Covid19 vaccinatie

@madili ik sluit me hier ook helemaal bij aan! 
Er is nog zo weinig bekend over de lange termijn effecten... baby's en jonge kinderen worden ook niet ingeënt, dus waarom zou je je ongeboren kindje dan wel blootstellen aan dit nog nieuw vaccin? 
het is ieder z'n eigen keuze en daar heb ik alle respect voor! Maar ik zelf ben nu 33 weken en ga het zeker niet nemen..

Ik zit met hetzelfde dilemma en moet nog wachten tot december als ik mij niet zou laten vaccineren op dit moment. Ik loop geen extra risico qua gezondheid of werk, maar ben wel bang dat men op een gegeven moment (bij meer versoepelingen in de regels en/of een hogere vaccinatiegraad) "los" gaat en ik niet meer veilig boodschappen kan doen enzovoorts. Het zou toch vreselijk zijn net dán alsnog besmet te raken! Maar het is ook een vreselijk idee een keuze te moeten maken op basis van veel te weinig informatie. Ik vond het advies om wél te vaccineren dan ook vreemd, het is incompleet! Dat de bijwerkingen meevallen geloof ik wel, maar wat gebeurt er wel of niet daarna? 
Ik hoop dat er snel studies verschijnen op basis van de de data van in de VS geboren kindjes waarvan de moeders zijn ingeënt tijdens de zwangerschap... 

https://deverloskundige.nl/nieuws/artikel/keuzehulp-vaccineren/464

Op deze site is veel informatie te vinden. Ik denk dat iedereen voor zich de afweging moet maken. Maar dan moet je wel een afweging maken op basis van goede informatie

Ik heb toevallig de vraag afgelopen week gesteld aan mijn verloskundige. Ze vond het een hele moeilijke vraag en noemde wat voor en tegen argumenten op (zoals ook ik t artikel beschreven staan).

Het enige wat ze wilde meegeven was dat 100.000 test misschien veel lijkt, maar voor test begrippen eigenlijk weinig is. Verder zei ze dat als ik het zou nemen, ze blij was dat ik de 20 weken inmiddels gepasseerd ben en de baby dus alleen nog maar groeit. Wat haar betreft hoe later in de zwangerschap hoe beter. Maar er is geen simpel ja of nee, je zult voor jezelf de voors en tegens moeten afwegen.

Iedereen succes met de keuze!

Ik ben inmiddels 31 weken zwanger en werk als intensive care verpleegkundige in het ziekenhuis. Daarnaast heb ik astma en dus een medische indicatie. Ik ben me goed gaan verdiepen in de vaccins en heb verschillende artsen gesproken. Ik ben van mening dat je de Pfizer en moderna tijdens de zwangerschap prima kunt nemen. Ik ben zelf inmiddels twee keer gevaccineerd met moderna en heb op een pijnlijke arm na geen bijwerkingen gehad. Ik vind de voordelen van vaccineren echt opwegen tegen de risico's van een covid besmetting. Wanneer je zwanger bent heb je hoger risico op een ernstige covid besmetting. Je hebt meer risico op trombose/embolien en longproblemen door het virus. Het is natuurlijk altijd je eigen keuze of je wel of niet laat vaccineren. Bespreek het vooral goed met je huisarts. En luister naar je gevoel.
Bijkomend voordeel vind ik is dat mijn baby straks ook antistoffen heeft doordat ik gevaccineerd ben. Dat vind ik vooral die eerste maanden als hij nog heel klein is een fijn idee.

Hallo,

Ik ben net zwanger via ICSI. In het ziekenhuis (EMC) heb ik nagevraagd hoe het precies zit met zwangere vrouwen en vaccineren. Onze behandelend arts heeft ons aangeraden om te gaan als ik de oproep krijg. Als je het krijgt is het ook niet zonder risico, die cijfers liegen er ook niet om. In Amerika zijn er al veel vrouwen gevaccineerd met Pfizer en Moderna en er zijn geen aanwijzingen dat deze schadelijk zouden zijn.

Hopelijk heb je hier wat aan.

Groetjes Marijke

Hoi!
De vaccin is 3-4 maanden op de markt en ze deed eerste niet aan zwangere vrouwen.
Ik snap niet hoe hebben ze genoeg data om te zeggen dat het veilig is.
De oudst baby’s van de gevaccineerde vrouwen, zijn nu maximaal 2-3 maanden oud. Dus, deze vrouwen waren in de laatste weken van de zwangerschap gevaccineerd, toch?
Praten ze over zwangere vrouwen in de laatste 2-3 maanden? Weten we hoe gaat het als een zwangere vrouw de vaccine in de eerste trimester krijgt? En in de tweede?

Ik ben in mijn eerste trimester. Ik verwacht mijn vaccin uitnodig in Juni. Ik weet niet wat te doen.

Ik heb mij laten vaccineren omdat de risico's van corona tijdens de zwangerschap hoog kunnen zijn voor zowel moeder als kind. Ik noem: vroeggeboorte doordat moeder beademd moet worden, sterfte bij moeder, keizersnede. Daar zit ik niet op te wachten ? Natuurlijk heb je altijd de kans dat corona bij jou maar mild is maar je kunt dat dus niet van te voren voorspellen! Ik wilde het risico niet lopen. Vond het ook een prettig idee dat mijn kindje al vanaf de geboorte antistoffen zou hebben. Daarnaast vallen familieleden van mij in een risicogroep en ik heb het ook voor hen gedaan. En, niet onbelangrijk: ik wil mij ook weer veiliger voelen als ik op straat loop.
Ik heb mij laten adviseren door de verloskundige, zij volgen het advies dat door hun vakvereniging en door de vakvereniging van gynaecologen wordt uitgedragen.

Ik heb mij pas in het tweede trimester laten vaccineren. In het eerste trimester kan het krijgen van hoge koorts gevaarlijk zijn voor het embryo. En bij vaccinatie is er natuurlijk altijd kans op wat koorts. Ik heb nu de eerste prik gehad en had daar geen last van. Pfizer en Modena worden aanbevolen aan zwangeren.

Terug
Bovenaan