Dagelijks kletsen

He Danielle,

Wat die voedingen betreft: kijk gewoon wat ze drinkt en of ze tevreden oogt. Feline groeit goed en ik kijk eigenlijk niet echt hoeveel en hoe laat ik eten geef. Ik laat haar zelf een schema maken en dat gaat wonderbaarlijk goed.
En uitgekookt water heb ik nooit gedaan? Ik ben met 3 weken gestopt met BV en overgegaan op FV en meteen met gewoon kraanwater.

Geniet lekker van je kindjes en die drukte zal wel minder worden zodra je oudste een beetje gewend is. Ik kan me wel voorstellen dat het lastig is de aandacht te verdelen. Ik heb geen ouder kindje maar wel 2 katten die aandacht vragen, moet ik echt mijn tijd voor vrijmaken en voel me best wel eens schuldig... (vinden jullie dit raar, sommigen zeggen: 't zijn maar katten?)

groetjes Mariska

Hoi Anneke,

Jouw zoontje is dan inderdaad in die maand goed gegroeid!!
Ik ben trouwens wel begonnen met BV maar Feline dronk niet goed (pijnlijke tepels, borsten nog halfvol, dus ontsteking) dus met 3 weken overgestapt op FV. En dat scheelde een hoop pijn, vermoeidheid en stress ( ik was steeds 3 kwartier tot 1 uur en een kwartier bezig met bv geven).

Over de box: ik leg Feline in de box en haal haar er weer uit tot ze het zat is. (soms na 5 minuten, soms na een uur). Ze verveelde zich aan het begin heel snel, maar sinds ze uit het raam kan kijken en ik muziekmolbile heb gaat het veel beter.

groetjes Mariska

Hoi,

Ik ben vanmorgen ook even op mijn werk wezen showen met Lyanne. De cliënten vonden haar allemaal een schatje.
Ik vond het leuk om iedereen weer even te zien ook wel erg vermoeiend.
maar na een uurtje rusten kan ik er weer tegen voor vandaag!

Anneke, ik ben ook een mams die borstvoeding geeft. En dat gaat erg goed. Lyanne wil iedere middag kleine beetjes drinken en dan ieder uur. Ik begin dat nu een beetje zat te worden en ik ga de tijd tussen de middag voedingen wat proberen te rekken zodat ze weer wat beter gaat drinken. En ik meer tijd en energie heb voor mijn andere meisje.

groetjes,
Ikky
mama van Fabienne,3 en Lyanne, 06-06 geboren

Hallo Meiden,

Vandaag gaat het een stukkie beter met me....nog steeds erg ongesteld maar goed, hoort erbij!

Hier zijn we vandaag weer op andere voeding over gegaan. Heb even het CB gebeld en gevraagd of ik kon overstappen of niet. M'n zoontje is bijna 8 weken, weegt nu 3410 gram, maar drinkt al 5 flessen van 150cc leeg.....in één keer. En dan na 3 uur wil meneer weer! Ik werd er een beetje gek van, want hij moet nu echt 4 uur ertussen laten!! En dan zit ik een uur met een jankend kind. Het lukt me soms wel als hij tegen me aan kan liggen, maar daarnet echt niet!

Nu mag ik één schepje Nutrilon Forte bij z'n flesje doen...hij kreeg al Omneo voor de krampjes. Nou hopen dat hij gewoon om de 4 uur komt en niet spontaan 's nachts weer...zoals eergisteren! Nou helaas...meneer word nu weer een uur te vroeg wakker....zo maar even uit z'n bedje halen! Helaas zit er geen gebruiksaanwijzing bij....zou soms wel eens handig zijn hoor!! Maar ach...het is best een lief knulletje hoor!

Owh ja en ik mag echt niet meer dan 150cc geven, want het is echt teveel...tuurlijk...nog maar 600 gram en meneer MOET 165cc....dusse ben hem alvast aan het voorbereiden nu! M'n zoontje komt nu snel aan....dus ik denk dat we er zo op zitten!

Nou meiden, wens jullie allemaal een fijn weekend, ik mag weer naar allemaal verjaardagen...dus ben lekker druk!

Groetjes
Angel

heee meiden!
leuk om hier weer ff al die bekende namen te zien. zal proberen af en toe wat meer in te loggen, ben er een tijdje uitgeweest. pc kapot,   mijn man zit nu 2 weken in Korea, en oh ja hihi ik heb een kleine meid van 6 weken. maar dat hoef ik jullie allemaal niet te vertellen. vreselijk weer he in ons zwangerschapsverlof?! hoe kunnen we het treffen....tijdens de zwangerschap was het bloedheet, maar nu.....allemaal een fijn weekend, met hopelijk beter weer....anders ff   piet paulusma ontvoeren :)

Hey..
Ja wat een stelletje rotweer vandaag. Kunnen we niet eens even lekker een stukje wandelen. Heb het toch gedaan even snel tussen de buien door. Toch even het huis uit hoor!
Floortje (26-4-07) ligt bij mij heerlijk in de box. Ze vermaakt zich meestal prima. Heb een mooi muziek mobile erin hangen, waar ze echt vol bewondering steeds naar kijkt. Als het muziekje afgelopen is hoor ik een gilletje en moet hij weer aan. Het is een echt heel vrolijk en stil meisie. Gelukkig vermaakt ze zich prima.
Als ze het zat is neem ik haar lekker op schoot en knuffelen we er op los. Heerlijk nog even met verlof. Helaas nog maar een maandje.
Ik moet maandag met haar naar het consultatiebureau toe. Ze krijgt dan haar eerste prikjes. Twee weken geleden zou ze ze al krijgen, maar toen was ze niet echt gegroeid, en echt te klein, dus hebben ze het niet gedaan. Ook omdat ze een maand te vroeg geboren is, hadden ze zoiets van het kan best wat later.
Ik ben benieuwd. Spannend wel.

Goed meiden alvast een lekker weekend allemaal.
Groetjes Brenda

Hoi mama's!
Brenda, veel succes morgen op het bureau. Umut krijgt woensdag ook zijn eerste prikjes. Spannend!
Mariska en Ikky, bedankt voor jullie reacties op mijn vragen.
Jammer Mariska, dat het niet lukte met de borstvoeding, maar ik dacht ook van te voren, als dit niet goed lukt, dan stop ik ermee. Ik ben niet zo'n fanatiekeling wat dat betreft. En als jij zoveel stress ervan had, dan is het alleen maar beter dat je nu FV geeft. (En dat heeft ook weer heel veel voordelen, lijkt me)
Umut laat ik nu ook net zolang als hij wil in de box liggen, wisselt heel erg inderdaad, de ene keer is het maar een paar minuten en de andere keer een half uur.
Umut heeft hetzelfde als Lyanne, Ikky, hij komt overdag (vooral 's avonds) heel erg vaak voor een voeding (beetje hamsteren voor de nacht zeker), daar wordt je weleens moe van. Ik weet het nu op te rekken tot er ongeveer 2 uur tussenzit.
Nou meiden, ik ga ervandoor, ik krijg zometeen kraamvisite! (Maandagavond en dinsdagavond ook nog, en dat terwijl Umut al 7 weken is! Is dat bij jullie ook nog zo? Nou ja, we vinden het wel gezellig hoor!) Groetjes Anneke

Hoi Allemaal,

Nou ik heb het zo druk gehad de laatste dagen dat ik geen tijd had om te schrijven...
Feline is af en toe uit haar doen door de wat harde ontlasting. Dus vanmorgen voor het eerst lactulose gegeven en dat 3 dagen doen en dan moet het daarna goed gaan.
Verder gisteren naar mijn schoonouders geweest op de boot (wel aan de steiger en nog niet gevaren). Alvast een voorbereiding op onze eigen zeilvakantie. De boot schommelde wel iets en daar kan ze gelukkig tegen.

Vandaag een hangdagje, beetje film kijken en straks op internet een bugaboo zoeken (mijn koelstra wagen is toch te groot om in de auto mee te nemen...).
Als ik er geen kan vinden op internet dan moet het dus een nieuwe worden.

Verder krijg ik maandag en dinsdag kraamvisite, dus dat is wel erg gezellig.

groetjes Mariska

Terug
Bovenaan