Dagelijks kletsen

Hoi Mariska, Daniëlle en andere meiden!

't Was inderdaad erg leuk op school om Umut "te showen". De kinderen hadden allemaal cadeutjes voor ons gekocht en geknutseld. We zijn de hele morgen bezig geweest om alle klassen bij langs te gaan.
Ik gaf zelf het afgelopen jaar les aan groep 5/6   en volgend jaar krijg ik groep 3/4. Heb ik ook heel veel zin in!
Umut is vanavond wel een beetje onrustig, zal wel van alle drukte van vanmorgen komen.
Terwijl hij op school de hele tijd sliep!
Mooi als de baby's doorslapen inderdaad. Maar bij Umut lukte het vannacht niet, kwam om half vier. Maar ik was wel snel klaar, binnen een kwartier!
Groetjes Anneke

He meiden,

Nou hier het eerste bezoek aan CB gehad, en onze kleine meid was goed gegroeid.
Ze zat met alles boven het gemiddelde. Ze woog 4810 bij geboorte ws dat 4060, en ze was nu 57.3 cm lang en bij geboorte 52cm dus goed gegroeid!
IK mag nu inprincipe 5 voedingen van 150 geven. Nu krijgt ze 6 voedingen van 120.Dus erg veel scheelt het niet. Nu weet ik ff niet hoe ik het ga doen met de voedingen .... wat is het makkelijkst!! ook i.v.m het klaar maken!

Wat leuk dat je het zo fijn hebt gehad Anneke op school! Dus je hebt nu allemaal werkjes en tekeningen thuis !

Wat betref mijn eigen kilos na de bevalling heb ik niks te klagen want ik was maar 5 kilo aangekomen en woog aan het eind 84 kilo, en nu zit ik alweer op de 75 kilo dus weeg minder dan voor de zwangerschap! En hoefde er niks voor te doen...zo raar, maar wel lekker hoor! En nu moet ik het zo houden en buikspieren gaan trainen....

Goe ik moet ervandoor want mijn tante gaat zo ff oppassen dan kan ik ff een cadeau halen voor mijn zoontje want die wordt zondag 3 jaar!

Fijne dag allemaal!

Groetjes Danielle

Hoi allemaal,

Ik ben ook vandaag voor het eerst naar C geweest en Feline was goed gegroeid.
Ze zit op 1 lijn ten opzichte van vorige keer (wel een lijn hoger dan het landelijk gemiddelde)
Bij de geboorte woog ze 4240 gram en 52 cm en nu 4835 gram en 55 cm. (ze is overmorgen 5 weken)

Over de voedingen had hij niet veel te vertellen, wel dat ik niet meer dan 1 liter mag geven. Nou dat red ik ook echt niet. Feline drinkt alleen steeds een andere hoeveelheid, zodat we standaard 150 met 5 scheppen maken. (160 water ivm wennen aan de voeding ga ik nog 1 week mee door)
Gisterenavond had Feline trouwens om 9 uur een fles helemaal leeggedronken (was ze om half 10 mee klaar) en ik wilde dat ze niet 's nachts kwam, dus wilde haar wakker maken om half 1. maar ze was met geen mogelijkheid wakker te maken. Dus ik had me voorbereid op een gebroken nacht, maar nee hoor!! Ik werd om half 7 wakker en toen lag ze nog te slapen!!
Volgens het CB mogen ze nu maximaal 8 uur doorslapen 's nachts. Dus ik ga nu wel mijn flesjes een beetje anders verdelen, laatste om 11 uur en de eerste om 7 uur. Hopelijk gaat dat lukken, weer een paar uurtjes slaap extra!!

Danielle, hoe bedoel je met klaarmaken van het eten? Ik   maak steeds los een flesje klaar?
Of bedoel je met de tijden?
En ga je het groots vieren, de verjaardag van je zoontje? Lijkt me erg druk met zo'n kleintje erbij?

Ik moet nog effies een weekje wachten en dan kan ik beginnen met oefeningen om de slappe buik te trainen. En de rest van mijn lichaam hahaha

groetjes Mariska

Hoi allemaal.

Wat leuk om te lezen hoe groot die kleine ukken van jullie zijn. Floortje was 2680 bij de geboorte en weegt nu 3600. Ze is ondertussen alweer 9 weken.
Wat gaat de tijd snel!

En met mijn kilo's? Ik ben tijdens mijn zwangerschap niet veel aangekomen. Met 29 weken braken mijn vliezen al, en hiervoor was ik echt zo ziek (nierbekontsteking) dat ik kilo's afgevallen ben tijdens de zwangerschap. Dus de buik die ik toen had was toen bijna alweer weg helaas. Niet echt van kunnen genieten, maar als voordeel wel dat ik na de zwangerschap niet veel af hoefde te vallen.
Was denk ik in totaal 6 kilo aangekomen? En weeg nu nog lichter dan ervoor.

Met de flesjes klaarmaken bedoel je hoeveel schepjes voeding je er in moet doen?
Tegen mij is verteld dat ik gewoon een fles moet maken, en eventueel eruit gieten wat te veel is. Dus: als je 80  fles moet hebben, maak je er een klaar van 90 en giet er uit tot 80. Zo houd je de verhoudingen goed qua voeding.

Echt leuk dat je op school bent gaan showen. Zelf werk ik op een kinderdagverblijf en ben ook al wezen showen! Een hoop cadeaus en tekeningen. Erg leuk om te krijgen.

Groetjes Brenda

Hallo Meiden,

Als ik het zo lees, blijft mijn mannetje een ukkie...hij is nu ruim 7 weken, is 51 cm en weegt 3370 gram. Nou hij heeft nog wel een inhaalsslag te maken zeg!

Leuk he als je je kleintje op je werk laat zien...ik ben vorige week met m'n zoontje langs me werk geweest, ik moet nog langs m'n andere standplaats....ik heb er twee, om hem daar te showen, maar hier zaten ze allemaal, jeetje wat is hij klein zeg...en ze vonden hem allemaal zo lief. De klanten aan de balies moesten maar heel even wachten omdat alle dames even met m'n ventje moesten knuffelen!

Verders heb ik vandaag een ontzettende hangdag....loop nog in m'n joggingbroek rond, ben verschrikkelijk ongesteld geworden...hè hè werd eens tijd, maar heb ondertussen wel alles weggestreken, opgeruimd en alles.
Heb ik zo alle tijd om met m'n ventje te knuffelen!

En dat klaarmaken van de flesjes, ik doe gewoon wat er op de verpakking staat....120 water, 4 scheppen, geeft 135cc voeding. En wat ik teveel heb gooi ik eruit...want dan blijft inderdaad de hoeveelheid precies goed.

En wat betreft de extra kilo's....er zitter er nu nog 2 aan. Ik was maar 9 kilo aangekomen, ik pas nu inmiddels alweer twee oude spijkerbroeken, YES! Maar de rest zit nog krap. Mag nu ik de 6 weken voorbij ben eindelijk eens wat aan m'n buikspieren doen...maar die voel ik heel erg! Na de zomervakantie, maar weer met turnen beginnen, dan is het snel weer strak!!

Groetjes
Angel

Een goeiemorgen.

Nou hier zijn we nu met ons allen verkouden. Ook de kleine meid die kan moeilijk door haar neus ademen en je hoort gewoon wat gerochel van het snot. Zo zielig... we hebben vannacht haar bedje aan de hoofd zijde iets hoger gezet dat schijnt wat beter te zijn. Maar als ik in haar neusje kijk zie ik niks geen snot zitten ofzo! (lekker he! hihi)
Denk dat ik straks ff   neusspray of druppels haar voor haar. En ik hou haar temp ook in de gaten.
Ze heeft vanancht heerlijk geslapen, om half 12 gisteravond heeft ze de laaste voeding gehad en ik heb haar net om 8 uur wakker gemaakt voor voeding!

Wat betreft de voeding bedoel ik idd de hoeveelheid per voeding en hoeveel uur ik er tussen zal laten, maar ik ga nu gewoon elke keer flesjes van 150 maken en kijk wel wat ze opdrinkt en ik hoop dat we dan 4 uur tussen de voedingen kunnen krijgen en zo op 5 flessen van 150 uit komen. Meestal kook ik water voor 2 of 3 voedingen en als dat is afgekoeld zet ik het in de koelkast en als ik het nodig heb verwarm ik het water en doe de schepjes daarin!
Hebben jullie enig idee hoelang je uitgekookt water moet gebruiken voor de voedingen?

Nou gister ff alles in huis opgeruimd, want was zo'n rommel overal.
De verjaardag van Jason vieren we de hele dag en komen best veel mensen, dus dat wordt weer rennen en vliegen.
Hij krijgt een bob de bouwer taart, en ben zo benieuwd wat hij er van vind!

Ja mariska is idd best wel druk hoor zo met een hummel van (bijna)3 erbij! Je komt echt aan niks anders toe... omdat felicity veel krampjes heeft ben je daar druk mee en dan heb je hem er nog bij die ook zijn aandacht vraagt! Ik hoop ook dat het allemaal makkelijker gaat worden straks , maar dat zal vast wel!

Nou ik ga ff mn meissie knuffelen !

Fijne dag!
Gr Danielle

Hé meiden,

Daniëlle, alvast van harte gefeliciteerd met je zoontje en ik hoop dat jullie een hele leuke dag hebben.
Mooi dat jullie baby's allemaal zo goed groeien! Ik moet volgende week weer met Umut naar het bureau. Zijn geboortegewicht was 2880 gram en na een maandje was hij op het bureau al 4310 gram. Dus dat gaat wel goed.
Woensdag krijgt hij zijn eerste prikjes! Lijkt me niet leuk, maar ja het moet gebeuren.
Wel een gedoe met die flesvoeding zeg, of valt het allemaal wel mee? Zijn er nog meer meiden die borstvoeding geven? Ik hou dat allemaal dus niet zo bij hoeveel hij krijgt. Ik moet alleen zijn natte luiers in de gaten houden (dat hij er voldoende heeft per dag.)
En nog een vraagje over de box, Umut is nu bijna 7 weken, hoe lang kan ik hem dan in de box leggen? tot hij zelf aangeeft dat het genoeg is?
Nou, ik hoor het graag, prettige dag iedereen en groeten van Anneke

En Brenda, leuk dat je ook op het kinderdagverblijf bent geweest, kinderen reageren altijd zo spontaan hè?
En Angel ik hoop dat je je vandaag alweer wat beter voelt.
En Daniëlle, zijn jullie allemaal alweer wat beter? Ik hoop het wel.
Groetjes Anneke

Terug
Bovenaan