Dagelijks kletsen

Hoi Anneke,

ja die flesvoeding doet ons allebei goed (ten minste, Feline haar
ontlasting is niet zo goed, maar daar wordt aan gewerkt, zie mijn
eerdere berichtje).

Succes op het CB, ik hoop dat Umut geen last krijgt van zijn prikjes. Feline moet 26 juli haar eerste prikjes dus dat duurt nog effies.

groetjes Mariska

hallo dames,
wat een leuke topic, lekker kletsen. hopelijk mag ik ook mee doen:)
ik zal mij eerst eens voorstellen (ik zat altijd op het zwanger-forum maar reageerde nooit zoveel).
ik ben martine, 27 jaar en getrouwd met jurgen. ik werk fulltime in een gevangenis als bewaardster.
mijn dochter is op 31 mei geboren en ze heet Demi.
ze is echt het liefste en schattigste kindje:)
nee, het gaat echt super. ze eet, slaapt, eet en slaapt! tussendoor knuffelen we ff snel want anders slaapt ze alweer.
's avonds krijgt ze haar laatste voeding om ong. 11 uur en 's morgens om 7 uur maken we haar weer wakker.
bij dce geboorte woog ze 3520 gr en was ze 50 cm, woensdag moeten we naar het CB en dan wegen en meten ze haar voor het eerst...ben benieuwd!
ik geef afgekolfde BV en dat gaat heel goed. het is wel pittig om te kolven en ook de fles te geven maar ik heb het er graag voor over.

zo dat was het voor de eerste keer. hopelijk tot snel!
groetjes martine

Goedeavond allemaal,

Ook ik had een nare start met de borstvoeding. De stuwing was enorm, liep de hele dag te lekken. Vervolgens kreeg ik 2 keer bijna een borstonsteking. En door verkeerd aanleggen had ik enorme kloven. Met een lactatiekundige de techniek kunnen verbeteren. Maar nu door alle stress (partner is er vandoor) is mijn borstvoeding zo teruggelopen dat ik sinds een week ook flesvoeding geef. Baal als een stekker, want ik wilde echt borstvoeding geven. Mijn omgeving zegt dat ik er bij neer moet leggen, want nu met alle  ellende nog proberen  de borstvoeding aan de gang te krijgen is  misschien iets te veel van het goede.  En net als jij Mariska hou ik ook niet echt bij hoeveel ze krijgt op een dag. De ene keer drinkt ze de fles wel leeg en de andere keer niet. Ook wil het aantal voedingen op een dag wel eens verschillen.  Vanavond lijkt het wel of ze aan het clusteren is. Ze wil kort achter elkaar drinken, dus ik hoop dat ze vannacht voor het eerst gaat doorslapen :)
Jade woog 4280 gr  bij de geboorte en was 53 cm. Vorige week bij CB was ze al weer 4790 gr  en 57,8 cm (toen gaf ik dus nog borstvoeding). Lekker stevig tante dus.

Verder is het een heerlijk meisje, die gelukkig niet door lijkt te hebben wat voor een zooitje haar vader en moeder ervan maken.

Diana mv Jade 25 mei 2007

Hallo allemaal!

Jesse is vandaag weer een beetje van slag....maar goed, nu maar hopen dat hij zich een beetje rustig houdt. Gisteren heeft hij heel veel geslapen en de dag ervoor heeft hij alle harten gestolen op een verjaardag, dus dat is wel weer leuk...hij is toen in zoveel handen geweest, dan hij van de schrik maar tot half 7 door had geslapen, terwijl hij z'n laatste voeding om 21.30 had gekregen....maar pech voor mama, vannacht kwam hij gewoon om half 5 weer!! Grrr...ik hoop echt dat hij eens gaat schuiven met z'n tijd....en de tips die ik van andere mama's heb gekregen om hem wakker te maken, werken dus niet. Hij drinkt z'n fles leeg en komt twee uur later gewoon weer voor de volgende fles...of word om half 5 gewoon weer wakker. Ik laat het hem zelf nog maar regelen hoor....het is even niet anders.

Verders is hij morgen 8 weken en dus al bijna 2 maanden, ik vind de tijd voorbij gevlogen en ik geniet nog steeds elke dag van m'n hummeltje....hij weegt inmiddels 3530 gram.
Volgende week vrijdag hoop ik dat hij 4000 gram is op het CB, dan valt hij namelijk weer in de groeicurve, nu zit hij er nog onder....dus ben m'n best aan het doen. En die dag krijgt hij ook z'n eerste prikjes....brrr ik haat naalden, dus het word denk ik heel moeilijk voor me dat ze in m'n kleine man gaan prikken....en ik hoop dat hij er niet zo door van slag is. De hielprikjes reageerde hij niet op, dus ben benieuwd nu!

Op dit moment ligt m'n mannetje in z'n bed te mekkeren....hij ligt veel liever bij mij, maar dat zijn we nu heel erg aan het afleren!!! Dus hup zoveel mogelijk in je bed overdag...ik voel me er wel schuldig over hoor, ik heb zoiets van...ik dump m'n kind steeds...maar goed iedereen zegt dat het goed voor hem is...dus doe m'n best nu!

Ben ook hard bezig z'n voorkeursligging af te leren...elke avond als hij in slaap valt zit ik een half uur aan z'n bed, z'n hoofdje tegen te houden....zodat hij zeker 2 uurtjes op de andere kant blijft liggen...het lukt me al aardig en meneer beweegt nu zelf ook steeds meer de andere kant op, nou hopen dat hij er een mooi hoofdje van krijgt!

Nou meiden...wens jullie allemaal een fijne dag!
Groetjes
Angel

He meiden,

Nou gister een drukke dag gehad... omdat mijn zoontje jarig was.
We hebben erg veel mensen gehad en hij vond het helemaal geweldig al die cadeaus .... het was een geslaagde dag en het weer zat gelukkig mee!
Alleen was het voor Felicity wel erg druk, en kon ze haar slaap niet vatten dus moest ze best veel huilen. Vannacht heet ze wel heerlijk geslapen, ze heeft gisteravond om half 10 haar laaste fles al gehad en kwam om half 5 weer.

Vandaag dus ff een lekker rustig dagje, de kleine meid slaapt ook de hele ochtend al dus die is de schade aan het inhalen! Zo ff de stofzuiger erdoorhalen en dan vind ik het wel best!

De gene die naar CB moeten , heel veel succes! En een fijne dag verder!

Groetjes Danielle

Hoi meiden,

Welkom Martine en Diana, op dit gezellige forum.
Wat doet je baby het al goed Martine!
Diana, ik wens je heel veel succes en sterkte in deze tijd. Dat je vriend er juist nu vandoor moet gaan, en je hebt het al zo druk met een baby!
Geniet er wel van hé, van je kleintje.
Umut is ook van slag, Daniëlle, als hij een drukke dag heeft meegemaakt. Op het drukke moment zelf slaapt hij, maar later komt de spanning eruit.
Ik heb nu een ander probleempje. Als ik eens even weg wil, zonder Umut, dan ga ik melk afkolven zodat Bayram de fles kan geven. Maar ik heb niet genoeg melk om af te kolven. Umut komt overdag om de 2 uur en tussendoor is het bijna zinloos om te kolven. Doe de hele dag over 120 cc. Nu denk ik erover om Bayram dan FV te laten geven. Wat denken jullie, of hebben jullie een idee? Ik hoor het graag.
Prettige dag verder, groetjes Anneke

Hoi allemaal,

Ik was vandaag aan het zoeken op de naam Feline geboren 2007 op google. Kom ik dus een Feline tegen die op exact dezelfde dag is geboren als onze Feline. Ze is in Vlaanderen geboren.
Grappig he!!

En ik heb vandaag een Bugaboo Cameleon gekocht. Ik had een 2e hands koelstra flexxo, maar die was te groot voor de auto..
Meteen maar met roze bekleding gekocht is wel zo leuk.

Even over het druk zijn van de baby na een bezoekje, dat heb ik ook. Ze is heel lief en rustig en slaapt vaak als we ergens zijn, maar als we dan thuis zijn is ze toch wat van slag. En ik weet ook niet goed wat ik er tegen kan doen, behalve haar bij me dragen.

groetjes Mariska

Goedemorgen allemaal!

Ben er lekker vroeg bij vandaag :) Jade heeft voor de 2e keer van 23.30 tot 5.30 uur geslapen! Heb in tijden niet zo lang achter elkaar kunnen slapen en voel me ondanks het vroege uur nu uitgerust. We gaan dus de goede kant uit met het omkeren van het dag- en nacht ritme.

Lastig he dat kolven als je even weg wilt Anneke. Ik heb ook een hele tijd gekolft, omdat ik een dreigende borstonsteking had en kloven. Ook ik kon in het begin niet voldoende kolven om Jade te voeden. Met veel pijn en moeite heb ik toen 1 x FV gegeven. Gelukkig reageerde zij er goed op en heb ik het naast me neergelegd. Het is natuurlijk bijna niet te doen om te kolven als Umut overdag om de 2 uur komt.

Grappig zeg Mariska dat er op dezelfde dag nog een Feline is geboren! Hoe gaat het nu met haar ontlasting?
En Angel wat kost dat een moeite om een voorkeurshouding af te leren. Ik wissel geregeld van kant in het bed. Kwam erachter dat Jade graag kijkt naar de kant waar ze me kan zien en dus niet naar de muur. Door haar bedje te wisselen, kan ze me blijven zien, maar draait ze wel beide kanten op. Heb je dat al geprobeerd?

Nou ik ga lekker een kopje thee zetten en kijken of mijn vrouwtje nog heerlijk ligt te slapen.

Fijne dag allemaal!

liefs Diana

Terug
Bovenaan