Covid19 vaccinatie

" Madili schreef:
Hoi.
Ik ben zelf nu 15weken en zwanger en wil dit vaccin niet. Tijdens mijn 1e zwangerschap de kinkhoest vaccinatie gehad en die wil ik nu weer. Er is over de kinkhoest vaccinatie veel meer bekend. Mijn zoon heeft ook de meeste reguliere kinderziektes vaccinaties.
Maar omdat dit covid vaccin zo “nieuw” is en er heel weinig bekend is over de langetermijn effecten durf ik het niet aan.
Het is een risico afweging. Voor mij persoonlijk zijn de risico’s op bijwerkingen dn het onbekende lange termijn groter dan het risico om op de ic te belanden met covid. Uitzonderingen natuurlijk daar gelaten. Het leven doet toch niet wat je wil.
Hoe dan ook is dit een keuze die ieder vor zich moet maken. Ik kan me goed indenken dat als de risicoverdeling bij jou anders ligt je een andere keuze zou maken. Dat is voor iedereen anders.
Lees je goed in en overweeg de voors en tegens. Het gaat om jou en je kleintje.
Succes met de keuze! En met de zwangerschap natuurlijk! "

Ik sluit me hier helemaal bij aan!

Ik las in de bijsluiter van Pfizer dat ze aanraden ten minste 2 maanden niet zwanger te worden na het krijgen van het vaccin. Dat de voorlopige uitslagen geen negatieve bijwerkingen voorzien, maar dat langlopende studies een definitieve bevestiging moeten geven. Met name hey eerste trimester zal hiervoor cruciaal zijn, maar we weten simpelweg niet of het daar eindigt.

Dit voelt voor mij nog teveel richting een onbekende uitkomst van het vaccin. En dan met name de gevolgen voor mijn ongeboren kindje. Daar zijn gewoon nog geen onderzoeken van, wat helemaal logisch is.
Ik heb wel getwijfeld, en heb Pfizer afgeslagen (zorg), toen ik deze bijsluiter las. Voor mij was dat een bevestiging dat het nog te vroeg is.

Ik realiseer me dat we ook nog niet weten wat de eventuele langere termijn gevolgen voor een ongeboren kind zijn, als moeder Covid heeft gehad tijdens de zwangerschap. Naar bij de keuze van een vaccin, kies ik er bewust voor die onzekerheid in te gaan. En zo niet, ga ik pas diezelfde onzekerheid in zodra ik daadwerkelijk besmet raak. Die kans is dus, voor mijn ongeboren zoontje, kleiner.

Met de hoeveelheid mensen die nu gevaccineerd worden, daalt de kans voor mij om besmet te raken ook. Dus ik ga mijn best doen dat zo te houden tot de geboorte.

Ik ben 18 weken zwanger en val in een risico groep medisch en werk ook met mensen met Corona op werk. Ik heb daardoor al 2 uitnodigingen gehad. Ik praat er regelmatig met onze eigen artsen over en die zeggen tot nu toe allemaal dat als ik hun vrouw was dat ze haar zouden laten wachten. Ondanks dat ze het advies het wel te doen aan patiënten moeten geven. Ik vind het nog steeds erg lastig en denk er over om vervroegd te stoppen met mijn werk om tot na de bevalling ervoor te zorgen geen mensen te zien.

Ik ben nu 19 weken en werk in de Zorg. Mij wordt aan alle kanten ook geadviseerd me te laten vaccineren. Ik voel me hier nog niet goed bij doordat er op lange termijn weinig over bekend is. Wacht dus rustig af.

Handig dat je een topic hebt geopend @steefeef! ik ben daar ook benieuwd naar of er ervaringen zijn.. Ik mag volgende week komen. Weet niet of het deze maand raak is. Vind het ergens toch spannend om te vaccineren maar met mijn heftige astma icm werk in de zorg ga ik het toch doen.
De gyn staat er achter en ook de longarts en huisarts adviseren het. Ik heb nu al een paar rondes afgeslagen maar ben nog niet zwanger ik kan wel blijven wachten maar als ik uiteindelijk zwanger de winterperiode in ga waar de kans op een excecerbatie van mijn astma sowieso al hoog is dan wil ik niet ook nog extra risico op covid. Dusss ga het toch maar doen. Ik heb wel gekozen voor Moderna en niet voor Jansen.

Ik begrijp wel super goed dat veel vrouwen afwachten. Zeker als je al verder in je zwangerschap bent.

İk ben 19 weken zwanger. En heb een dochter van bijna 9 jaar. Zij heeft de kindervaccinaties gehad tot 1.5 jaar. HELAAS. Als ik toen over de informatie beschikte wat ik nu weet had ik haar nooit laten vaccineren. İk laat mijzelf dan ook niet vaccineren ook de 22 weken vaccinatie niet. De baby ook niet. İk ben dan ook geen voorstander van vaccinaties.

Lees je goed in er is veel info beschikbaar. Lees de bijsluiters en onderzoek wat voor effecten de ingredienten kunnen hebben op mensen.

@Naze Je bericht is off topic. Dit gaat over het nieuwe Corona vaccin en het eventueel uitstellen daarvan vanwege zwangerschap. Dit gaat niet over algehele vaccinatie weigering buiten zwangerschap om. Graag dat er buiten laten.

Ik ben nu 22+4 weken zwanger en omdat ik niet in een risicogroep zit of in de zorg werk ben ik nog niet uitgenodigd. Maar als de uitnodiging wel komt ben ik zeker van plan me te laten vaccineren!
Zo’n vaccin wordt sowieso onder hele strenge voorschriften ontwikkeld en goedgekeurd. Bovendien is er inmiddels, zoals anderen al zeiden, het advies zwangere vrouwen ook gewoon te vaccineren, misschien zelfs met voorrang. Dat advies komt van gynaecologen en verloskundigen, dus mensen die heel veel weten over wat veilig is voor ons en onze ongeboren kindjes en daar het allerbeste mee voor hebben. Ik heb daarom het volste vertrouwen in hun deskundige mening :).

Terug
Bovenaan