Dagelijks kletsen

Hoi Diana,

Het bedje heb ik al omgedraaid, maar het maakt niet uit, dan kijkt meneer naar het raam en dan weer z'n kamer in, het maakt hem niet uit!
Maar goed ik ga volgende week therapie aanvragen zodat het er toch wat aan gedaan kan worden!

Jesse lacht nu met de dag steeds meer!! En HIJ KAN ZICH OMROLLEN!! Trots dat ik ben! Ik dacht eerst dit doet hij per ongeluk, maar heb hem net een paar keer op z'n buik gelegd en ja hoor meneer rolt zich gewoon om! Hij is pas 8 weken...is dat niet een beetje vroeg??? Maar het is zo schattig, om zo'n klein mannetje (51cm/3500 gram) dat zich dan omrolt!

Maar goed, verder is hij vandaag een beetje van slag, waarom weet ik niet, maar ja...hij huilt nu even meer....misschien dat er weer een sprongetje aan zit te komen...ik weet het niet!

Nou meiden, fijne dag allemaal!

Groetjes
Angel

Hoi allemaal,

Even een paar daagjes niets van ons gehoord. Floortje heeft gisteren haar eerste prikjes gehad. Ze deed het echt heel erg goed. Even huilen maar was al snel over gelukkig. Het fietsen met haar benen vond ze nog erger. Ze moet waarschijnlijk een spreidbroek voor haar heupen, omdat ze in een onvolkome stuit geboren is. En dan ook nog eens 6 weken met maar heel weinig vruchtwater, dus lag ze heel erg krap.
Maar dit kan pas als ze 4 maanden is. Dus nog even wachten.

Ze is eindelijk ook gegrieid. Ze was 3560 en nu 4070gram. En dat in 2 weken tijd!
Echt leuk he als je kleine naar je lacht en gezellig begint te kletsen.
Floortje kan zich ook al omdraaien net als Jesse. Ze is nu 9 weken. Dus wel een weekje ouder. Maar volgens mij best snel ja.

Een voorkeurshouding afleren is ebst moeilijk ja. Als tip gaven ze mij om Floortje in de slaap om te draaien. Ik gedaan, Maar als ik later weer bij haar kwam kijken lag ze gewoon weer anders.
Tegenwoordig draait ze in bed helemaal om. Als ik haar gewoon in bed neerleg word ze wakker omdat ze niet lekker ligt. Dan ligt ze helemaal overdwars of ondersteboven in bed. Dit ondanks dat ze in een slaapzakje ligt.
Ach ik maak me er niet zo druk meer om. Ze ligt verder niet onder een dekentje, en die voorkeurshouding blijft ze een beetje houden. Ze wisselt redelijk af van de ene zij op haar andere.

Na een drukke dag is Floortje ook een beetje van de rel. Drinkt meer en is erg onrustig. Wat vaak helpt bij Floortje is haar mee te nemen onder de douche en even lekker bij komen. Vind ze echt heerlijk. Daarna lekker bij ons in bed, lekker knuffelen, in de rust, flesje en naar bed.
De nacht komt ze meestal vaker dan anders, maar de volgende dag is ze er wel weer.

Goed, een heel verhaal.
groetjes Brenda

He meiden ,

Zo hier weer een berichtje van mij! Gister een druk dagje gehad.
Gistermorgen was mijn oma ff hier, die is zo gek met haar kleinkinderen dus die heeft zich de hele ochtend vermaakt! En s'middags had ik bezoek van 5 collega's , was ook ff erg gezellig en s'avonds kwamen de buren op visite dus een dukke dag! Zo heb je dagen niks en nu zoveel! Ach ja hebben we dat weer gehad!
Felicity heeft de hele dag lopen slapen en heeft er niet veel van meegekregen....
Ze heeft is nu al 2 dagen erg veel aan het slapen en heeft ze erg weinig last van krampjes en de ontlasting gaat ook wat beter! Hoop dat het zo blijft!

Vannacht heeft ze echt lang geslapen.. we kwamen gisteravond al uit met de laaste voeding om kwart voor 9 en konden ook niet langer rekken want ze had honger. Dus we waren al voorbereid op een voeding midden in de nacht , maar ze heeft dus geslapen tot kwart over 5!!!!! Echt lang....

Brenda fijn dat het goed is gegaan met het prikje! Is altijd ff vervelend he als z die krijgen. Verder ook geen last van gehad?

Angel wat snel joh met 8 weken omrollen! Ben ook erg benieuwd hoesnel ze dat allemaal gaat doen!

Hier verder een rustog dagje , heb net felicity in bad gedaan en die ligt nu lekker te slapen en ik ga zo maar eens wat strijk wegwerken !

Fijne dag allemaal!

Groetjes Danielle

Hoi Diana,

Ja grappig he op precies dezelfde dag nog een meisje geboren dat Feline is genoemd! Ik hoop alleen niet dat de naam veel gegeven gaat worden, toevallig is er ook iemand op het juni-forum die haar dochtertje deze naam heeft gegeven.

Feline haar ontlasting is nog niet echt beter, dus ik heb nu andere friso voeding, dat ga ik mengen en dan helemaal over (friso comfort tegen spugen en ontlasting problemen).

Vandaag voor mezelf naar de dokter geweest. Ik heb echt al heel veel rare dingen gehad na de bevalling, maar dit slaat alles: Een verschoven rib....
dus nu paracetamol voor de pijn en voorzichtig en zo min mogelijk tillen.
En als het over 'n paar dagen niet over is moet ik naar een manueel therapeut

Verder is het weer gewoon echt niks, wel balen want ik heb net een nieuwe kinderwagen gekocht (koelstra was te groot voor in de auto... )
Dus nog niet mijn nieuwe Bugaboo kunnen proberen (behalve rondjes in de woonkamer

groetjes Mariska

Hoi meiden,

Een paar dagen hebben jullie niks van ons gehoord, ik had de laptop uitgeleend aan school (voor de afscheidsmusical van groep 8), dus ik was computerloos.
Umut heeft zijn eerste prikken gehad en daar zijn we de hele avond en nacht mee in touw geweest. In een paar uur vloog zijn temperatuur omhoog van 36.8 naar 38.9! En kreunende geluidjes erbij, suffigheid en nauwelijks drinken. Wij dus naar de dokterspost, gelukkig was er niets ernstigs aan de hand, zetpillen meegekregen en nu doet Umut het weer prima. Maar wat erg, om je kindje ziek te zien. Ik voelde me zelf ook ziek van ellende.
Hoe reageerden jullie kinderen op de prikjes? Ik hoop dat dit niet elke keer zo is.
Groetjes Anneke

Goedemiddag allemaal,

Ah gossie Anneke wat vervelend dat je mannetje zo ziek was. Ik zie ook als een berg op tegen de eerste prikken. Jade is 24 juli aan de beurt. Aangezien ik momenteel alleen ben, heb ik al hulptroepen ingeschakeld voor het geval ze ziek wordt.

Hier gaat alles naar omstandigheden goed. Met Jade gaat het heel goed en gelukkig slaapt ze goed en huilt niet veel. Ik weet niet of ik het anders allemaal wel had aangekund. Ze ligt nu ook lekker te slapen in haar bedje. Het wakker in bed leggen gaat heel goed. Net voor het slapen gaan, heb ik haar een sprookje voorgelezen. Was zo schattig om te zien hoe ze dan naar me ligt te kijken en geluidjes ligt te maken. Mijn meisje is tevreden en nu haar mama nog.

Gedoe met ex is behoorlijk vermoeiend. Hij wil haar wel zien en een paar avonden in de week langskomen. Hoewel ik Jade het contact met haar vader niet wil ontzeggen, merk ik dat het mij sloopt. Ik ben op het moment nog zo boos, dat als hij voor de deur staat, ik te trillen sta van woede. Ik moet dan echt diep ademhalen voor ik de deur open doe. Ik wil namelijk niet dat Jade te veel van alle spanningen meekrijgt. Want als ik onrustig ben, dan merk ik dat zij dat ook wordt. Gelukkig is hij nu voor een week weg, omdat hij een cursus heeft in het buitenland. Lekker rustig.

Vanavond komen goede vrienden van me langs. Even alles van me afpraten.

Omdat ze zo goed slaapt, vind ik het soms wel ongezellig hoor. Zit ik echt de uren te tellen tot ze weer wakker wordt.

Nou meiden, ik ga hier even schoonmaken.

liefs Diana

hoi Diana,

Wat mooi dat alles zo goed gaat met Jade. En ik wil je niet ongerust maken met mijn ervaring met de prikken hoor, heel veel baby's hebben er helemaal geen last van!
Maar wel goed dat je voor de zekerheid familie en vrienden hebt gevraagd om je bij te staan. Heel veel succes en sterkte voor de situatie met je ex-vriend, moeilijk hoor!
Ik hoop dat je een leuke avond met je vrienden hebt gehad.
Groetjes Anneke

Hoi Diana,

Ik vind het echt heel erg knap van je dat je je ex niet uit het leven van je kleine houd.
Lijkt me echt heel erg moeilijk allemaal. Je staat er opeens alleen voor, terwijl je er van uit gaat het allemaal samen te doen.
Gelukkig heb je hele lieve vrienden die je bij staan door af en toe een gezellig avondje te hebben. Hoef je niet alleen je uren te tellen .

Floortje heeft vannacht echt een super nacht gehad! Haar laatste fles was al om 9 uur, en de volgende kwam pas om kwart over 6!!!
ik werd wakker en was bang dat ik haar niet gehoord had. Gelukkig hoorde ik haar op dat moment sabbelen op haar duim.
Heerlijk geluid is dat trouwens.

Goed ik heb eindelijk dus ook eens een nachtje doorgeslapen. Nu maar hopen dat het morgen weer kan.

Groetjes Brenda

Terug
Bovenaan