Consultatiebureau

Ben net terug van het CB. Mijn meisje is wel iets lichter...is nu 9 weken en weegt 5290 gram, 58,8 cm lang en hoofdje 39.4cm. Ze heeft een aardig groot hoofd volgens mij. Met 4,5 week woog ze 4470 gram, 55,6cm lang en hoofdje 37.8 cm. Ze is dus behoorlijk gegroeid. Ze zat precies op de lijn bij alles, erg grappig om te zien.
Ze heeft ook haar eerste prikjes gehad...pff huilen huilen huilen. Erg zielig hoor. Maar gelukkig viel ze in de kinderwagen weer in slaap. Zo maar weer wakker maken voor een voeding. Ben benieuwd hoe ze er verder op gaat reageren.
Zijn ze bij jullie er erg ziek van geweest? Of heb je er niets van gemerkt?

Ben ook vandaag geweest, ze was nu 5080 gram, hoofdomtrek 39 cm en lengte hebben ze niet gedaan, maar mijn eigen meting komt op ongeveer 57 cm, met ruim 8 weken.
Ongeveer gemiddeld dus. Ze vonden de groei nog steeds wat matig, "ze had wel meer mogen groeien" zei de wijk. Duh... Alsof ik het zelf in de hand heb, van mij 'mag' ze ook hoor!
Ze moest ook hard krijsen bij de prikjes (en mijn oudste van 2 deed meteen maar even mee, ;-) ha ha!), maar ze was ook moe. Ik hoop dat ze net zo gaat reageren als haar broertje destijds, die heeft helemaal nergens last van gehad...

Hoi,

Ook wij zijn bij het cb geweest, Pepijn en Hugo zijn vandaag 12 weken en wogen:

Pepijn: 4700 gram
Hugo: 5500 gram

De lengte weet ik even niet, ik ben even bij het weeguurtje naar binnen gelopen. Was even nieuwschierig of ze genoeg groeiden. Qua lengte schieten ze de lucht in, maar in de grafiek van het cb zitten ze aan de onderkant. Komt vanzelf goed is mijn ervaring.

Groetjes, Floor

Hallo allemaal

Gisteren weer naar het cb geweest. Wauw, wat gaat het goed. Nils is nu al 59 cm en weegt ongeveer 5500 gram (bij ruim 8 weken). Zijn hoofdomtrek is 39 cm. Volgens de assistente heeft hij een klein hoofd hihi. Nu heb ik een zoon met een groot hoofd (en een klein postuur) en een met een klein hoofd (en een wat groter postuur). Samen gemiddeld zeg maar.

En ach die prikken. Ik kan er niet aan wennen. Bijwerkingen heeft hij niet gehad; hij heeft veel en goed geslapen.

Ik hoop dat het zo goed blijft gaan...

Groetjes, Sheila (m.v. Nils).

Hallo,

We zijn donderdag ook weer naar het consultatie bureau geweest.
Damian (8.5 week)  weegt nu 6510 gram en hij is 64 cm lang, zijn hoofdomtrek is 41.8 cm.
Hij heeft ook zijn eerste prikjes gehad, echt zielig.Hij moest behoorlijk huilen, maarja eerst moesten we daar een uur wachten en dat was hem op een gegeven moment ook wat teveel.
Gelukkig heeft hij er verder ook geen last van gehad.

Groetjes Sheila

Haha jaa Damian is niet 1 van de kleinste
Sommige kleding van mt. 62 heb ik al moeten weg doen omdat hij het niet meer past, dus dat word weer kleding shoppen.
Ik ben zelf ook lang dus ze verwachten dat Damian ook wel door blijft groeien op de bovenste lijn.

Terug
Bovenaan