Consultatiebureau

Hoi Margot,

Voor jongens zijn er andere groeicurves dan voor meisjes. Ik heb voor jou even de gegevens opgezocht van mijn dochter destijds. Zij was met 5 weken 4640 gram, ongeveer 53 cm en had een hoofdomtrek van 37,4 cm. Ze is altijd heel gemiddeld gebleven. Dus Nils is idd langer en zwaarder en toch gemiddeld! Overigens maakt het niet uit waar je kind zich bevindt op de curves, zolang het maar blijft groeien. Mijn oudste zoon zit al 3,5 jaar op de onderste lijn. We houden het extra in de gaten (we gaan elk jaar naar de kinderarts), maar hij blijft zijn lijn volgen en is goed gezond. Dus met het groeien van Daphne zal het ook wel goed gaan hoor! Heel veel succes in het ziekenhuis deze week...

Groetjes, Sheila (m.v. Nils).

Hoi Margot,

Je hebt misschien meer aan de gegevens van mijn dochter met 9 weken. Toen woog ze 5820 gram, was 58 cm lang en haar hoofdomtrek was 39 cm.

Tot hoors, Sheila.

Nou is ik haar daar mee ga vergelijken is mijn kleine meisje echt klein. Is 4940gram 56cm en hoofdje 38cm. Gelukkig doet ze het goed ze was geboren met precies 40 weken en woog toen 2985 en 48cm dus echt een klein babytje laat ik maar zeggen . Hoe groot was jou meisje met haar geboorte. Nu we toch bezig zijn hahaha.

Liefs Margot

Hoi Margot,

Nou, ik heb het groeiboekje er weer bij gepakt hoor. Kirsten was 3500 gram, 52 cm en haar hoofdomtrek was 34 cm. Ze is  een dag voor tijd geboren (31 juli 2002). Om het compleet te maken; nu is ze ongeveer 25 kilo en 1.25 lang.  Tja, kleine meisjes worden groot haha.

Daphne is misschien een beetje klein, maar ze zal er ook wel komen hoor. Zelf  zat ik altijd onder de groeicurves en ik ben nu toch wel 1.64.

Sterkte 17 april!

Groetjes, Sheila.  

Hoi mama's,

Mag ik me er ook mee bemoeien? mijn oudste was bij zn geboorte 48 cm, terwijl ie op  tijd is geboren en nu is hij 3 1/2 en meet 102 cm. Hij is de grootste van zn vriendjes...dus het zegt echt niks. Tijmen is ook een klein poppetje maar ze hebben al gemeten dat hij niet zo lang gaat worden als zn grote broer terwijl hij bij zn geboorte wel iets groter was...snap je em nog?

Hoi Elle,

Gezellig dat je je ermee bemoeit. Ik las net dat jouw oudste zoon 3,5 is... De mijne ook. Wanneer is hij geboren? Mijn oudste zoon is geboren op 16 september 2005. Grappig dat jouw oudste zoon zo groot is. Ter vergelijking; Mats weegt ruim 15 kg en is iets meer dan 90 cm lang. Het is een sterk ukkie. Niemand gelooft dat hij na de zomer naar school gaat haha. En toevallig zijn alle vriendinnen en vrienden van zijn leeftijd bijna allemaal veeeeeel groter. Tja, ben heel benieuwd hoe dat gaat lopen. Ik hoop wel dat hij in de pubertijd de "schade" wat inhaalt.

Groetjes, Sheila.

PS Bij zijn geboorte was hij 51 cm, woog hij 3630 en zijn hoofdomtrek was 37 cm! Hij heeft behalve een klein postuur ook nog eens een groot hoofd. Gelukkig ziet hij er heel aandoenlijk uit en oogst hij heel veel bekijks...

Hoi Sheila,

ALs je toch heel kritisch naar je kindje gaat kijken moet ik altijd wel lachen hoor, het is echt een truukje van de natuur dat ze er zo koddig uitzien, net als dat ze zo lekker ruiken als ze net geboren zijn. Jelle is trouwens op 20 november 2005 geboren, scheelt dus niet veel met jouw oudste, grappig hé...gaat ook naar de 'grote school'. Liefs, Elle.

Terug
Bovenaan