Dagelijks kletsen

Goedemoergen allemaal,

Heerlijk eindelijk een nachtje lekker geslapen. Floortje kwam gisteravond om 10 uur voor de laatste fles en vanmorgen om kwart over 5 pas weer. Daarna nog weer in bed en ze is er net weer uit.
Overdag slaapt ze heel slecht. Alles bij elkaar denk ik maar 1,5 uur.
Ze vind alles gewoon veel te gezellig, en heeft geen zin. Ze zet het op een brullen. We hebben al van alles geprobeerd, maar niets helpt.
Ach. Als ze 's nachts slaapt vind ik het al lang best. Overdag is ze heel erg gezellig en begint al lekker te kletsen.

Danielle, ik zag dat de kleine van jou al 120 voeding krijgt? Die van mij krijgt 90. Als ik meer geef spuugt ze het uit. Hoe oud is die van jou als ik vragen mag? Floortje is nu 9 weken, en weegt 3600 gram. Ze is wel 4 weken te vroeg geboren, dus een iel meisie.
Ben gewoon nieuwsgierig hoe het bij andere mensen gaat.

Ik ga vandaag een lekker stukkie wandelen. Is hier echt heerlijk weer. Valt me mee. Hadden ze niet voorspeld.
We wonen dicht bij de bossen, duinen en het strand dus we kunnen lekker wandelen.
Fijne dag allemaal, groetjes Brenda

Hoi Brenda,

Felicity is vadaag 5 weken. Ze krijgt idd al 120 voeding ... dat krijgt ze al bijna 2 weken.
Ongeveer 2 weken geleden kreeg ze ook 90 maar had het idee dat het te weinig was maar om flesjes van 100 te maken vond ik onhandig met de schepjes dus maakt ik flesjes van 120 en die dronk ze in het begin zeker niet leeg hoor, maar nu drinkt ze hem helemaal leeg en dat doet zel al een week. Ik weet dus ook niet of dit te veel is ... maar ik heb bu al het idee dat ze soms al meer wil, want een half uur voordat ze weer moet eten wordt ze al heel onrustig! Maar wacht ff mijn bezoek aan het CB af morgen!

Wat lekker dat je vlak bij het strand woont.... dat is voor ons 2 uur rijden!
wandelse....

Groetjes Danielle

Hoi Danielle,

Ik maak meestal 170/175 ml met 5 scheppen (dus de 160 ml versie met extra water). En ze drinkt meestal 150 op.

Soms komt ze sneller achter elkaar voor eten en dan maar ik 130 klaar en daar drinkt ze dan minimaal 100 van.

Ik schrijf trouwens niet op per dag wat ze krijgt. Ik kijk hoe vaak ze
heeft gedronken op een dag en hoeveel ze ongeveer drinkt per keer en
vertrouw op haar gezondheid en instinct zeg maar.

Ik deed de 1e 2 dagen dat ik fles ben gaan geven alles opschrijven,
maar ik zie dat ze goed drinkt dus ben ik daarmee opgehouden.

Dus ik ben morgen benieuwd hoe het gaat bij het CB. Ik schrijf wel op hoe het was morgenavond.

Het is nog lastig om wat te plannen, ik beslis meestal pas op de dag en uur zelf of ik wel of niet iets ga doen.

Kijk ook even of Feline al genoeg heeft geslapen, want in de auto
slaapt ze niet, dus dan wordt ze een beetje huilerig 's avonds.

Vertroetel je mannetje maar goed vandaag!!

groetjes Mariska

Effies over de voeding;

mmm zou ik Feline te veel geven?
Ze was bij de controle van de CB verpleegkundige (die kwam 1e keer bij ons thuis) 4400 gram. Dit was toen ze 2 weken en 5 dagen oud was.
Ze was bij de geboorte al 4240 gram.

Dus misschien zijn jullie baby's wat lichter en komt het doordat Feline zwaarder is?

groetjes Mariska

oh en ik dacht dat ik Felicity al te veel gaf! Maar ik denk dat het per kind ook verschilt hoor ....
Alhoewel Felicity bij de geboorte 4060 woog en na 2 weken weer op gebootrte gewocht zat.Dus erg veel scheelt het niet met Feline...

Dus jij moet morgen ook naar CB? Ik ook... altijd weer  fijn he om te weten hoeveel ze weegt!

Groetjes Danielle

Ach Feline is een lekker mollig meisje. Lijkt op d'r papa en mama.
Ik ben inderdaad wel benieuwd wat ze weegt. En volgens mij meten ze haar ook op. Ze past 50/56 niet meer zo goed, maar 56 wel, dus ik denk dat ze echt al 55 cm is.

Oh en hoe zit het met jullie kilootjes extra? (ik moet er nog 10, was totaal 26 aangekomen )

groetjes Mariska

Hoi allemaal,

het is mij ook weer gelukt om hier even rond te neuzen!

Leuk idee om dagelijks even te kletsen!
Ik heb Fabienne, 3, nu lekker bij de buren zitten en Lyanne ligt nu gezellig op mijn schouder. Niet echt een idiale houding maar ze is nu wel lekker rustig!

Vanmorgen is er sinds 1 1/2 week weer kraambezoek geweest. We hadden dit niet bewust zo laten lopen maar het was wel heerlijk!! De komende weken zitten we ook helemaal volgeboekt. Zolang iedereen maar niet langer dan 1 uurtje blijft vinden we het leuk. En het is ook wel geweldig om zoveel cadeautjes te krijgen.

Vanavond gaat Lyanne weer in de tummytup. Ze vind dit heerlijk. Ze valt bijna iedere x in slaap. vinden jullie kids dat ook zo leuk?

groetjes,
Ikky
mama van Fabienne, 3 jaar en Lyanne, 06-06 geboren

Hallo...leuk dat kleppen hier....zoonlief hier drinkt inmiddels 5 flessen, soms zelfs 6 flessen van 135cc leeg. Het is veels te veel voor z'n gewicht maar ja....hij moet nog even inhalen. Inmiddels is hij 7 weken en weegt 3370 gram. Ik weeg hem elke dag! En is wel leuk te zien hoe hij de ene dag weinig aankomt en dan ineens uitschiet. M'n ventje doet het verder best goed. Hij is heel sterk in z'n benen en ook behoorlijk sterk in z'n nek en rug...hij begint zich namelijk al met z'n armpjes omhoog te duwen...en dat voor zo'n kleintje!
Alleen niest hij zich soms lam, en zit z'n neusje soms dicht. Maar hij is niet verkouden?!?! volgens de dokter. Maar verders alles prima.

Vandaag even bij z'n 8 maanden oudere vriendje op bezoek geweest, was erg leuk en z'n vriendje was erg lief voor hem, aaide hem over z'n bolletje. Alleen kukkelde hij van de bank af en viel op z'n hoofd...dus gillen!! Nou mijn zoontje zat met een paar grote ogen te kijken van wat is dit nu weer!! Maar goed het was in ieder geval gezellig!

Groetjes
Angel

Terug
Bovenaan