Covid19 vaccinatie

Met 24 weken zwangerschap is er bij mij zwangerschapsdiabetes vastgesteld. 1 week later werd bekend dat het vaccin voor zwangeren veilig was verklaard. Ik ben direct in de telefoon geklommen om er voor te zorgen dat ik gevaccineerd kon worden. Belangrijkste redenen voor mij:
- ik ben 10 augustus uitgerekend, maar de kleine zal eerder ingeleid worden, ik wil toch graag mijn bevalling meemaken in plaats van eventueel met Corona in het ziekenhuis liggen.
- in Amerika zijn er al zoveel zwangere vrouwen gevaccineerd en ondertussen bevallen. Mocht de overheid het niet vertrouwen, dan hadden ze het zeker niet vrijgegeven.

Ondertussen ben ik volledig gevaccineerd met Pzifer en heb van beide vaccinaties geen last gehad.
De enige tip die ik kan geven: luister naar je zelf en doe waar jij je prettig bij voelt. Ieder haar keus dient gerespecteerd te worden, ondanks dat je er zelf anders over kan denken.

Allemaal succes met het maken van de keuze. Ik ga nog een paar weekjes genieten van mijn verlof.

@CoVo: Dat waren maar 4 zwangeren met overgewicht... Zwangeren met zwangerschapsvergiftiging zijn er wel heel erg veel meer. Je wil je kind toch een goede start geven. Of gaan we dan ook massaal alcohol drinken en rood vlees eten want dat is niet schadelijk voor de zwangerschap en of de baby er schade door op loopt dat zien we later wel? (Ben blij dat jij ook nog geen vaccinatie neemt hoor)
Paniek wordt er inderdaad gezaaid, zodat ook zwangeren zich laten vaccineren.
Erg genoeg dat het zo moet, maar op mijn mondkapje staat: "zwanger!" Hopelijk houden gevaccineerden dan wel de respectvolle 1,5m afstand. 

Hallo,

Ik ben momenteel 25 weken zwanger. Ik heb me laten vaccineren tegen COVID-19 toen ik niet wist dat ik zwanger was. (Ben onverwacht door de pil heen zwanger geraakt.) ik heb bij beide pfizer vaccinatie nergens geen last van gehad.
Als ik wel had geweten dat ik zwanger was had ik me toch laten vaccineren aangezien ik in de zorg werk.
Tot nu toe gaat bij mij alles goed in de zwangerschap! Maar voor iedereen is het een eigen keuze.

Terug
Bovenaan