Controles verloskundige/ gyneacoloog

Vanochtend bij de vk geweest.
Alles kids achter de rits. Heb inmiddels de kilo's die ik extra kwijt was er weer aan.
Voel me ook wel iets beter. Hb is nog even geprikt, dit was ook goed.
Volgende week dinsdag de 20 weken echo en daar kijken we echt naar uit.

Groetjes,

Suus

he dames, ik krijg komende maandag mijn 20 weken echo, kijk er erg naar uit maar zie er ook een beetje tegen op   bij mijn vorige zwangerschappen werd deze echo nog niet gedaan.
mijn vraag is heeft iemand wel eens gehoord dat er wat mis was maar wat achteraf toch niet zo was, ik heb dit 1 keer gehoord en wil eigenlijk weten of dit vaak gebeurt.

liefs maggi

Hoi Maggi,

Ik begrijp je helemaal, wij hadden bij mijn vorige zwangerschap ook voor het eerst met 20 weken een echo. Toch vind ik het ook deze keer spannend, want ze gaan toch kijken of alles er goed uit ziet. Zo af en toe hoor of lees ik wel eens dat er op het eerste gezicht iets aan de  hand leek, wat achteraf of heel erg meeviel of zelfs niets bleek te zijn. Artsen en vk zijn en blijven mensen en iedereen kan een inschattingsfout maken.
Ik heb alleen zelf wel bij allemaal toch wel een bepaalde spanning gehad of alles wel goed zou zijn, en ik denk dat de meeste zwangeren dat wel hebben.
Mochten ze toch iets ontdekken, dan hoeft dat natuurlijk niet meteen iets verschrikkelijks te zijn, het kan juist ook een voordeel zijn dat ze het al tijdens de zwangerschap weten zodat er rekening mee gehouden kan worden en jij als ouder wellicht aan het idee kan wennen. ( Denk bijvoorbeeld aan een hazelipje).
Iedereen hoopt op een gezond kindje, maar niet alles is te zien op een echo.
Onze oudste zoon heeft PDD-nos, dit kun je echt niet op een echo zien. Maar het is er wel. En wij houden nu echt niet minder van hem. Het is niet altijd even makkelijk, maar om de andere twee hebben wij zo nu en dan ook wel onze zorgen.
Zo zijn er tal van 'afwijkingen' die pas na de geboorte ontdekt kunnen worden.

Nu is het echt niet mijn bedoeling om iedereen bang te praten, om te zeggen dat we er maar rekekning mee moeten houden dat er sowieso wat aan ieder kind mankeert, want dat is natuurlijk niet zo. Het is heerlijk om te weten dat er geen noemenswaardige dingen zijn die reden tot ongerustheid moeten zijn.
Wij zijn ons alleen de afgelopen jaren wel heel bewust geworden van het feit, dat het het allerbelangrijkste is dat je kind zich gelukkig voelt en weet dat er van hem/haar gehouden wordt zoals ze zijn.

Groetjes,
Suus

Ook bij ons was de 20 weken echo goed! Heerlijk!
Wat super om de kleine zo te zien. Was toch wel een beetje zenuwachtig of alles goed was, een opluchting dat ze niets geks hebben kunnen zien.

Heel veel succes voor alle meiden die binnekort nog mogen, geniet van jullie kindje!

Liefs, Irene

He Suus,

ben zelf ook moeder van 3 kids (jongens) maar had bij elk kind meer angst, het was meer het idee van: je hebt 1 gezond kind , toen ja we hebben nu 2 gezonde kids hoever ga je maar het bleef kriebelen ook al zijn ze al 11, 9 en 5 we hebben wel 2 jaar getwijfeld om meerdere   redenen , financieel , vrijheid (ik had ze allemaal al naar school) ruimte in huis, en zoals ik net schreef we hebben 3 gezonde en heel gemakkelijke kinderen, maar na 2 jaar getwijfeld te hebben moesten we de knoop doorhakken, ik zeg nu altijd als je het niet doet kun je spijt krijgen en als je wel doet krijg je nooit spijt ook al zal het kind niet helemaal gezond wezen of anders zijn what ever
wij  gaan er nu helemaal voor.

liefs maggi

Hoi Maggi,

Tarten wij misschien het lot door maar meer kinderen te krijgen??? Ik weet het niet.
Al hadden we bij de derde ( er zat toch 8 jaar tussen) wel meer spanning dan bij de eerste 2. Ik vond toen wel dat de 20 weken echo wat meer rust gaf, en de pretecho vonden we helemaal het einde.
Ik heb zelf wel zo iets als het komt zoals het komt. Ergens heb ik zoiets van de oudste heeft al een beperking, ik heb een miskraam gehad, wat kan er nu nog komen. En wat er ook komt; ik kan alle apen en beren die er zijn er wel bij halen, dat zal weinig aan de situatie veranderen.
Ik probeer zoveel mogelijk van deze zwangerschap te genieten, dat heb ik dan toch maar weer en pakt niemand mij af. Ik ga er ook van uit dat we weer een prachtig kindje zullen krijgen waar enorm veel van gehouden zal worden.

Groetjes,
Suus

Hoi hoi,

Hebben vanmorgen de 20w echo gehad en gelukkig was alles goed met ons meisje!
Ze is 329 gram en ongeveer 20 cm.
Ze lag er super voor en konden dus alles goed zien. Ze heeft een prachtig koppie. Mooie profielfoto meegekregen. Ze heeft zo'n schattig wipneusje, kleine handjes en voetjes (voetjes = 3cm), echt een meissie.

We zijn erg blij en opgelucht. Niks is gegarandeerd maar voor zover zijn wij tevreden!

Liefs, Billie
19w6d

He Billy , fijn dat alles goed was en wat is het leuk om zo alles goed te kunnen zien he.
ik krijg maandag de 20 weken echo en ben zwanger van onze 4e spruit maar heb deze echo nog niet eerder gehad,  bij mijn vorige kids bestond die nog niet dus ben ook reuze benieuws naar wat ik te zien krijg

liefs maggi

Terug
Bovenaan