Controles verloskundige/ gyneacoloog

Misschien kunnen we hier melden hoe het geweest is na een controle bij de verloskundige of gyneacoloog!

ik ben maandag weer heen geweest.
mijn baarmoeder kwam precies tot aan mijn navel en mijn buikje groiede goed. in gewicht ben ik niet aangekomen dit keer maar dat geeft niets.
ik voel de kleine zo nu en dan bewegen met tussenpozen van soms wel een dag.
ik ben nu 16 weken zwanger en over 9 dagen de pretecho!!!! kan niet wachten.

Liefs Jenny (16 wk 3e kindje)

Jeetje, komt tie al tot je navel!? Bij mij kwam mijn baarmoeder maandag tot halverwege mijn schaambot en navel... Is het voor jou misschien niet de eerste?
Voel je al iets? Ik nog helemaal niets. Volgende weken heb ik vakantie en misschien iets meer rust, hopelijk ga ik  onze ukkepuk dan voelen...

Veel plezier met de pretecho! Willen jullie weten wat het gaat worden?

Groetjes, Irene

Hey Irene

Idd is dit mijn 3e kindje, en ik voel het zo nu en dan bewegen.
ja het gaat dan wat sneller he!
Met de pretecho willen we graag het geslacht weten, en dat gewoon omdat het makkelijker is. we hebben namelijk 2 meisjes en als dit weer een meid is hoeven we niet veel aan te schaffen! dat veranderd best wel als het een jochie is.

liefs Jenny

Hey Jenny,

Fijn dat alles weer goed was. Mijn baarmoeder kwam met 12 weken al tot mijn navel . Ben benieuwd hoe het nu is. Volgende week dinsdag mogen we weer.

Spannend hoor voor jullie, nog 8 dagen....

Groetjes,
Nelly 16w

Hoihoi,

Ben vanmiddag bij de vk geweest. Alles goed. Baarmoeder nog niet tot aan de navel, eerder halverwege. Toch groeide de babs goed. Was zelf 2,5 kg lichter dan de vorige keer.

Heb voor eind mei een afspraak voor de 20 weken echo gemaakt. Maak ws toch ook een afspraak voor 2x een pretecho ivm de kinderen. Bij ons in het ziekenhuis hebben ze liever niet dat je bij de 20 weken echo je kinderen meeneemt voor het geval er een afwijking gevonden mocht worden. Zal eens even met babyview overleggen.

Groetjes,

Suus

Hoi Jenny,

Ik was vorige week woensdag bij de verloskundige en alles was goed. Baarmoeder groeide goed, maar ook niet tot mijn navel. Ik voel ook af en toe beweging ondanks het feit dat we op de echo zagen we dat mijn placenta weer (net als de vorige twee keren) aan de voorkant ligt. Ik voel het dan ook niet als 'plopjes', maar echt als bewegingen... inderdaad het voordeel van de derde zwangerschap denk ik! Mijn bloeddruk was mooi laag 110/55 en het hartje klonk goed regelmatig... wat wil je nog meer!?!

Ik hoef pas over 7 weken terug (nu een kleine 6 weken dus) te komen, omdat het toch allemaal al zo bekend is. Als ik vragen heb of zelf eerder wil komen dan kan dat. Als het goed gaat vind ik het wel prima zo, want met 2 kinderen in die wachtkamer zitten wachten tot je 10 minuten binnen kan zijn is een kwartier leuk... maar na 3 kwartier of een uur wachten heb je het wel gehad (anders de kids wel)!

Ik heb vanmiddag de afspraak gemaakt voor de 20 weken echo, die krijg ik in mijn 21ste week op 20 mei. Heerlijk om de kleine meid dan weer een keer te zien!!!

Groetjes, Michele

Sorry, had het in een apart bericht gemeld. Kom er nu pas achter dat we een speciaal item hebben waar we onze afspraken kunnen verslaan!

Vandaag dus bij de vk geweest, hartje weer gehoord en baarmoeder gemeten.. Die was flink voor mijn zwangerschapsduur maar helemaal prima!
Moet over 5 weken terugkomen. 29  mei.

Maar eerst de pretecho op 6 mei en dan de 20 weken echo op 23 mei! Bezig maandje dus!

Liefs, BIllie
15w5d

Terug
Bovenaan