2mm per dag dus ik schat dat hij ongeveer 23mm is! Het zou ook nog kunnen dat hij al gesprongen is. Gebruik je hiernaast nog een ovulatietest? 
 
ik kreeg in het ziekenhuis letrozol i.p.v. clomid. Werkt eigenlijk het zelfde. Eerste ronde waren de eiblaasjes niet voldoende gegroeid. Primolut geslikt om mijn menstruatie op te wekken. Morgen een nieuwe ronde beginnen. 
 
Hee meiden,
Net weer thuis van het ziekenhuis. Mijn ei was nu 20 mm. Volgens mijn arts wordt dit een langere cyclus dat ze had gehoopt. Donderdag de 4e echo. Ik zit nu al op cd 18?
@mamatweeduizendnegentien..ik gebruik nu ook ovulatietesten ernaast. Gewoon voor mijn eigen gevoel dat mijn lichaam nu wel werkt. (heb PCOS)
 
Hoi Mamatweeduizendnegentien en RVis, Wij zijn nu dik 2 jaar bezig. Na een jaar gestart met de ziekenhuisroute. Gestart met 50 clomid tot aan 150 clomid. Ik vond zelf dat mijn humeur er nogal opvliegerig van werd. Kon wat minder verdragen dan anders. Steeds weinig resultaat met clomid soms geen enkel follikel.
 
Dus nu sinds 2 maanden gonal-f in combi met iui.
Op je 3de dag van je menstruatie krijg je een uitgangsecho en wordt gekeken of je geen kiestes hebt. Is dat goed dan mag je starten op dag 3 of 4. Het spuiten valt me echt reuze mee.. de spuiten zien eruit als insuline spuiten je Kan er dus de juiste hoeveelheid op instellen. De eerste keer prikken is een beetje naar. Maar je wordt het al snel gewent en dan valt het reuze mee. Meestal begin je met 50 ml na een week mag ik terug voor een echo. Zelf was er nog nooit een follikel te zien op die dag. Er kan dan opgehoogd worden meestal 2 a 3 dagen later terug en vanaf toen iedere keer wat te zien? de eerste keer 2 links 2de keer 1 rechts nu de derde keer 1 links. Om de paar dagen word er gekeken tot het follikel groot genoeg is. Dan mag je Savonds de ovitrelle spuiten en dan 2 ochtenden later mag je komen voor de iui. Je mannetje loost zijn zaadjes (dit moet allemaal op tijd zijn soms best een spektakel?) maar komt ook altijd goed!. Op het lab doen ze het beste zaad in een spuitje en dat brengen ze dan in met de iui... dit even in het kort. Bij mij slaat de gonal f wel beter aan dan de clomid?
 
RVis wow dat is lang! Mag dat wel zo lang? Ik lees vaak dat Clomid minder kan gaan werken als je het telang gebruikt. Ik hoop dat de volgende stap je een mooi uitkomst bied.
Mainecoon, een ei springt toch tussen 20-22 dus flink klussen deze dagen. Alhoewel mijne was wat groter maar sprong de dag erop! Icm met de ovulatie testen vind je inderdaad je ovulatie en kun je gerichter klussen. Misschien volgende maand toch 75gr. of 100gr. Clomid nemen even bespreken met de gynaecoloog. Ik heb ook veel eitjes maar niet de diagnose PCOS maar lijkt er wel veel op.
Doorzettertje, ik hoor veel positieve dingen over de Gonal F. Gaat vast lukken binnenkort! Krijg je een verdoving als je de iui krijgt? Of valt de pijn wel mee. En mag je er 3x gebruik van maken als je aanvullend verzekerd bent? 
 
 
Doorzettertje,
Wat ben je al lang bezig! Jeetje, respect. Heftig! 
Bedankt voor je uitleg! Ik ben aan het nadenken hoe lang ik nog met clomid wil doorgaan. Misschien tm het nieuwe jaar.. Januari. Anders denk ik erover om voor iui te gaan vragen. Hoeveel behandelingen doen ze in jouw ziekenhuis? 6? Of 9? Max? En krijg je dit (buiten je eigen risico) vergoed vanuit je zorgverzekering? Ik ben wel sowieso aanvullend verzekerd. 
 
Mamatweeduizendnegentien, 
Ik denk niet dat de werking echt verminderd hoor, ken meer meiden die langer aan de clomid hebben gezeten. Maar ben ook wel vaker van dosis veranderd ondertussen. Tsja.. Ik weet t ook niet. Geef t nog tm het nieuwe jaar denk ik? 
 
Terug
Bovenaan