Covid19 vaccinatie

<p>Ha dames,</p><p> </p><p>Ik ben benieuwd of er zwangere dames (of artsen / verloskundigen) zijn, die ervaringen hebben met het laten vaccineren ivm covid19. Hoe hebben jullie het ervaren? Of kiezen jullie er voor om het niet te (laten) doen?</p>

Ik lees even mee, ben ook wel benieuwd. In eerste instantie was ik "blij" dat ik de keus niet had, maar als er eventueel voorrang voor zwangeren komt weet ik nog niet zeker wat te doen.
Momenteel bijna 33 weken zwanger, dus als er geen voorrang komt verwacht ik pas een oproep in juni. Dan zit ik zo dicht op mijn bevalling dat ik me alsnog niet ga laten vaccineren tijdens de zwangerschap. Ik neig ook meer naar om het niet te doen dan wel, gezien de relatief korte tijd dat ik nog zwanger ben. 

Lijkt me een lastige afweging ergens Mootje.

Kan me voorstellen dat je dan even wacht, die paar weken maken dan ook niet veel meer uit zou je denken.

Ik ben net 7+3 weken zwanger, ben dus benieuwd of er ervaringen of adviesen vanuit anderen zijn.

Gefeliciteerd met je zwangerschap. Kan me voorstellen dat als je nog pril zwanger bent dat het een hele andere afweging wordt.
Ja ik vind het ook moeilijk, maar denk dat dat voor elke zwangere geldt. Tenzij je misschien evengoed al in een hoog risico groep valt of qua werk of dat je helemaal geen vaccin wilt, dat kan natuurlijk ook. Ik heb wel de kinkhoestvaccinatie genomen, maar daar is zoveel meer over bekend (met name ook over het ongeboren kind, daar weten ze nu bijna niks over). Heb ook de huisarts gebeld, maar die zei hetzelfde als wat er ook op Rijksoverheid/RIVM te vinden is. Dus advies om het wel te doen, daar ben ik dus niks mee opgeschoten haha.
Ik hoop dat er wat reacties komen voor je van vrouwen die er wel ervaring mee hebben.  

Dank je wel. Jij ook gefeliciteerd. Spannend nu zo de laatste weken. Weet je of het een jongen of meisje is? 
Ja zeker, door een medische indicatie of ivm werk was de keuze misschien snel gemaakt. Heb al wat zitten googlen maar zie nu overal dat het advies bijgesteld is dat het wel kan en de voordelen opwegen tegen de nadelen. Toch lastig en hoop hier inderdaad ervaringen te delen. 

Maandag bel ik even met de huisarts en vk, eens zien wat zei zeggen

Ik heb me toevallig dinsdag laten vaccineren en kwam er woensdag achter dat ik zwanger was. Ik heb de Pfizer vaccinatie gehad. Ik heb voor dat ik ging sowieso de huisarts en verloskundige gebeld en die adviseerde allebei om hem gewoon te nemen. Het advies is pas ook aangepast voor zwangere. Ik weet wel dat ze adviseren om pfizer of moderna te krijgen als die keuze er is. Ik heb er verder geen last van gehad. Ik had alleen een stijve arm. Als je nu de verhalen leest van zwangeren die corona krijgen en met 30 weken moeten bevallen wil je ook niet maar snap dat het een lastige keuze is.

Hoi. 
Ik ben zelf nu 15weken en zwanger en wil dit vaccin niet. Tijdens mijn 1e zwangerschap de kinkhoest vaccinatie gehad en die wil ik nu weer. Er is over de kinkhoest vaccinatie veel meer bekend. Mijn zoon heeft ook de meeste reguliere kinderziektes vaccinaties.
Maar omdat dit covid vaccin zo "nieuw" is en er heel weinig bekend is over de langetermijn effecten durf ik het niet aan. 
Het is een risico afweging. Voor mij persoonlijk zijn de risico's op bijwerkingen dn het onbekende lange termijn groter dan het risico om op de ic te belanden met covid. Uitzonderingen natuurlijk daar gelaten. Het leven doet toch niet wat je wil.
Hoe dan ook is dit een keuze die ieder vor zich moet maken. Ik kan me goed indenken dat als de risicoverdeling bij jou anders ligt je een andere keuze zou maken. Dat is voor iedereen anders.
Lees je goed in en overweeg de voors en tegens. Het gaat om jou en je kleintje.
Succes met de keuze! En met de zwangerschap natuurlijk!

Terug
Bovenaan